Kevytkuorma-autosta pakettiauto verot maksamalla?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja cenote, 20.7.2008.

  1. MudMax

    MudMax Gearhead

    Ei pysy, vaan pakulla saa ajaa sataa painosta riippumatta, mikäli siinä on ABS-jarrut ja kuskille airbagi.
     
  2. napa

    napa 3rd gear

    mikä taas vaatii yleensä uudemman, kuin 10 vuotta vanhan auton :-? ja kellä taas sellaisessa on rahaa pitää kiinni :argue:
     
  3. cenote

    cenote 1st gear

    Sellanen rekka on joka on tyyppihyväksytetty pakettiautoksi. Poliisi sanoo, että nopeusvalvontakamerat ovat ihmisten toivoma asia, on hieno todeta, että tälläisiä ihmisiä on todella olemassa :poff: , tässäkin keskustelussa ainakin 2kpl. Molempien äö on huippuluokkaa :rotfl: , toinen sanoo minua nuoreksi (>40v) ja toinen sanoo minun auton olevan niin vanha ettei siinä varmaan ole rajoitinta, vaikka tässä samassa keskustelussa sanon kiinalaisen moposkootterin kulkevan kovempaa :poff: Todellakin näistä "maanteiden poliiseista" on päästävä eroon KENELLEKKÄÄN toiselle kulkijalle EI KUULU toisen ihmisen nopeuden rajoittaminen, siellä saattaa olla sydänkohtauspotilas takapenkillä joka on saatava äkkiä sairaalaan, on mahdollista, että "maanteiden poliisi" aiheuttaa toisen kuoleman :mad: Mennään uudestaan asiaan, miksi vanhastakin suomiautosta pitää maksaa sama vero kuin uutena, kun ulkomailta tuodusta katsotaan sen hetkinen arvo ja vero määräytyy sen mukaan?
     
  4. napa

    napa 3rd gear

    yksi asia mulle jää aina epäselväksi, eli mitä niillä tyypeillä liikkuu päässä, jotka ensin ostaa kevyt kuorma-auton (vaikka samaa autoa sais pakunakin) ja alkavat sitten valittaa, että sillä ei saa ajaa kuin 80 km/h, vaikka samalla autolla saa ajaa pakuna 100 km/h ja tilanne on kyllä selvillä autoa ostettaessa...

    nopeudenvalinta tehdään autoa ostettaessa ja veroja maksettaessa, ei sitä saa jälkikäteen nostettua tinttailemalla, "mutta kun mä haluan" :soosoo:

    tosin mulle tuo nopeus juttu on ihan sama, kun ajan sitä 80 km/h vaikka olis mikä auto alla, jos se vain kulkee niin lujaa :D kerran oli sellainenkin auto alla, ettei se mennyt kuin 60 km/h :cry: mutta aina silläkin perille pääsi, eikä jäänyt matkalle...
     
  5. cenote

    cenote 1st gear

    Taitaa Itikanmäellä paska haista ja balalaikka soida ja kommunismi kukoistaa, sillä tämä kommentti menee samaan sarjaan niiden kanssa jotka ajavat Ladalla sen takia kun ovat vasemmistolaisia eivätkä aja mersulla koska se edustaa kapitalismia (varsinkin kun naapurilla on mersu) :poff:
     
  6. napa

    napa 3rd gear

    mä olen kyllä ihan sen vanhan IKL:n miehiä, että ei ole siitä kiinni :poff:
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jokos kevytkuorkki on saatu pakuksi? Mites avolavan kuutiot mitataan kun ylöspäin ei ole rajoitusta ja pitääkö lisäpenkit olla muka selkä ajosuuntaan?
    Eikä kannata kysyä taas että mitä järkeä kun kortissa on vain pikku e ja traikkua varten pitää olla toinen hylsy.

    Ja paljonkohan se vero mahtais olla?
     

Kerro tästä muillekin!