"aiva hyvät" patentit yms. viritelmät

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja firebreather, 22.9.2004.

  1. pulttirengas

    pulttirengas 3rd gear

    [​IMG]
    Eipähän kukaan tuu sisälle, ainakaan takaikkunasta. :D
     
  2. challenger-70

    challenger-70 Gearhead

    Ei saa fordeihin laseja jos menee rikki.Tutulla on myös transitissa vaneri takalasi.
     
  3. No H2O

    No H2O Gearhead

    Toihan on hyvä patentti, uusi lasi maksaa varmaan saman verran kuin tuo astma joten vaneri lienee kukkaroystävällisempi ratkaisu...
     
  4. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Onhan noita liimalaseja tullut jokunen sahattua vaijerilla irti. Induktiokuumennin olisi ohuen liimapalon kanssa parempi, mutta ne on aika arvokkaita.
    Eli ken viitsii niin purkuautosta sahaa ikkunan ja liimaa omaansa. Köyhän kun pitää kaikessa säästää, vaikka saisikin uuden lasin kaupasta.
     
  5. pulttirengas

    pulttirengas 3rd gear

    [​IMG]
    Arvaako kukaan mistä on kyse?? :rotfl: :D
     
  6. ari vw

    ari vw Gearhead

    Lohkolämmittimen johto on ollu liian lyhyt sisäkautta vedettäväksi?
     
  7. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Siin on asennettu autoon sisähaaroitussarja....Ja keksitty erittäin hyvä reitti,mistä se johto kannattaa vetää :lol: ...OUJEE :rotfl: !!!
     
  8. pulttirengas

    pulttirengas 3rd gear

    Juuri näin :D
     
  9. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    meinasin ehottaa kahta mutasta pakaraa ja kakspäistä dildoa.
     
  10. Hai

    Hai Double Gearhead

    Empä ole koskaan nähnyt samassa näkymässä. :rotfl:
    Asialle lienee omat asiantuntijansa.
     
  11. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Parhaimpia on tollaset et ei voi kun ihmetellä et miksei porat ole luvantakaista tavaraa

    Ihmettelin kovaa meteliä uhessä pulkassa ja sit pää edellä selälleen apparin jalkotilaan, noh siellä oli poralla surautettu reikä sisähaaralle ensin konehuoneesta jonkun palkin sisälle ja sit sisältä sinne palkkiin, noh eihän ne reiät tietenkään kohdakkain ollut niin isommalla poralla molempia suuremmaksi.

    Asiasta "hauskimman" teki se et jos olisi katsottu 5cm ylemmäs niin olisi huomattu alkuperäinen sisään tulo jonka vieressä oli toinen mokoma ja molemmat oli sen konehuoneen reiän yläpuolella, mutta sen äänieristeen reunan korkeudella ja näkyi kun painoi eristeen peltiä vasten :odroll:


    Noh korjaukseksi tökkäsin sisäjohdon läpivienti kumista valmiistatehtaan reiästä läpi ja poratura reikään jesaria molemmille puolille, sit tosin selvisi et puhallin viheltää kun kone ei enää karjunut ohjaamoon :poff:
     
  12. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Se jesari muuten kuivuu ja irtoa, voisit sen ihmeellisen patenttis fiksata vähän paremmin.
     
  13. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead



    Se auto vaihto omistajaa jo mooooonta vuotta sitten, ja oli alkuperäisen asentajan tyylinen pellehervoton asentaja.

    Mankkakin piti nostaa koelaudalle omasta kolostaan kun kuulemma kuuluu paremmin siinä :eek:
     
  14. Bowhill

    Bowhill 3rd gear

    Nykyautoissa tulipellit alkaa olemaan suurlujuus terästä ja sen reiän poraaminen melko haastellista, läpivientejäkään ei enää juurikaan tehtaalta jätetä. On tullut myös nähtyä monenmoista läpivientiä ja sitä kautta kosteusvaurioita yms.

    Kiva yllätys oli myös kerran kun sisäpistoke oli ruuvattu keskikonsolin takareunaan sarjassa mukana tulleilla pitkillä poraruuveilla. Ekassa huollossa sisäilmansuodattimeen käsiksi päästäkseni jouduin ruuvamaan irti tiellä olleen pistokkeen, toisen ruuvin auki pyöräytettyäni alkoi julmettu suhina kun kylmäaineet alkoivat karkaamaan :)
     
  15. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Moneen 80-luvun GM-farkkuun on kans ruuvattu se sisäpistoke apumiehen jalkatilan sivupaneliin, just siihen muoviin jonka takana ECM on... :odroll:
     
  16. pulttirengas

    pulttirengas 3rd gear

    [​IMG]

    Ei tullut pojasta pappia, eikä myöskään sähkömiestä.

    Viritelmät top 3
    1. Keskeltä vilkun johtoa kuorta pois ja siihen varashälyttimen johto kiinni pienellä tinanokareella ja teippiä päälle. Lähti nykäsemällä irti.
    2. Akunkengän pultinkannan alle karvaperse johtoja ja johdot kojelaudan alle roikkumaan. Ei vitus sulakkeita.
    3. Stereon kajarijohdot ym. stereoihin liittyvät piuhat oli kytketty jostain syystä kojelaudan valaistukseen, sokeripaloilla luonnollisesti.

    Kuvassa johtorykelmä joka jäi kyydistä pois, ihme ettei palanut koko lintta.
     
  17. C '70

    C '70 3rd gear

    Omassa laitteessa oli näppärästi korjattu vilkku ongelma minkä sitte hirmu pähkäilyn kanssa sain selvitettyä. Tännekkin laitoin kysymyksen sillon kun aloin sitä ihmettelemään, en saanut ongelmaan oikeaa vastausta eikä ihme. Aina kun jarrua polki niin vasen etu parkki alko myös palamaan. Ongelma oli ratissa olevan vilkku mekanismin nastan sulaminen muoviin ei saanu kontaktia. oli sitte pojjaat vetäny näppärästi takavaloilta suoraan eteen pitkän piuhan että vilkku toimis edessä, no siinä samassa tottakai jarru valo. Eli edessäkin oli jarruvalo tällä virityksellä. Homman oikeeseen korjaamiseen olis varmaan menny sama aika kun ton piuhan veto ym.surraus ja kolvaaminen ja piilottaminen.
     
  18. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Juu, tuo on sellainen määrä piuhaa, mitä on monesta "harraste" autosta tullut nypittyä pois. Noin muovikassillinen...
     
  19. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Niin oli minunkin Trans Amissa suunnilleen tuollainen määrä ylimääräistä johtoviritystä,kun silloin muutama vuosi sitten sähköjärjestelmä kojelaudan alta siivottiin...Ja löytyihän sieltä jopa jonkunlainen Defan hälyttimen boksikin :lol: ...
     
  20. C '70

    C '70 3rd gear

    Sain vuosia sitten vinkin että älä vaan osta tältä ukolta yhtään käytettyä autoa. Kaveri oli sen tontilla käymässä kun ylpeili myynnissä olevalla autolla (en muista merkkiä) missä oli ollu katto lommolla. On kuulemma nopea ja halpa korjata kun ottaa takapihalta säkin betonia ja valaa sen kattoon, ei sitä ketään huomaa maali päälle vaan. Kyllä se oli kuulemma auton saanu jollekkin myytyä. En tiiä sitte kauanko viritys on katossa pysyny.
     

Kerro tästä muillekin!