chevrolet silverado/fleetside?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Dreamer_, 28.1.2015.

  1. Dreamer_

    Dreamer_ 1st gear

    Moi.En nyt ollu varma mihi ryhmään tää kuuluis mut kokellaas nyt täält :) Elikkäs ajatuksena olis hankkia chevrolet silverado tai fleetside ja purkaa sekä kasata uudestaan. Onko kellään kokemuksia näistä autoista? ovatko luotettavia? Amerikkalaiset aina ollu mielenkiinnon kohteena ja nyt tekisi mieli alottaa oma ensimmäinen projekti ja nimenomaan lava-autosta :p Kokemuksia itsellä ei autoista kauheasti ole mutta mielenkiintoa ja intoa löytyy :) ja onhan jokainen joskus pohjalta aloittanut ;) Suunnitelmissa olisi hankkia tuollainen mieluiten nelivetona ja et olis henk.määrä 6 :) ja tosiaa purkaa auto kunnostaa runko ja kori kokonaan itse. Ajattelin itse myöskin harjoitella maalaamista :D Suunnitelmia olisi vaikka kuinka mutta kokemus puuttuu. Jos aloitan projektin ajattelin tännekki alottaa sit uuden blogin jossa kuvata ja kertoa edistystä ja samalla kysellä neuvoja :) Ja tietääkö kukaan saako jostai hankittua esim korjausoppaan? Ja mites bensakoneen (ehdottomast v8) ja dieselit eroaa et kumpi olis parempi? oks dieselit kauheen laiskoi pelei vai oks harhaluulo :D :) ja kai takavetoki riittäis vai jäiskö sil talvee ajatelle joka mäkee kii :D
     
  2. voittol

    voittol 2nd gear

    Kannatetaan, kuulostaa mukavalta harrastukselta, uskoisin ettei duramaksi dieseli olisi paljoo laiskempi johonkin pensa koneeseen kun vertaa ?
     
  3. niklas_ve

    niklas_ve 3rd gear

    Budjetin ja ajokorttiluokan mukaan joko 6,2D TH700 4x4, 6,5D/TD 4L80E 4x4 tai 6,6 Duramax Allison 4x4. Karkeasti -93 ja vanhemmat on suurin osa pakuja ja sitä uudemmat kuorkkeja. Itse suosittelen kyllä ympärivuotiseen käyttöön nelivetoa ja ehdottomasti automaatilla.
     
  4. Dreamer_

    Dreamer_ 1st gear

    Pakuna tarttis olla kun ei ol korttii ajaa kuokkii :D täytyy viel kattella jos jostai löytyis sopiva kohde sopivaan hintaan :)
     
  5. Dreamer_

    Dreamer_ 1st gear

    Mites muute näis vaikuttaako kilometrit paljo? Meinaan et oks järkee ostaa joku 350-450tkm ajettu et oks se iha loppuu raiskattu vaiko vast sisäänajettu :D
     
  6. ReB

    ReB 1st gear

    Mulla on 89 fleetti jatko hyttä 6,2 manuaali.Oli tommaatti mutta kyllästyin.
    Ite ainakin oon tykänny ollu jo n.6v. Taka potkusena ainakin ympäri vuotislla renkailla tuntuu jäävän kiinni. Ajettu 380. Ite en oo muuta kun vaihtanu öljyt kesäsin ja hyvin kehrää. Aika laiskahan se on mutta ei sais ajaa kun 80. Pumppuhan vois ruuvata mutta en ole vielä jaksanu. Nuita 4x4 6 paikkasia on aika harvaan edullisia myynnissä. Riipuen tietenkin lompakosta.
    Jostakin se on alettava jenkki harrastus itellä alko vaneista.Nyt piha täynä edullisia projekteja.Jos meinaa purkaa kookonaan suosittelen chltonin kirjaa
     
  7. Dreamer_

    Dreamer_ 1st gear

    Juu jostain o alettava ja ei se varmaa haittaa vaiks oliski ainostaa takaveto mut pitkäst hytist pidän varmaa kii :) olisha se takaveto vähä yksinkertasempiki näin alottelijal :D nastarenkaat vaa sit alle ja painoo taakse ni eiköhä pääse taas eteenpäi :)
     
  8. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Ensin käsitteet kuntoon. Fleetside on siis tuo avolavan korimalli, eli ns. suorakylkinen lava. Stepside/sportside taas on se toinen lavamalli jossa itse lava on kapea ja lokasuojat pullottaa kyljissä. Silverado, Scottsdale ja Cheyenne taas ovat varustelutasoja joista Silverado edustaa äveriäintä tasoa.
     
