Talviharraste tuli taloon, Jeep Grand Cherokee 4.0, 1995.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja HendriXXX, 17.1.2015.

  1. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Re: Talviharraste tuli taloon, Jeep Grand Cherokee 4.0, 1995

    Nyt on useampi päivä päästelty lauhalla kelillä ja eipä tuo ole enää hyytynyt eikä pätkiny. Yhden pienen muutoksen tein pari viikkoa sitten.. Laitoin ratissa olevan vakkarinappulan offille! Tuon jälkeen ei tosiaan ole kertaakaan oireillu.

    Eihän tuo nyt helevetti voi tosta johtua. Kokeilin nääs vakkaria eka kerran sillon joulun jälkeen ku ajeltiin qsamosta ouluun ja sen jälkeen se nappula jäi pohjaan. Muistaakseni oireet alko sen jälkeen..

    No sähköviat kyllä osaa olla joskus mystisiä eikä niille aina löydy järjellistä selitystä..

    Ajellaampa loppuviikko nappula pohjassa ja testaillaan.. :-D
     
  2. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Re: Talviharraste tuli taloon, Jeep Grand Cherokee 4.0, 1995

    Noniin, empä kerenny laittaa ideaa toteutus asteelle ni tänäänhän tuo prkl sammu taas kaks kertaa ajossa. Lähti heti onneksi käyntiin ni ei tarvinnut tien tukkona olla.
    Tänään oli niin kostea keli että tavallaan odotinki ongelmia..
     
  3. jus57

    jus57 Gearhead

    Re: Talviharraste tuli taloon, Jeep Grand Cherokee 4.0, 1995

    En tiedä auttaaks tää sun ongelmaan mut ei maksa mitään kokeilla,aika monella auttanu...
    viewtopic.php?f=8&t=281867
    Nopein tapa on et laitat akkukaapelin pakoputkeen mieluusti lähelle lamdaa ja toinen varmaan paikkaan maihin...
     
  4. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Re: Talviharraste tuli taloon, Jeep Grand Cherokee 4.0, 1995

    Kiitti vinkistä, pitääpä kokeilla.
     
  5. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Re: Talviharraste tuli taloon, Jeep Grand Cherokee 4.0, 1995

    Amerikasta selvitty hengissä ja varaosatki selvis palatessa ehjänä matkalaukussa. Ens viikonloppuna ruuvaamaan uusia osia paikalleen ni jospa tuo sammuilu saataisiin vihdoin kuriin. :)
     
  6. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Re: Talviharraste tuli taloon, Jeep Grand Cherokee 4.0, 1995

    No rempat onnistu pääpiirteittäin ihan ok. Kampuran asentotunnistin jäi vaihtamatta ku ei sinne prkl yltänyt mitään kautta, kaikkia jatkoja ja niveliä tuli räikkäsarjasta kokeiltua mutta ku ei ni ei sitten saatana.

    Eipä se satasen pakari äänenvaimentimineen ollut oikeastaan sinnepäinkään oikeanlainen. No nyt siellä on vanhan ja uuden yhdistelmä, jos tuo nyt jonkun aikaa menis noin. Ainakin äänet hiljeni ja pakokaasut tulee nyt ihan putken päästä niinku kuuluukin.. :-D

    Uusi jakaja meni nätisti paikalleen ja flektilläki on nyt uusi visko. Tulpat ja johdot tuli myös vaihdettua. Paikallaan oli aivan väärät tulpat..

    Ihan hyvin vaikutti moottorin toimintaan nuo osat. Nyt jaksaa ylivaihteellaki kivuta mäkiä ylös ja bensan kulutus laski 2-3litraa satkulle. Oikein ku pihistämällä ajeloo ni menee 11L satkulle 90kmh nopeudella.

    Nyt ku autosta katosi muut häiriöäänet ni paljastu uusi vikakohde. Ohjaustehostimen laakerit alkaa olla vaihtokunnossa, rollottaa jonkun verran. Oikein ku tarkkaan kuuntelee ni kuuluu jopa sisällekki. No seurataan tuota paheneeko..

    Jakolootaan ja takaperään vaihoin myös öljyt. Etuperässä oli miltei kirkkaat sisässä ni jätin ne sinne.
     
  7. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Re: Talviharraste tuli taloon, Jeep Grand Cherokee 4.0, 1995

    Ohjaustehostimen vollotus hiljeni tarpeeksi ku löysäs remmiä vähäsen. Kyllähän se pumppu menee vaihtoon jossain vaiheessa väkisin..

