Pakosarjat 454 marinemosaan JA niille kaveriksi remmahdin?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja katsastusonperseestä, 3.4.2014.

  1. Re: Rst / alu pakosarjat 454 marinemosaan?

    Jes tähän päädyttiin myös! Jakaa lähetyksen useampaan osaan niin saa lähetettyä USPS:llä. Katotaan miten äijän käy :)
     
  2. Re: Rst / alu pakosarjat 454 marinemosaan?

    Passaako muuten pakosarjoja kiinnittää rst pulteilla valukanteen? Kuparitahnaa eristeeks väliin?
     
  3. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Re: Rst / alu pakosarjat 454 marinemosaan?

    Laita savaöljyä eritteeks :D.
     
  4. mando

    mando 3rd gear

    Re: Rst / alu pakosarjat 454 marinemosaan?

    Ruuvilukitetta tai keraamista tahnaa kierteeseen.
     
  5. Re: Rst / alu pakosarjat 454 marinemosaan?

    Savaögät voi työntää .... :) :) rokolia v#&#ttu ;)
     
  6. BlackBird90SC

    BlackBird90SC Gearhead

    Re: Rst / alu pakosarjat 454 marinemosaan?

    USPS:än sivulla kun laskee rahtihintaa,niin muista pistää rasti kohtaan "Display All Options",muuten se ei näytä sitä halvinta hintaa "Priority Mail International" joka on 6-10 arkipäivää vaan näyttää "Priority Mail Express International" (3-5 pv),joka hiukan kalliimpi.

    Lisäksi myyjä voi laittaa kuittiin vaikka halvemman rahtihinnan kuin todellinen...
     
  7. Re: Rst / alu pakosarjat 454 marinemosaan?

    Jep huomasin. Riittääkö tullissa myyjän kirjoittama kuitti esineen arvon määrittämiseen. Kyseessä käytetty sarja. Lue oikea kysymys rivien välistä :)
     
  8. Re: Rst / alu pakosarjat 454 marinemosaan?

    Jep huomasin. Riittääkö tullissa myyjän kirjoittama kuitti esineen arvon määrittämiseen. Kyseessä käytetty sarja. Lue oikea kysymys rivien välistä :)
     
  9. BlackBird90SC

    BlackBird90SC Gearhead

    Re: Rst / alu pakosarjat 454 marinemosaan?

    Paypal kuittia ovat tullissa aina katselleet,kun olen kertonut että maksu on sitä kautta hoidettu,kerran unohdin ottaa kuitin mukaan tulliin,niin silloin kelpasi paketin kyljessä ollut kuitti vaikkei siinä oltu sen paremmin eritelty hintoja,seuraavalla kerralla kehoitti ottamaan joku kuitti mukaan.

    Kirjoitettu kuitti luulisi myös kelpaavan,muistaakseni joskus sanottiin,että esim sähköpostista tulostettu kuitti kävisi myös,yleensä olen paypal maksuun eritellyt osat ja hinnat ihan selvyyden vuoksi myyjää varten.

    Olen yleensä tilannut jonknlaisen kasan kerrallaan,siis useampia osia,ja kysynyt rahdin hinnan,kerran huomasin kotona vasta,että paketin kyljessä luki 148$ ja rahdista olin maksanut pyydetyt 100 taalaa,eipä sitä kukaan ihmetellyt,ja vaikka olisikin,niin sehän on vaan myyjän pussista pois jos rahti on ollut kalliimpi...
     
  10. Re: Rst / alu pakosarjat 454 marinemosaan?

    No nyt sitten sarjoja odotellessa tuli mieleen että voisi laittaa venttiilikopat samalla uuteen uskoon!
    Onko suositella tarpeeksi matalia KIILLOTETTUJA bling bling koppia mitkä mahtuisivat marinemyllyssä olemaan? Lähinnä juurikin pakosarjat yleensä tulevat tielle. Jos vaikka suomessa hyllyssä?

    orkkikset näyttävät tältä: http://www.supernova19.com/resurrection ... 8e2e50.jpg
     
  11. Re: Rst / alu pakosarjat 454 marinemosaan?

    Noni! Pakosarjat tontilla ja hyvältä näyttää!
    Mitäs on arvon raati mieltä semmoisesta, että nyt kun on alumiiniset sarjat ja rosteriset raiserit niin onko hyötyä/haittaa työntää raakavedet suoraan alumiinisarjojen kautta raisereihin ja sitä kautta pihalle?

    Nykyisellään kierto siis siten että glykoli kiertää sarjassa ja raakavesi raisereista pihalle..

    Voisi kuvitella että pysyisi sarjat kylmempänä jos niihin työntää raakavettä glykolin sijasta? Tosin tällöin glykolin määrä koneessa varmaan puolittuisi..

    Mielipiteitä?
     
  12. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Re: Rst / alu pakosarjat 454 marinemosaan?

    Mulla on pikkulohkossa just noin, meinasin kans että ahtaassa konehuoneessa olis vähemmän lämpöä. Kone 315hp 350 + GLM alusarjat.
     
  13. Re: Rst / alu pakosarjat 454 marinemosaan?

    [​IMG]

    Siellä ne istuu prkl :D :D

    Kohta vois ottaa savut ja kattoo mitä kaikke tullu särettyä matkalla :rotfl:

    Piti vaihtaa veneeseen vain matot ja penkit... Remppa lähti vähän käsistä :D
     
  14. Re: Rst / alu pakosarjat 454 marinemosaan?

    Tuntuis käyvän! Onko Bravo 1 vetolaitteessa kumista siipipyörää joka nostaa veden koneen raakavesipumpulle vai imeekö raakavesipumppu vetolaitteelta asti?

