Autotallin nosto-ovi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja A.N, 27.6.2014.

  1. A.N

    A.N Gearhead

    Täytyisi laittaa kaksi ovea talliin. Nosto-ovia ajattelin automatiikalla. Ovien pitäisi kestää käyttöä, mitään rimpuloita ei viitsisi ostaa. Kokemuksia eri merkeistä, asennuksesta jne kyselen.
     
  2. Pannu H-D

    Pannu H-D Gearhead

    Itselläni erikokoisia Bema Systemsin ovia. Pienemmissä osa käsikäytöllä ja isommat sähköllä jossa kauko-ohjaus. En voi moittia kotimaisia ovat tai kai lamellit tehdään jossain ?? mutta hinta samoissa kun virolaiset.
    Tällä hetkellä kyseisiä ovia itsellä seitsemän käytössä ja pian tulee neljä lisää.
     
  3. juy40

    juy40 Gearhead

    Joku oli joskus tietävinään, että Beman lamellit tulis Puolasta?
    Itellä on tallissa 3x4 metrinen Beman ovi ja hyvin toimii, vaikka ite asensin :D
     
  4. Eleganten

    Eleganten 1st gear



    Lamellit tulevat Sweitsistä!
     
  5. Pannu H-D

    Pannu H-D Gearhead

    Beman asentaja sanoi tuossa kolme viikkoa sitten että lamellit tulevat Puolasta.
    Nyt on yhdeksän Bema Systemin nosto-ovea joista kuusi on sähköllä ja kauko ohjauksella. Tyytyväinen olen.
     
  6. Rottelo1984

    Rottelo1984 2nd gear

    Tuli hommattua 4 vuotta sitten navetan rehuvarastoon ovet Findoorilta. " taitto-ovea ja nosto-ovi Nosto-ovi on kaukohjauksella. Hyvin ovat toimineet Navetta olosuhteissa, kertoo jotain laadusta.
     
  7. signet

    signet Gearhead

    Mulla on hallissa ollu jo toistakymmentävuotta 2kpl Findoorin taitto-ovia,4,2m korkeita ja 4,5m ja 5,2m leveitä.Hinta/laatusuhde kohdillaan.
    Korkeuden puolesta kun ei voitu nosto-ovia harkitakkaan,vanhasta kun alkaa tekemään niin aina joutuu jostain tinkimään...Tai ainakin paljon soveltamaan :wink:
     
  8. Holley

    Holley Gearhead

    Mielenkiintoista olisi kuulla, onko porukalla Mesvakin ovista kokemusta, sillä semmoiset tuli tilattua ja kokemuksia alkaa kertymään vasta, kun talli tulee valmiiksi. Pidin vaihtoehtona Crawfordin ovia. Toinen ovi on 5 metriä leveä ja toinen 3 metriä. Ovet ovat suhteellisen matalia, koska tallin sisäkorkeus on vain 265 cm. Oviaukot ovat siis vain 225 cm korkeita.
     
  9. BBC

    BBC Guest

    Mulla on /on ollut vain Kalajoen Turner Doorin sosiaalidemokraattimallin halpoja ovia, mutta hyvin ovat toimineet ja ei ole lamellien jatkoskohdat jäässä vaikka pidän tallissa +16 - +18astetta talvella.

    Ei sähkönostoja, kun tuon kokoisia pitää viitsiä/jaksaa nostaa itse ja parempiakaan eikä kallimpia tarvi harrastekäyttöön.

    Aulis
     
  10. Timmo

    Timmo 1st gear

    Jos joku tarttee tuommoista lämpöeristettyä 2 m korkeaa ja 2,5 m leveää Turneria niin YV:llä yhteys. On tarkoitus vähän päivittää tallin ovea ja tuommoinen voisi olla jouten.
     
  11. Eleganten

    Eleganten 1st gear

    Kuka oli asentaja? :)

    Tiedän kyllä aika tarkasti että lamellit ovat sweitschistä! Suojausteipiltähän sen näkee kun niitä asentaakin!
     
  12. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Jos haluaa hieman erilaisen oven, niin tekee rosterista, kuten tämä lapsuuden naapurin v. 1969 rakennetun talon tallinovi. Kiiltää hienosti auringossa, nyt oli vähän harmaa aamu kuvanoton kannalta. Ei ole mennyt miksikään vuosikymmenien saatossa.
    [​IMG]
     
    Muokattu: 4.8.2016
    hateju, Hai ja jorkki107 tykkäävät tästä.
  13. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    :eek:Onko tuo katto vähän notkollaan, vai hämääkö kuva?!? :confused:
     
  14. K_Sa

    K_Sa Gearhead

  15. GBS

    GBS 3rd gear

    Halvat nosto-ovet on kotikäyttöön ihan hyviä.
    Jos vaan lamelli on sen n.40mm paksu niin heloina menee kyllä mitkä vaan.
    Ite otin tuolta: http://mkdoor.ee/fi/
    Ja palvelu oli hyvää ja hinta kohdillaan.
     
  16. jenkula

    jenkula Gearhead

    Voi olla kaadot keskelle päin
     
  17. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Tai tuo reunapelti vuosikymmenien saatossa notkahtanut, kun on ollut parhaimmillaan 70 senttiä lunta.
     
  18. jenkula

    jenkula Gearhead

    Joo,tuumasin vaan et sulla on niin iso pinta-alanen tasakatto,et kaadot on keskelle päin.
     
  19. Hai

    Hai Double Gearhead

    Mulle tuli pari vuotta sitten Dooronelta Krispolin ovi 60mm lamelleilla.
    Kriteerinä oli samaan designia oleva käyntiovi viereen ja täytepala käyntioven päälle. kotimaiset eivät pystyneet.
    Polakin hinta oli nosto-ovi + käyntiovi + täytepala + nosto-oven asennus = kotimainen nosto-ovi asennettuna.
    Sain siis tavallaan käyntioven kaupan päälle, no eipä sitä muilta löytynyt samaa kuosia. Asensin pikkuoven itse.
    Tyytyväinen olen ollut. Heloja pitäis varmaan rasvailla kun välillä naksuu.
     
  20. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Tuo autotalli on erillinen. Varsinainen talo on tuon takana. Siinäkin on tuota pyramidin muotoista rosterilevyä siellä täällä ikkunoiden välissä.

    Tasakatto, jossa vesi menee keskeltä alas viemäriin.

    Tuossa tallissa muuten viettää eläkepäiviään aivan alkuperäinen 340 Swinger 1970. On ollut samassa tallissa uudesta saakka.
     

Kerro tästä muillekin!