Pickupin penkkisäädökset (pakettiauto)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Hautamäek, 30.1.2015.

  1. Hautamäek

    Hautamäek 1st gear

    Mitä sanoo katsastuskonttori, saako kolmelle rekisteröityyn 87-vuoden pakettiautoon vaihtaa toisen auton sohvan / saako tehdä itse penkin alusta alkaen?
     
  2. karivanner

    karivanner 2nd gear

    Tosta ei ihan käy ilmi tarkoitatko lisäpenkkiä vai etupenkkiä?

    Noin vanhaan penkeille riittää silmämääräisesti kasurin tekemä tarkastus niiden turvallisuudesta/kiinnityksestä. Pehmeä takapenkkki voi olla jos katsastat henkilöautoksi, jolloin tietysti maksat autoveron.

    Tänä vuonna verotus muuttui, mutta tarkan summan saat vasta kun verolappu tipahtaa postista.
     
  3. Hautamäek

    Hautamäek 1st gear

    Etupenkkiä siis
     
  4. karivanner

    karivanner 2nd gear

    Eihän siinä sitten muuta, kun vaan asiallisesti kiinnitettynä. Paloturvallisuus tietysti huomioiden myös...
     
  5. Hautamäek

    Hautamäek 1st gear

    Onko tietoa saisiko tehdä ihan runkoa myöten itse? Ja mites materiaali? Käykö puu+metalli?
     
  6. karivanner

    karivanner 2nd gear

    Onhan noihin maailman sivu tehty takapenkkejäkin itse, milloin puusta ja milloin metallista. Turvallisuushan siinä on tärkeintä.
     
  7. Hautamäek

    Hautamäek 1st gear

    Kiitos vastauksista.
     

Kerro tästä muillekin!