Moparin oranssi ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja vekauto, 7.10.2009.

  1. vekauto

    vekauto 1st gear

    Mikäs se on tämä moparin oranssin (millä monesti on moottorit väritetty) värikoodi, vai onko niitä useampiakin värisävyjä ?
     
  2. Mutku

    Mutku Gearhead

    Mun ymmärtääkseni sitä sävyä on kolmea eriä:


    - moottorissa Street Hemi Orange (hieman tummempi tai "punaruskeampi" sävy)

    - moottorissa Race Hemi Orange (edellistä kirkkaampi ja oranssimpi sävy)

    - korissa käytetty Hemi oranssi sävy. Tuttu harrastaja näki paljon vaivaa tuon viimeisimmän sävyn selvityksen kanssa, katso kuvat linkistä http://e-body.blogspot.com/search?updat ... results=50 auto numero 006 (Matin ´71 Challengeri).

    Noita koneen oransseja moottorimaaleja saa ihan valmiina spraypulloissa, VHT:n ja Moparin omat pullot. Sekä Street (tummempi) että Race (kirkkaampi) sävy. VHT:lla oli muistaaksni vain tuo tummempi sävy, Moparilta itseltään saa molempia mootorimaalin sävyjä.
     
  3. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Decovärin hyllyssä oli toissaviikolla VHT oranssia MoParin -moottorimaalia.
     
  4. vekauto

    vekauto 1st gear

    Kylläpä se vois tuo kirkkaampi olla hyvä, pitääpä nuita vähän tuumailla.
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Asensin tollasta väriä pletukan koneeseen!!
    [​IMG]
    Ja heti yks moparhemmo oli utelemassa että miksi tossa on hemioranki väri :rotfl: .
    Otin mätänetin hyllystä omasta mielestä chevy oranki tölkkejä :rotfl: . Jollei ole mitään väriä lähellä johon verrata niin toi on mun mielestä chevyoranki ja moparhiehen mielestä siis hemioranki :rotfl: .
     
  6. Mutku

    Mutku Gearhead

    Jees. Sävyt voi olla lähellä toisiaan, varmaan onkin.

    Mun mielestä noi Moparin omatkaan moottorimaalikilikalipurkit ei oo kai ihan samaa sävyä kun alunperin tehtaalta. Jos sillä nyt on mitään väliä.

    Enkä siis tiedä, toi oli mutua sen perusteella mitä on nähny USAn lehtien kalliita restaurointeja tai survivor-Hemi autojen moottorien värejä. Eli kaikissa niissä näyttää olevan semmonen kirkas (niinku tossa yllä toi Chevyn kone) oranssi, eipä semmosta "vaatimattoman ruskeahkoa StreetOranssia" näy kellään eikä missään.

    Itekkin vedin oman 440:n tolla kirkkaammalla Race-sävyllä, kun oli kivemman näkönen.
     
  7. mirage

    mirage 3rd gear

    Eilen olin yhteyksissä Summittiin, niin niiden odotusjonotusnauhalla oli tämmöstä triviatietoa:
    Dukes of hazzardin general lee chargeri on itseasiassa chevyn hugger oranssilla maalattu! En tiedä miten tää mihinkään liittyy ja onko tottakaan mutta noin kuriositeettina vaan.
     
  8. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Mä oon käyttänyt noita kumpaisiakin. Racehemi väriähän on tehdsamotoreissa käytetty vain '64 ja '65 hemeissä sekä Max Wedge moteissa. Henk koht mielipide, on, et se rusertava oranssi on aika kaamee väri. Toi street Hemi oranssi, jota käytettiin paitsi street hemeissä, niin myös 70-luvun vaihteen molemmin puolin hi perf wedge moteissa on pikkasen punasempi ja tummempi oranssi, ja hyvin lähellä tota chevyn moottoriväriä.
     
  9. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Tosi lähelle tota lienee myös Miranol koodilla 273 :wink:
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ton kuvan kikkaran oranssi on muuten otettu summamutikalla mutulla valkaten ja ei ole siis mitään "virallista" minkään merkin väriä :rotfl: . Sitä mun mielestä oikeaa chevyorankia oli vaan yx purkki mutta tota jolla se tuli maalattua oli kax :rotfl: .
     
  11. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

  12. vekauto

    vekauto 1st gear

    Tuo edellinen näyttää kyllä ainakin kuvissa hienolta väriltä. Missäkähän tuota maalia myydään ? :)
     
  13. LGC

    LGC Gearhead

    Nostetaas sen verran tätä topiccia, että millähän nykyään voisi moparin koneen maalata? Pakko saada oranssi kone ja kun mistään ei enää löydy oranssia moottorimaalia...

    Ei nyt niin sävytarkkaa ole mutta kun pakko olla oranssi perkele :D
     
  14. C '70

    C '70 3rd gear

    Itte kans etin aika kauan että mistä tuota väriä saa. Sitä saa spray pullossa soutwest traden hyllystä. Kestää vielä lämpöäkin hyvin, sillä vetelin omaan koneeseen oranssin pinnan.
     
  15. Rottelo1984

    Rottelo1984 2nd gear

Kerro tästä muillekin!