Kummat pakkasnesteet...?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja markoyt, 29.9.2014.

  1. Caideman

    Caideman 1st gear

    Sinänsä erikoista, että työmaan nurkasta löytyy tynnyri, jossa lukee Valvoline/Zerex Antifreeze(vihreä) ja tuo punainen oli myös muistaakseni Valvolinen tuote, Dexcoolia vastaava(dexcool verrokkinimenä, olihan puhe GM-tuotteesta). Löytyy myös samoja litkuja, ainoastaan Parts Masterin alihankkijanimellä.
     
  2. Caideman

    Caideman 1st gear

    Puurot
    [​IMG]

    Ja vellit?
    [​IMG]
     
  3. markoyt

    markoyt 3rd gear

    Tärkeintä ehkä kuitenkin tuo itse vaihto....ja järjestelmän huuhtelu.itte huuhtelin 5tuntia...välillä aina odotin että jäähtyy ennenku laskin edelliset pois.....sitten STP puhdistus ja nesteellä huuhtelu pariin kertaan...sitten uudet -55 vihreät nesteet.
     
  4. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Milläs kuorma-auto kokoinen kone on helpoin huuhdella?

    Ja mikä puhdistusaine? fairy power drops ei välttämättä taida olla se paras?
     
  5. Toope

    Toope 2nd gear

    Josko lukutaitoa vielä tallella ihmisillä onmpi,niin suosittelen laittamaan 50/50 suhteeella 100% MONOETYLEENIGLYGOLIA sinne syyläriin,ei pitäs olla ongelmia edes siperiassa.Värillä ei niin väliä,mikä tuntuu kivoimmalta.Tai sit tyrkkää PROPYYLIGLYGOLIT,siinäkään ei värillä niin väliä.Sekasin ei kannata laittaa,tulee probleem.
     
  6. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    itse olen käyttänyt kaikissa vihreätä,ei ole mitään ilmaantunut,ps jaggen koneessakaan ei paljon rautaosaa ole ja vihreillä sekin on uudesta saakka ollut.siinä onkin kyllä musta säiliö :eek:
     
  7. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    No siinähän ne, Valvolinen leiriin kuuluvan Zerex merkin "perinteinen" neste minkä voi olettaa olevan vihreetä etyleeniglykolia, ja saman puljun Dexcool. Dexcoolin kanssa on siis ollut kaikenlaista ongelmaa sen orgaanisesta luonteesta johtuen eli hapantumista jos systeemissä on ilmaa (vajausta), mikä taas aiheuttaa korroosiota, tiivisteiden pilaantumista, sakkautumista jne. Kaikkeen tuohon voi kuitenkin vaikuttaa lisäaineilla jne jne jne.

    Niiden sekoittaminen ei ole välttämättä kauheen hyvä ajatus.
     
  8. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Tärkeintä on VAIHTO muuten tämä väittely on samaa kuin ikuinen öljyvääntö..
     
  9. markoyt

    markoyt 3rd gear

    Juuri näin :)
     
  10. DX

    DX Double Gearhead

    Ei taida väri kertoa oikke mitään siitä mikä litku on kyseessä,
    pittää lukkee tuoteseloste ja aika usein se on vajaa kun etiketti keskittyy melko monisanaisesti varoittamaan mitä kaikkea aineella ei saa tehdä.
     
  11. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Ja paisarissakin on jotain epämääräsen vaaleenkeltasta, koita siinä arpoa että millä se on monta vuotta sitten täytetty.
     
  12. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Mites kun mielestäni joskus oli myynnissä biltemassa sellaista laitetta jolla sai kateltua aika tarkkaan et kumpaa lientä koneessa jotenkin spektrillä sen ilmaisi

    Mutta onko mitään muuta konstia kokeilla esim sellaisella "putki" mittarilla mikä kertoo molemmat niin seostaa sen heikomman mukaan -10°C ja sit pullo pakkaseen.
     
  13. Detroit steel

    Detroit steel 1st gear

    Mulla ainoot paskat jota tuo Dex-Cool muka aiheuttaa on tullut siitä perkeleen mausteesta jota noihin on tehtaalta lähtiessä sotkettu ja käyttöoppaisen mukaan tulisi laittaa aina jäähynesteiden vaihdon yhteydessä.
    En oikein malta uskoa että esim. joka transuportin tiippariongelmat johtuu mystisestä appelsiinimehusta.
     
  14. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Kommentoin nyt sit jotain tähän. En tiivisteitä tuolla alunpitäen edes maininnut, koska ilman mitään tiivisteisiin liittyvää polemiikkiakin on koko Dexcool täysin tarpeeton keksintö. Minulla ei ole tiedossa yhtään perusteltu syytä käyttää sitä, mutta montakin olla käyttämättä. Mitä tulee aiempien kuvien Dexcool tonkkaan, niin kaataisin sen suoraan viemäriin. Dexcoolhan ei käsittääkseni ole myrkyllistä niinkuin etyleeniglykoli, ellei sitten ne kaikki lisäaineet millä siitä on yritetty tehdä käyttökelpoista ole sitä sellaiseksi muuttaneet. Myrkyttömyyttä sinällään en katso merkittäväksi eduksi. Limunaadit on mulla erikseen, eikä bensaakaan kannata juomaan mennä.
     
  15. leman

    leman 3rd gear

    Jos on mennyt järjestelmä likaiseksi ja muutenki haluaa puhdistaa sen,niin kannattaa pestä fleetguardin restore:lla.Ainetta saa Voitelukeskukselta.Jos on ruostetta ja kattilakivee niin sit restore+:aa voi käyttää.Jäähdytysnesteeksi suosittelen Nesteen SuperXLC jäähd.nesteen.Pesu on 3 tunnin kinkeri ja huuhtelu ainaki 6 kertaa käyttämällä järjestelmä kuumaksi(lue:että termostaatti aukee.)
     
  16. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Mistä tota lientä saa ja kuin kallista se on?
     
  17. Detroit steel

    Detroit steel 1st gear

    Alan olla samaa mieltä.

    Vihreetä Zero HD:ta 50/50 ja auto jäässä pikkupakkasissa. Kävin sitten hakemassa korjaamotason mittarin jota ei saanu markalla eikä motonetista. Koe pikkupurkista johon mittasin 50/50 tarkasti. Ei vakuuttanut.
    Punasesta valmiiksi sekotetusta tonkasta melekeen sen minkä lupas.

    Tästä lähen otan joka vitun tonkasta koesatsin mittaukseen ennekuin lasken sisään.
     
  18. Jape105

    Jape105 Gearhead

    Eräässä idänihmeessä 100tkm kansipahvien ongelmat johtuu nimen omaan niitten omasta spesiaali nesteestä, ja takuuna on ihmisille uusia moottoreita laitettu.
     
  19. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Kenelläkään kokemusta Wheeler Dealers ohjelmassa käytetystä vedettömästä syyläri nesteestä? Luulis kestävän pakkasta jos kerta vedetön on?? Yks ominaisuus oli, kun ei ollut vettä niin ei kehittänyt painetta? Se käytti koneen kuumaks ja avas syyläri korkin auki koneen käydessä, eikä edes porissu :eek: Huijattiinko tässä yksinkertaista vai mitä se litku oli?
    EDIT: vastaus omaan kysymykseen: http://www.kaasutinexpertti.fi/shopultr ... php?p=1946
    välillä voisi tutkia ennen ku kyselee :-?
     
  20. kippis

    kippis Gearhead

    myykö ne pelkän tyhjän kanisterin sitten?
     

Kerro tästä muillekin!