    En tiä onko planeetat oikeassa asennossa vai oisko syttyosilla nyt sitten ollu vaikutusta tuohon satunnaiseen sammuiluun, eipä ole nimittäin rempan jälkeen pariin viikkoon temppuillu. :)
     
  8. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Re: Talviharraste tuli taloon, Jeep Grand Cherokee 4.0, 1995

    Satunnaisia nykimisiä taas ollut parin viikon aikana. Sammumaan se ei ilmeisesti pääse ku turbiinilukko on ollut ajossa kytkettynä. Tuntuu vaan kova nykäisy ja matka jatkuu. Yleensä nykäisee vain sen yhden kerran ja sitten voi pelata hyvin vaikka 500km.
    Kohtuu hyvin tuolla onneksi pystyy ajamaan ni ei haittaa hirveästi.

    Pitää vielä yrittää tutkia tuota. Onneksi talvi alkaa olla jo takanapäin ja voipi alkaa pikkuhiljaa kesäautoa virittelee ajoon.

    Onhan tuo jeeppi ollut pirun lysti ajella talvella. Bensaa on kyllä palanut vähintäänkin riittävästi vaan jaksaa tuon onneksi ruokkia. Kilometrejä tullut joulukuun puolivälistä likelle 5tkm, joten on sillä kovasti yritetty ainakin ajella.. :)
     
  9. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Re: Talviharraste tuli taloon, Jeep Grand Cherokee 4.0, 1995

    Jeeppi laitettu kesäteloille. Tuli kilsoja ihan mukavasti 4kk aikana, n. 5500km..

    Vähä outo ajella buickilla tuon vehkeen jälkeen. :-D
     
  10. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Re: Talviharraste tuli taloon, Jeep Grand Cherokee 4.0, 1995

    Kampuran asentotunnistin vaihdettu viimeinkin. Ristus mikä homma ku on niin ahtaat paikat. No seuraava vaihto meneekin helpommin jos tarvetta vielä tulee.
    Lähti se jopa käyntiinkin vielä ja mökkitie ajelutki pelas ni kaippa se siellä oikein on, vaikka ei sitä taida sinne väärinkään saada.. 8)
     
  11. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Re: Talviharraste tuli taloon, Jeep Grand Cherokee 4.0, 1995

    Ser verta päivitystä että nyt on vajaa 3vkkoa taas ajeltu jeepillä ja tuon kampuran tunnistimen vaihdon jälkeen sammumiset ja nykimiset jäi pois täysin. Jippikaiyayee.. 8)

    Lisä hommaakin on taas löytynyt. Ihmettelin semmosta klonksetta takapäästä ku renkaillaan heilutti autoa. Nostin takapään ilmaan ja kokeilin vetoakselin aksiaalivälystä ni aika paljon tuntuu olevan löysää. Ominaisuushan tuo taitaa olla näissä c-clip perissä. Tiedä sitten kuin paljon tuossa kestää olla väljää ennenkuin se clipsi tippuu sieltä kolostaan. Vänkärin puolella enempi väljää, jotain 2.5-3mm. Kuskin puolella tiukempi, oisko reilu 1.5mm tai jotain. Ei kehannu repiä murikan kantta auki ku talvella vasta öljyt sinne vaihoin ja uuden tiivisteenkin siihen satsasin..

    Tuleeko tuo välys nyt todennäköisimmin mistä? Kuluuko ne c-clipsit ohuemmiksi ajan myötä ja se tekee tuon välyksen vai mitä siellä tapahtuu.
    Noitten vaihtaminenhan on kyllä helppo vissiin. Tyyliin purkaa ne pikkurattaat veke, pukkaa vetareita sisään ja siitähän ne taitaa sitten lähteä. Edelleen mietin sitä lukkoa tuohon ni siinä samalla jos nuoki vaihtaisi. Kai tuolla kestää ajella, rengashan tuosta taitaa sitte lähteä nykimään vetareineen päivineen ku tuo clipsi sieltä löysää.. :eek:

    Ideoita mistä noita saa? Onko niitä clipsejä eripaksusia?
     
