Mitä unohtui?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Powerstroke, 18.9.2014.

  1. Karck

    Karck 3rd gear

    Pakoputkesta lentäneet rätin palat ilmaisivat, että suojarätti oli edelleen siellä kanavassa. :D

    Jarruputkien mutskut kanssa monesti olleet kartion jälkeen siinä pöydällä vielä...
     
  2. jarona

    jarona Gearhead

    Kerran aikoja sitten lähdin mummin kanssa kylille asioimaan,
    Mummi jäi paikalliseen kauppaan ostamaan meille evästä kun
    minä taas lähdin jonneen muualle asioitani hoitamaan...
    Kotia tullessa ja jo isoisän kanssa kahvit juotessa hän
    kysyy jotta missä mummi?
    Siitä sitten minkä 240d mersusta lähtee kohti kylää (n.12km.)
    Siellä mummeli istui muitten mummelien kanssa raataen ja
    sanoi että joko nyt?.... :odroll:
     
  3. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Toi on ihan normaalia, sitä vuoden ensimmäistä tehdessä tehdään harjoitus kartio :poff:


    Mut jos jätät siihen pari tuumaa liika varaa niin varmasti muistuu, joskus tosin väärin päin :odroll:
     
  4. nalli2

    nalli2 1st gear

    Tämä hipoo jo hiusmartoo :lol: :lol: Sanois Kimmo Koistinen.
     
  5. Lintzi

    Lintzi 3rd gear

    Se perinteinen räikkä kampuran päähän on käyny monesti, parhaillaan jopa neljäkin kertaa samana päivänä. Vesipumpun hihnapyörän sai kyllä halki sillä konstilla... Tuli vaan mieleen kun viikko sitten kaverin kans säädettiin venttiilejä, starttasin ja kopsaus kuulu. Ei tarvinnu miettiä että mikä unohtu. :D Tällä kertaa oli isohko jakari kiinni, onneks osu siellä alhaalla olevaan suoja-ilmanohjain-mikälie-peltiin eikä siihen vesipumpun pyörään. Näppärästi saa kyllä pultin auki kampuran päästä tolleen.
     
  6. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    kaverilla, kohta 20v sitten, kävi samansuuntaisesti. Oltiin kesäteatterissa näyttelemässä ja kaverin avovaimo oli näytöksen aikana mukana mutta ei teatterissa vaan samalla kylällä sukulaisissa. Esitys ohi ja kaveri ajoi 20km päähän kotiinsa. Siellä hirveä noituminen, että se emäntä on lähtenyt taas johonkin baariin yms. Taisi soittaa minullekin ja purkaa ärtymystään. Sityen välähti, että se onkin vielä siellä sukulaisissa. Ja eikun takaisin. Oli ollut viileä tunnelma
     
  7. mikkis83

    mikkis83 Gearhead

    Ja traktorissa ulosotto päälle, kun pimeällä lietettä levittää.
     
  8. Ittelle kävi kelkkaillessa: Variaatori ositti hajoamisen merkkejä reissun päällä, ei muuta ku varalla ollutta variaattoria vaihtamaan ettei hajoa kairaan. Variaattori tuli vaihdettua pihalla ja ei muuta ku ladulle. 10km ajon jälkeen variattori tuhannen paskaksi ja remmi solmuun. Hinauksessa takas mökille, kappas, siinähän se oli varavariaattori edelleen terassin nurkalla... Kyllä tunsi ittensä niin kovin fiksuksi.
     
  9. Jupe

    Jupe Gearhead

    Ei tartte kovin kaukaa menneisyydestä hakea, ihan tämän kuluvan viikonlopun saldoa.

    Perjantaina pesin rouvan Octavian, otin Buickin tallista katokseen ja ajoin pirkkavolkkarin sisälle kuivamaan jotta lauantai aamuna olisi mukava aloittaa iskareiden ja jousien vaihto. Kuskin puoli oli jo hetken äännähdellyt sekä iskarista että tukilaakerista, sepä siis työn alle ensiksi. Alapää meinasi teettää ihan huolella, tästä kuitenkin suht kunnialla selvittiin vaikka aika paloikin. No koska yksi kulma on jo tehty, toinen eli apukuskin etukulma olisi helppo.. tööt, väärä vastaus! Alapää oli helppo, kiitos levittimeksi uhratun 8mm kuusiokolon, mutta kun alatukivarsi ei painunut tarpeeksi alas koska vetari otti kiinni rakenteeseen. Vetari irti sisäpäästä, tosin tätä varten piti käydä biltsussa ostamassa palasarja, jotta sai 12 kulmaisen xzn tapin niille sisäpään pulteille. Ennen vetarin irroittamista otin pois sellaisen lämpösuojan sen päältä. Loppu hyvin, kaikki hyvin? No ei, kun etupää oli valmis, se samperin lämpösuoja oli lattin lattialla. Pikkujuttu loppujen lopuksi, paikoilleen vaan ja takapään kimppuun.

    Peräpää ilmaan, pyörät pois, iskareiden alapäiden pultit hallitusti pois, jouset pois, iskarit irti, uudet jouset paikoilleen, iskareiden kasaus uusiin ylätukiin, ensimmäistä paikoilleen ja hmmm.. mites iskarin varsi näkyy koko matkalta, missäs pirussa se pölysuoja onkaan..?

    Nyt pirssi seisoo tallissa uusilla jousilla ja iskareilla, mutta silti rouva saa mennä aamulla töihin syslerillä. Tää viettää lomaa ja siivoaa tallin, työkalut ja kaiken muun sen oheisroinan mitä koko hemmetin viikonlopun ottanut projekti oikein tuotti.
     
  10. kotr

    kotr 3rd gear

    Mikkis83 ja toyopet!! Äläkää saatana! !tukahuin melekeenpä!! :rotfl:
     
  11. cuda69

    cuda69 Gearhead

    elämäni eka moparin starttiremontti,vallussa oli ite tehyt peltisrjat ja meni suht läheltä starttia,josta bemdix oli suttaillu koko kesän.mulla oli käytetty hyvä bendix ja aattelin yks ehtoo sen vaihtaa,kauhean turaamisen kanssa sain startin purettua ni kaveri tuli käymään ja tunniksi kahville.siitä ku selvis,startti kasaan,kauhean väkertämisen kans paikolleen ja sursur,oli nikkaroinut vanhan rikkinäisen bendiksin takas paikolleen.no remontti nro 2 sujui sitte nopeammin.
     

Kerro tästä muillekin!