1991 sämpylä Caprice kori osia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja sikaprice, 24.11.2014.

  1. sikaprice

    sikaprice 3rd gear

    Sattuisiko joku tietämään mistä saisi korjauspalan sämpylään! Olis vasemman takapyörän jälkeinen osa hakusessa.
    On melkein jokaisessa sämpylässä mätää samassa paikassa, onkohan kaikki korjauspalat käytetty loppuun!?

    Ei löydy southwest tradelta eikä muistakaan paikoista... Sekä on vähän sen muotonen että pitää olla aikamoinen fakiiri että saa pellin taivutettua nätisti jos itse meinaa rakentaa osan. :-?
     
  2. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Itsellä on juuri menossa molempien takahelmojen korjaus. Sain töissä väännettyä 0,8 pellistä palat, tein vain n. 20 senttiä pyöränkaaresta taaksepäin eli ei koko takahelmaa.
     
  3. Timmo

    Timmo 1st gear

    Jos ei purkamolta löydy niin jenkeistä osakoodilla 14097717 Left rear quarter panel. Jos siis sedanista kyse.

    Näyttää olevan poistuva osa, ja aika monessa paikassa ei-oota.
     
  4. sikaprice

    sikaprice 3rd gear

    aika vaikeita on näköjään löytää :(

    [​IMG]

    tuon näköinen ruostekohta on, joku on ilmeisesti kerran korjannut hitsaamalla peltiä mädän pellin päälle ja koko paska oli pakelilla tasoitettu...

    minkä näköistä jälkeä Rustyllä oli?
     
  5. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Eikös tuo ole koko takakylki? Kallis ostaa pelkän helman takia.
     
  6. Timmo

    Timmo 1st gear

    USA:ssa taitaa olla tapa, että tuo koko kylki vaihdetaan. En ainakaan huomannut pelkkää helmaa.

    Mutta kun omaan pirssiin noita takakylkiä kyselin, niin täällähän julistettiin, että Suomessa seppä takoo tuommoisen pellistä 50 eurolla... :D
     
  7. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    USA:ssa on tapa, että tuohon niitataan pala peltiä ja koko komeus peitetään Bondolla. :rotfl: Ei taida sämpylä-Caprice olla vielä siinä statuksessa, että niitä entisöitäisiin kovinkaan oikeaoppisesti.
     
  8. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Hmm.. pakkeli peittää minkä sauma heittää. :lol: Mutta ainakin mädät on tapana poistaa ennen uuden tekemistä. Eikö sulla ole toinen puoli mätä? Mulla oli reikä myös konepellissä kuskinpuolen ajovalon päällä ja etulokasuojassa puskurin alapuolella.
     
  9. sikaprice

    sikaprice 3rd gear

    joo, todennäköisesti pitää hitsaus sauman pakelilla itsekin peittää tasaiseksi, jossei innostu tinaamaan :webmaster:
    onko sulla kuvia siitä korjauspalasta minkä teit?
     
  10. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Eipä ole kuvaa, valitan.
     
  11. onneton

    onneton Gearhead

    Ei muuta kuin rälläkällä ruostuneet pellit pois vääntelet uuden pellin.Itellä oli ihan samassa kohtaa ruostunut(samanlainen auto),rälläkällä pois ja taittelin pellistä uuden.Itse teen aina sillain että uuden palan hitsaan n.0.5-1.0 mm alle koripellin.Hioo saumat nollille ja pakkeli päälle,hionta + pohja maali+pintamaali+ lakka.Sitten kotelosuoja esim dinitroll etc.Ei kannata noin pienen reijän takia puolta kylkee vaihtaa.Mutta tietenkin kaikilla ei ole tallia eikä välttämättä kokemusta,mutta toivottavasti saat kuntoon.
     
  12. Qjet

    Qjet 1st gear

    Ei välttämättä entisöidä, mutta yllättävän suurta vaivaa ovat nähneet "jalostaessaan" 9C1:stä ImpalaSS:ää
     

Kerro tästä muillekin!