Onnistunut katsastus...kerrankin...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja atobee, 8.10.2010.

  1. Chevy1987

    Chevy1987 1st gear

    Tais olla edellisen omistajan tekosia.. :poff: Ei niitä äkkinäinen kyllä ois huomannukkaan.. Inssi vaan kopsutteli ne sentti sentiltä läpi.. :D
     
  2. Chevy1987

    Chevy1987 1st gear

    Nii eikös se 100 oo rajana tyhjäkäynnillä.. Vaiha ensin vaikka tulpat jos ei oo kovin tuoreet..
     
  3. Häju

    Häju 1st gear

  4. Pedro81

    Pedro81 1st gear

    Ehkä omalla tavallaan onnellinen katsastus tämäkin. Kyseessä siis kuorma-auto suburban vm 95 ja paikkalukua piti saada lisää. Lampsin ensimmäiseen paikalliseen konttoriin ja tiedustelin että montako paikkaa saa kyseiseen autoon. Vastaus oli että se sama viisi mitä on jo otteessa. Ihmeteltiin hetki ja laskeskeltiin ja inssi tuli tulokseen että viis. Ja laskukaava oli tässä vaheessa että kantavuus jaettuna kahdella ja se toinen puolikas ku jaetaan ihmisen painolla 75kg ni näin ollen viis henkee. Pettyneenä siis marssin takas autolle ja kirosin mielessäni et on tämäki perkele perheauto ku kaikki viis jakkaraa on. Kuuklettelin hetken asian tiimoilta ja jotenki tulin siihen tulokseen et nyt on kyllä jotain laskettu väärin. Marssin toiseen paikalliseen konttoriin ja kysäsin sieltä. Pikaisten laskutoimitusten jälkeen tultiin samaan lopputulokseen. Kaava tosin hieman muuttui. Nyt laskettiin siitä puolikkaasta kantavuudesta ensin kuljettajan paino pois eli 75kg ja loppu sit jaettiin tämän inssin mukaan 68kg per matkustaja. Jälleen autolle kävellessäni manasin paskaa elämää ja säädöksiä ja kaikkee. Istuin ratin taakse ja tarttasin auton ja jostain syystä jäi mieleen kummittelemaan tämä jälkimmäisen konttorin laskukaava. Otin oikein paperia ja kynän ja laskin itekkin saman asian moneen kertaan ennenkuin tajusin että perkele!! Kokoajan on vähennetty se kuskin paino pois ja sitte loppu jaettu matkustajien määrällä, josta siis tuli se viisi. Tajusin että nyttenhän se kuljettaja on kokonaan pois laskuista, vaikka sen paino on vähennetty jo valmiiks. Taas konttoriin sisään ja inssin juttusille että lasketaampas uudestaan. Pikaisten laskutoimitusten jälkeen inssiki oli jo sitä mieltä et perhana kyllähän siihen voidaan se yks paikka lisää muuttaa. VOITTO!!! Eli nyt on sitte subbe 6 paikkanen auto. Tosin ei ihan kivuttomasti vielä menny tässäkään vaiheessa. Inssi ku sano että nykyään ei enää hyväksytä minkään kiinteän esteen kiinnittämistä penkkiin istumisen estämiseks, (kokeilin sitäki ensin) vaan koko jakkara on oltava pois autosta. Joten pelkääjän puolelta takaoven kohdalta ku ruuvasin penkin pois ni jo kelpas. Olin siis onnellinen kuuden hengen autosta vaikka edellinen tällänen oliki 7 hengen. Taas kuukle kotona esiin ja ihmettelemään. Sitte löytyki trafin sivuilta sellanen tieto, että kuljettaja kuuluu jo ennalta siihen omamassaan mikä on otteeseen merkitty!!! Eli taas tunsin olevani kaltoinkohdeltu ja ei muuta ku tulosteet pihalle trafin sivuilta kohdasta omamassa ja taas konttorille tivaamaan että eikös tällä kaavalla sitte paikaluvuks tule 7 eikä 6?? Inssi sano että joo periaatteessaa mutta nyt tarttis tietää sitte et onko maahantuontikatsastuksessa auton omamassaan jo lisätty se kuljettajan paino vai ei. Tätä sitte selvittelin raisiosta konttorilta missä auto on maahantuontikatsastettu ja siellä todettiin hyvin ykskantaan että 1.1.1995 (myös 00.00.1995 rekisteröidyt)lähtien KAIKKIEN autojen omamassaan on aina sisältynyt kuljetta, ja mikäli tätä ei paikallinen konttori suostu uskomaan niin kyse on sitten henkilökunnan ammattitaidottomuudesta. Eli näillä eväillä siis ens viikolla konttoriin tivaamaan sitä viimeistä paikkaa rekisteröintitodistukseen :D :D Olihan tarinaa kerrakseen.
     
  5. rahikainen2

    rahikainen2 2nd gear

    Only in Finland :rotfl:
     
  6. fury poika

    fury poika 3rd gear

    On se hankalaa. Mul on pihal sellane audi jonka rekisteriotteessa mainitaan, et katsastuksessa voidaan hyväksytty 2 henkilön tilapäiseen kuljetukseen tarkoitetu lisäistuin, joka tietty sijaitsee sikaosastol.
    Jotenki vaan ihmettelen tätä maata aina vaan uudestaan ja varsinki tähän aikaan.
     