  12. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Re: Talviharraste tuli taloon, Jeep Grand Cherokee 4.0, 1995

    C-klipsin ei pitäisi kulua, kun kaikkia siihen osuvat osat pyörii samaa nopeutta, mihin se silloin kuluis?? Välystä aiheuttaa vetoakselin pään kuluminen tasauspyörästön väliakselia vasten tai kitkalevyjen kuluminen/puuttuminen kokonaan. Yhden, merkkiliikkeen mukaan, korjauskelvottomaksi kuluneen taka-akselin korjasin vain vaihtamalla uudet kitkalevyt, molemmista pakoista puuttui yksi levy!! C-klipsejä ei tietääkseni ole eri paksuisia Danan periin...
     
  13. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Re: Talviharraste tuli taloon, Jeep Grand Cherokee 4.0, 1995

    Ahaa, kuinkahan paljo tuossa vetarissa kestää olla sitä aksiaaliväljää ennenkuin lentää kumes mehtään? Meinaan vaan sitä että kuin tuolla uskaltaa ajaa vielä?
    Prkl ku ei silloin öljyjenvaihossa hoksinu tuota kattoa, pällistelin kyllä niitä rattaita että missä kunnossa ne on nuo jäi kattomatta..

    Noh, pitää kuulostella sitä ja alkaa henkisesti ja rahallisesti varautuu vetarin vaihtoon..
     
  14. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Re: Talviharraste tuli taloon, Jeep Grand Cherokee 4.0, 1995

    Se akselin sisäpää on 6 mm paksu uutena, jos yli puolet puuttuu, menee vetari vaihtoon, eli sisään/ulos välys maksimi 3 mm...
     
  15. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Re: Talviharraste tuli taloon, Jeep Grand Cherokee 4.0, 1995

    Jaahas, hyvä tietää.. Pitääpä tutkia tuo jossain välissä.
     
  16. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Re: Talviharraste tuli taloon, Jeep Grand Cherokee 4.0, 1995

    Pitihän se jeeppi puunata näin juhannuksen alla. Kyllä nyt kelpaa ajella ku näyttää siltä että tuolla ajellaan tämä kesä ku muut vehkeet tuntuu taas vastustavan.

    Melkoisesti meni vahaa tuohon ku oli niin kuiva maalipinta.. Kirkastu väri kummasti ku pari tuntia teki töitä. 8)

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  17. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Re: Talviharraste tuli taloon, Jeep Grand Cherokee 4.0, 1995

    On se hieno, punainen on aikas harvinainen väri noissa täällä!!
     
  18. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Re: Talviharraste tuli taloon, Jeep Grand Cherokee 4.0, 1995

    Kiitos! Ei ole samanlaista tullu vielä vastaan. Pienien alkuongelmien ratkeamisen jälkeen loistopeli hintaansa nähden.. :D
     
  19. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Re: Talviharraste tuli taloon, Jeep Grand Cherokee 4.0, 1995

    Jahas, nyt ku tuota vettä on tullut taivaalta ku esterin p*rseestä ni näyttää osa päätyvän jostain kautta vänkärin jalkatilaan.

    Eilen ku hoksin sen ni säikähdin eka että nytkö se saakelin lämppärinkenno on alkanut vuotaa.. Onneksi ei ollut glykolia.

    Voihan se olla kyllä ilmastoinnin kondenssivettäki. Pitää laittaa käyntiin ja ilmastointi täysille ja kurkkia auton alle ruikkiiko se sinne yhtään vettä.. Pitäs olla selvä peli.

    Saakelin olkapää meni paskaksi ni eipä tuota muuten käsipuolena paljo taas ropata. 3-4v sitten meni vasen olkapää ja nyt oikea.. Alkaa prkl loppumaan kädet kesken. Terveydelle vaarallista tämä autoharrastus.. :-(
     
  20. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Re: Talviharraste tuli taloon, Jeep Grand Cherokee 4.0, 1995

    Vihdoinki alkas olla jalkatila taas kuiva. On nyt malttanu olla satamattakin ni voinu vähä katella tota ropleemaa. Silikonilla yritin tiivistellä vähä semmosia kohtia mistä vois vettä sisätiloihin mennä.

    Ilmastoinnin kondenssivesi rööriä yritin auton alta katella vaan eipä sitä löytynyt mistään. Siitäkai se vänkärin jalkatilan etuosasta pitäisi mennä suoraan ulos..
    Ilmastointi päällä ei näytä tulevan sisään eikä ulos vettä eli minnehän helkkariin se sitten menee.. :eek:

    Noh, pitää ajella ens viikko matot irti ni näkeepähän vieläkö sitä jostain tulee..
     

Kerro tästä muillekin!