  9. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Onneksi olkoon hienosta visiosta aloittaa autoharrastus jenkki laviskasta. Kun nyt en tiedä budjettiasi niin kattele joku vielä hyvin toimiva vanhempi pickup ja perehdy sen sielunelämään ihan rauhassa. Nauti ajomukavudesta, bensan kulutuksesta (diisselien tekniikka/remontitkaliimpia),ÄLÄ ekaksi aloita mitään täystuho purkamista sillä se voi viedä sun mielenkiinnon ja tuhota yhden auton paaliin. Noi projektit kestää oikeesti kauan mutta toisaalta antavatkin sitten hyvän fiiliksen kun gruisailet ITSE tekemälläsi autolla. Autojen remontoiminen/customointi on helskatin kivaa touhua mutta se vie ajan autolla ajamiselta. Työkalut ja paikka missä teet autoa maksavat ja muista että ilman mokia ei opi.
    Nimimerkillä: ruoste rauhoittaa. http://kanadanvani.fi Vaikka tuolla mun kotisivulla ei oo yhtään pikkari projektia niin käyppä kurkkaamassa millaista se tallissa asuminen on.......
     
  10. niklas_ve

    niklas_ve 3rd gear

    Paitsi että -99 ja eteenpäin niin Silverado on kyllä Chevroletin ison lava-auton mallinimi.
     
  11. Rusty

    Rusty Double Gearhead


    Mnjaa, en ole niin perillä noista uusista autoista. Mutta epäilen että tässä ollaan hakemassa 80-luvun autoa?
     
  12. Dreamer_

    Dreamer_ 1st gear

    juu tosiaa vähä vanhempaa malli sit hakuses. En tiennykkää et se kertoo siit lavan mallist vaa luulin et seki o yks niist auton malleist :odroll: noo mut kiitos valaisust :D mut on kyl nii makei ja komiai pelei noi chevroletin pickupit :p ehkä tää tästä ehkä tää keltanokka pääsee viel vauhtii ja ajantasal näist kaikist jutuist :D
     
  13. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Niin ja muista että meillä Suomessa on monta vani/pick up kerhoa. VTCF http://www.vtcf.net/Uuvet/index.html Suomen "pääkerho". Näistä porukoista löytyy sitä tarvittavaa tietotaitoa.
    Itte kuulun VAiN HÄJYYT vani kerhoon joka vaikuttaa täälä pohjanmaalla. Meillä vannareilla ja pick up harrastajilla on reilu 10 miittiä ympäri Suomea ja lisäksi Näissä lähi valtioissa Eesti,Ruatti ja Norja käy porukkaa tapaamassa toisiaan. Vannari porukoihin on aina tervettulleita uudet harrastajat. Ei tarvitse omata mitään statusta/meriittejä saapuakseen paikalle.
     
  14. Dreamer_

    Dreamer_ 1st gear

    Kiitti vinkistä :) taitaa kyl projekti edetä todellaki hitaasti ku vaikuttaa oleva aika kallista lystiä tälläne harrastamine :D kattellu vaihtoehtoi ni jo pelkästää autoo menis se 4000-7000€. Ja kunnostamisee varmaa aika reippaast kans :D sais vaa kunnol nyt rahat kasaa alottamisee ni :p
     
  15. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Olen samaa mieltä. Itekkin tykkään sen verran että löytyy '80 malliset Camino ja Scottsdale. Tuon Scottsdalen ostin ekan kerran jo vuonna 2000 ja sitten se oli välillä pois melkein 10 vuotta.
     