  7. chauffer

    chauffer 1st gear

    Leima tuli tänäkin vuonna kerrasta, ainoa huomautus; kiristä vähän vasemman etupyörän laakeria, on väljempi kuin toinen ;)
     
  8. golden rocket

    golden rocket Gearhead

    taas on puhdas leima käyttö pakun gmc papereissa ei moitittavaa muttei kehujakaan saanut :lol: paljon uusittu ja vielä enemmän ajettu ei varmaan miljoona riitä :lol:
     
  9. esmi

    esmi Gearhead

    viimetinkaan leiman haku jäi,eli oli tänään viimeinen ajopäivä! mutta taas saa vuoden Oldsilla ajella! puhtain paperein läpi!
     
  10. Lintzi

    Lintzi 3rd gear

    :eek: Onnittelut! :D
     
  11. esmi

    esmi Gearhead

    kiitos!
     
  12. Pedro81

    Pedro81 1st gear

    Jatketaampas tarinaa suben paikkaluvun muutoksista. Eli raisioon soitetuani, ja sieltä infon saatuani, lampsin taas konttorille ja kysäsin katsurilta virne naamalla että saisinkos vielä yhen paikan lisää autooni. Inssi sano että et kyllä taida saada. Kyseenalaistin välittömästi kiellon ja perustelin vaadetta sillä mitä raisiossa sanottiin eli kuljettajan paino sisältyy jo siihen omamassaan. Katsuri hieman epäuskoisena tuumas että näinköhän, ja pyys rekisteriotteesta kopiota jotta voi sevittää asian paremmalla ajalla. Kopsattiin sille siivu otteesta ja kaks päivää siitä eteenpäin sain puhelun konttorilta. Katsuri sano että perhana oikeessa olit. Nykylainsäädännön mukaan kuljettaja painaa 75 kiloa ja sisältyy aina omamassaan, ajoneuvoissa jotka on rekisteröity 1.1.1995 (myös nollapäivät) ja matkustajan paino on 68 kiloa. Tällä matematiikalla sain siis vihdoin letukkaan sen 7 paikkaa mitä penäsin useemman viikon. Kyseiset tiedot myös löytyy kuuklettamalla ja kollaamalla katsastajan käsikirjaa. Ei muuta tällä erää. Seuraavaks jännittämään mitä määräaikaiskatsastuksessa löytyy :D
     
  13. tha022

    tha022 Gearhead

    Onnistunut...hmm...ainakin erikoinen!
    Kavin vaimon blazerin katsastamassa ja oli melkoinen kokemus :D
    ensin konttoriin A maksamaan, 15e ihan oikeesti vain 15e.
    Sitten ajeltiin paikkaan B ihan helvetilliseen jonotus hardelliin odottelemaan.
    Katselin kuinka paikalliset tekee kun eihan mulla ollut aavistustakaan kuinka tehda.
    Halliin sisaan ja katsuri tulee keulan eteen seisomaan ja viisoo kasilla merkit. vilkut vasen ja oikea, pitkat valot, aanimerkki ja sitten auton takaa sama juttu plus peruutus valot/jarruvalot.
    Katsuri tulee auton viereen ja sanoo etta rivakka kiihdytys ja jarrut pohjaan ( hallissa sisalla siis) no minahan tein niin. Renkaat vinkas jarrulla eli jarrut ok.
    Nivelet viela. heilutappa rattia edestakas...joo...renkaat liikkuu.
    Konepelli auki...jep,siela on moottori.
    Homma selva, mene hakemaan luukulta C uusi rekisteri ote ja 2 vuoden kuluttua taas.

    Kylla kaikenlaista oon leimalla nahnyt mutta tama oli jo jotain :D
     
  14. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    ^ Eipä käy kateeks' :D
     
  15. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Missäpäin maailmaa?
     
  16. tha022

    tha022 Gearhead

    En ikava kylla olosuhteiden pakosta voi sita paljastaa.
    Mutta toista kymmenta tuntia saa koneessa istua ennekuin perilla on :D
     
  17. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Ai meinaat, et OD;vaihtaa maatunnusta nettiosoitteen perässä :poff:
     
  18. jariha

    jariha Double Gearhead

    tuli tänään käytyä hakemassa kajaanin k1:llä leima äiteen -95 astraan, ainoa mistä huomautti oli et etuvilkkujen maali oli liian haalistunut/ ei ollut enää jäljellä :D no ajelin puuilolle ja vaihdoin uuvet polttimot, ihmeen vähillä on ton kanssa päässy viimeset 10vuotta, viimevuonna rt-pää, toissavuonna puhtaat paperit, sitä ed. alapallo, etc... ihme ikiliikkuja :eek:
     
  19. teddy99

    teddy99 Double Gearhead

    Katsastus suoritettu moitteitta. Katsastajan kommentti: Onpa hyvin säilynyt näin vanhaksi autoksi. :eek: Vanha..? Itselläni ei ole ikinä ollut noin uutta autoa, eikä taida tulla koskaan olemaankaan. Vanhoja autoja on mielestäni niitä, jotka on valmistettu ennen toista maailmansotaa. Ai, niin se katsastuksen kohde oli vuosimallin 2000 Mazda...
     
  20. 0132

    0132 Gearhead

    Nyt kävi yllätys. Kuukauden ajoaikaa olin menossa hakemaan tuohon työ/käyttis/kohta_paalattuna - pösöön. Reilut 400 000 ajettu, ei liiemmin mitään remontteja tehty. Venttiilit joskus joku säätäny ja iskarit vaihettu joku 30 tuhatta sitten.

    Ainoastaan polttimot jarruvaloihin vaihoin ja leima tuli heti. Kai sillä on sitten ajettava vielä vähän aikaa ennen kun Caminon saa leimalle.
     

Kerro tästä muillekin!