    Alpha 1:ssä ainakin oli mutta tätä Bravoa ei vielä ole tullut avattua...
    Jos siellä semmoinen on niin saako vaihdettua vetolaitteen alimman osaston tiputtamalla?
     
  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Re: Rst / alu pakosarjat 454 marinemosaan?

    Ei siellä vetolaitteessa ole enää pumppua eikä alphassakaan kahta ole.
     
  16. Re: Rst / alu pakosarjat 454 marinemosaan?

    Tervehdys! Kesää odotellessa voisi höpötellä vähän venehommia... Roots tyyppinen ahdin alkanu kiinnostaaa kovasti. Mitään painekattilaa ei olisi tarkoitus tehdä vaan pieni noin 5psi / 0.5bar (100hp?) tehon lisäys.

    Koneena siis kaasari 454 magnum 8.6 puristussuhteella joka YMMÄRTÄÄKSENI on ahtimelle suopea puristus? Meikäläisen ahdin tietämys on puhtaasti luetun EI ymmärtämistä eli korjatkaa ihmeessä jos olen täysin väärässä.

    Magnum koneen pitäisi Esson baarin mukaan kestää 0.5bar ahdot.

    Tällä hetkellä kiikarissa Weiand 177 ja siihen päälle jokin 800(?) kaasutin.
    Jos weiandin taulukoista oikein ymmärsin niin ahtimen pyörimisnopeus olisi 100% luokkaa, tarkoittaen että koneen kiertäessä 5000 pyörii ahdin 10000 rpm?
    Tuleeko ongelmaa ahtimen jatkuvasta korkeasta kierrosluvusta kun venemoottorilla mennään AINA 3000-5000 hujakoilla???
    Lämpenemisestä on varoiteltu mutta ilmeneekö ongelmaa venemotissa jossa ehkä paremmin jäähdytystä kuin autossa?

    Taas 6-71 pyörisi käsittääkseni suunnilleen samaa vauhtia moottorin kanssa mutta tämän kanssa saattaa tulla ropleemia MARINE termarikotelon ja virranjakajan mahduttamisessa ja mielellään koittaisin pärjätä YHDELLÄ kaasuttimella! Ymmärsinkö että yhden kaasarin adaptereita saatavilla?
    Onko 6-71 imusarjassa termarilähtö aina vaakatasossa? Voko marine termarikotelon laittaa vaakatasoon jos se siihen mahtuu? prkl miks ei...
    Onko 6-71 saatavana eripituisilla nokilla? Mikä pituus väistää pitkän vesipumpun rullan?

    Lisää kysymyksiä :)

    1. Sytytys. Koneessa Thunderbolt sytkä. Joillakin foorumeilla kehotetaan vaihtamaan V8 moduulin tilalle V6 moduuli. Onko tämän moduulin virka säätää/rajoittaa ennakkoa kierrosluvun mukaan?
    Onko näin että moduulien ennakot V8 max 24* ja V6 max 14*?

    Mitä tarkoittaa "ennakkoa 24 astetta ja totaali ennakkoa 32*??
    Ite säätänyt sytkän aina korvakuulolla ja stroboa käyttänyt lähinnä ala-asteen discoissa. Kuinka asetetaan koneelle max ennakko ja millä kierrosluvuilla?
    Onko niin että strobolla asetetaan tietyllä kierrosluvulla ennakot ja ne on sitten tyhjäkäynnillä mitä on?

    2. Detonointi. Tästä varoitellaan ahtamisen yhteydessä paljonkin. Kuinka detonointi ilmenee ja kuinka sen tietää toimiiko sytytys ja palaminen oikealla tavalla? Nakuttavana äänenä tai kuumenevalla koneella?

    3. Tarvitseeko lämmönvaihtajan sijaita vesipumpun yläpuolella vai voiko tunkea minne vaan? Tulee varmaankin ahtimen nokan eteen.

    4. Riittääkö 80gph mekaaninen bensapumppu noille ahdoille?

    5.Onko mitään järkee, ei.. Onko mielenkiintoinen rojekti ja saako vehkeet paskaks, kyllä :lol:


    Koneenhan voisi pitää myös vapaasti hengittävänä ja lisätä tehoa muilla keinoin. Hirveää hinkua motin irroittamiselle ja purkamiselle ei kuitenkaan ole kun sen on juuri saanut suunnilleen läjään.
    Jos puristussuhteisiin ei koskisi niin onko mitään iloa vaihtaa esim nokat? tunnelram imusarja tuplakaasareilla?? saishan ainakin bensankulutuksen tuplaantumaan...

    Ei muutaku kalja käteen, paveksia raapimaan ja turisemaan mielipiteitä!
     
  17. hantta

    hantta Double Gearhead

    Re: Pakosarjat 454 marinemosaan JA niille kaveriksi remmahdi

    Lämmönvaihtimen voi periaatteessa laittaa mihin vain, mutta paras olisi, jos tulee n.s pilssiasennus, että on paisari täysin erikseen, ja se tietysti termarin yläpuolelle, muutoin ilmausongelmia kosolti.

    Hantta
     

Kerro tästä muillekin!