Harrasteauto-ystävällinen rek.katsastus pk-seudulla?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja -JJH-, 5.9.2014.

  1. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Tavoite olisi vielä tässä kuussa saada pirssi rek.katsastukseen, kunhan tuo saapuu kontissa - täällä on varmaan porukalla tiedossa pk-seudulla katsastusasemia, joissa aseman henkilöstö tuntee näitä vanhempia USA-vehkeitä paremmin kuin perus-K1-jampat.

    Kehän autokatsastuksesta olen pääosin lukenut hyviä kommentteja (onko eroa, niillähän lienee parikin asemaa pk-seudulla?) - lähdänkö soittelemaan sinne, vai osaako joku heittää muita hyviä tai parempia asemia vaihtoehdoksi?

    -JJ-
     
  2. onre

    onre 3rd gear

    Kävin noitten siinä kehä3:n pisteessä pari kertaa leimaamassa Buickin. Ei pahaa sanaa, tyypit tuntui varsin hyvin tietävän mistä on kyse.
     
  3. nixon

    nixon 3rd gear

    Suomenojan k1-asemalla käyn yleensä leimaamassa vanhat paskat, kun siellä on ainakin pari asiallista tyyppiä.
     
  4. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Itse itselleni vastaten; päädyin Kehän Autokatsastukseen ja kun satun asumaan lähellä, niin käväisin tuossa Vihdintien kupeessa sijaitsevassa toimipisteessä.

    Pisteet kotiin ko. asemalle - ei mene leimaan mitkään paskat, vaan asiat kattellaan asiallisesti, MUTTA samalla huomioiden että 40+ vuotiaat kiulut on eri vehkeitä kuin 3 vuotiaat muovikipot. Hyviä neuvojakin tuli katsurilta ja kokonaisuudessaan rekisteröintikatsastus meni hyvässä hengessä.

    -JJ-
     
  5. nokonzok

    nokonzok 1st gear

    Omat kokemukset ovat ainakin uudempien paskojen kanssa hyvinkin päinvastaiset. Viimeksi käskettiin painua vittuun :) Sain tosin siitä hyvästä ilmaisen muutoskatsastuksen, että sikäli meni ihan okein.

    Itse olen Japanin ihmeitä käyttänyt Martinlaakson autokatsastuksessa siinä Herburgerin ja Nesteen kylmäaseman vieressä. Ei sieltä mikään perseily läpi mene, mutta mistään turhasta ei nillitetä ja asioista voi aina keskustella järkevään. Sekin on paljon enemmän kuin monessa muussa paikassa.
     
  6. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Jaa, itse olen ko asemaa käyttänyt jo pitkään ja valinnut katsureista ne ns. hyvät tyypit katsastamaan (lue autoharrastajat). Turhasta ei oo nillitetty koskaan ja hylyn tullessa asialliset perustelut olleet aina.
     
  7. nokonzok

    nokonzok 1st gear

    Ehkä ne inhoaa vain japanilaisia :) Keskimäärin vanhan jenkin kanssa on varmastiki aika paljon helpompaa kuin hieman tuoreemmaan japanialaisen. Jenkkipelejä on kuitenkin tuotu maailmansivu ja varsinkin vanhemmissa USA-vaatimukset käy suoraan täällä. Niinpä katsurille ei jää juuri muuta tehtävää kuin todeta runkonumero ja lyödä leima paperiin. Ei sen pitäisi paljon vaikeampaa olla muillakaan, mutta katsureille (erityisesti K1-asemilla) on paikoitellen hyvin erikoisia näkemyksiä pykälien sisällöstä.
     
  8. chrysler51

    chrysler51 3rd gear

    Plus Katsastus Ilolassa Vantaalla.
     
  9. Steve McQueen

    Steve McQueen 3rd gear

    Kehän autokatsastuksessa, kehä 3:lla, olen aikaa varatessa
    pyytänyt "sitä heppua joka ymmätää näitä 30-luvun muutettuja autoja",
    hyvin on mennyt ja myös aiheesta (takajarruissa ilmaa) hylätty.
    Suosittelen!
     

Kerro tästä muillekin!