  16. belair66

    belair66 Gearhead

    Itellä oli noin 10v sitten -90 extended cab 3+3 paikkainen 6.2D + 700 aski takavedolla + lukko käyttiksenä Fleetside Silverado, ja vieläkin täytyy sanoa, että paras käyttöauto mitä mulla on ollut. Pikkuruokainen, lämmin, tilava, hyvät varusteet, erinomainen ajaa jne. Ja takavetoisella pärjäsi paremmin kuin yhdelläkään etuvetoisella voi pärjätä, talvellakin. Katselin silloin niitä jonkun aikaa sillä silmällä ja kun sopiva löytyi, niin hain heti pois. Hakukriteerinä oli löytää siisti ja repimätön yksilö, ja sellainen löytyikin, hintaa sillä oli tietenkin muita hieman enemmän.. Monet yksilöthän on ollut ihan kunnon työkäytössä ja kulahtaneita, mutta jos meinaat käydä auton läpi, niin sopivaan hintaan vaan kattelet auton ja alat hommiin..!
     
  17. Dreamer_

    Dreamer_ 1st gear

    vaikka tuossa alussa laitoinki et haluaisin pitkän hytin ja nelivedon mut täs pohties noit hintoi ni päätysin siihe et keskittyisin vähä halvempaa näi aluks ku ensimmäine projekti kuiteski olis vast. Tuli sit tälläne vastaa ku chevrolet 1500 fleetside ja on tosiaa pienel hytil ja takaveto :D ja koneena 4,3L bensa. Onko mistää kotosi :D
     
  18. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Pieniruokanen(bensaksi), mutta liikkuu ihan hyvin johonkin diesel-Datsuniin verrattuna. Hyttiin ei sitten mahu kun kaks ihmistä, jos on yhtään tapana kerätä ryönää mukaan..
    Muutenkin mua aina vaivannu näissä lyhytkoppisissa sisätilanpuute. Lavallehan taas mahtuu sitten mitä vaan.
    Tokihan tuohon sohvalle neljäkin mahtuu istumaan. :lol: Tai kaks pitkäkseen.. :pinup: :rotfl:

    Jos tuo on rungoltaan suhteellisen ruosteeton, niin varmaan ihan hyvä peli. Jos näissä(kin) runko alkaa märkiä, niin savottaa piisaa. :wc: Pari hitsanneena.. Koria paikkaan paljon mieluummin.

    Sähkömatoja kannattaa varoa, ne on joissain yksilöissä lisääntyny ihan järettömästi edellisten TSI-omistajien tekojen tuloksina. :argue:
     
  19. belair66

    belair66 Gearhead

    Jos sulla ei ole laumaa kuskattavana niin lyhyelläkin hytillä pärjää. Itse aikoinaan halusin omani jatkohytillä, mutta silti ajoin varmaan 95 prossaa ajasta yksin, tosin soittokamat oli nätti heittää takalattialle ettei tarvinnut ulos pakkaseen lavalle laittaa. Lavakuomukin oli, mutta nakkasin maalauksen yhteydessä pois sen, talvella se on tosin ihan hyvä, ettei tarvi lavaa putsailla. Kohta 4 vuotta päästellyt -79 El caminolla, ja riittävät on tilat siinäkin. 3 aikuista mahtuu sinnekin hyvin, jos vain ne pari muuta on itteäni pienempiä.. :)
     
  20. Vallu 426

    Vallu 426 3rd gear

    No on ainakin kokemusta kyseisestä autosta,ollut meillä uudesta asti eli 23 vuotta ja aivan loistopeli. Bensaa toki menee 12-16 litraa/100 km,mutta lämmin,hyvä ajaa ým.Remontit 305000 km mennessä aivan normi kulutus osaa eli akkuja,takaiskarit,laturi,bensapumppu,pakoputket pari kertaa(maksaa alle 100 e) katti kerran maksaa n.150 e, kaikkea ei muista,mutta ei mitään isoa oo uusittu. Kopin takakulmiin hitsattu pienet paikat,ei muuta ruoste korjausta.Etupään nivelet halpoja,niinku oikeestaan kaikki osat.
    Takajarruihin ei ole vielä tarvinnu koskea,etujarrut uusin 300000 kohdalla kaikki eli jarrulevyt,palat,männät,satulat...makso 400 e.
    Todella halpa auto ajomääriin nähden.Ajettu paljon puutavaraa ym.raskasta lastia ja hyvin rokkaa.Ajattelin ajaa ainakin vielä 10 vuotta.Jos eivät nosta tuota s..anan käyttömaksua aivan pilviin.Nii tää peli on 4x4.
     

Kerro tästä muillekin!