Työkoneeseen uusi polttoainemittari ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Rado, 28.2.2015.

  1. Rado

    Rado Gearhead

    Mistä tietää millaisen mittarin voi tilata kun alkuperäistä ei saatavilla ja anturipuoli pelaa ?
    Mittari näyttää kokoajan Max-arvoa vaikka sen irrottaisi johdoistaan.
    Eikö antureita ole erilaisia joten pitääkö siitä mitata vastusarvo ja sitten yrittää etsiä kyseisellä vastusarvolla vörkkivä mittari vai miten ?
     
  2. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    mikä työkone on kysessä? 12-24v ihan vaan sen takia jos jollain sattuis löytymään suoraan se mittari. Ja esim, motonetistähän saa mittareita sekä antureita, mikäli ei ole vittumaisessa paikkaa se tankki. En osaa sanoa miten se anturi sopii toiseen mittariin, mutta sen kaiketi vois potikalla "calibroida?"
     
  3. Rado

    Rado Gearhead

    Potikalla calibroida ?
    Onko mittareissa siis joku ruuvi/potikka ?
     
  4. Rado

    Rado Gearhead

  5. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Eiku meinasin et liittäis irto potikan sen piuhaan millä säätää jännitteen jos ei näytä oikein? Ketä olis noita laittanut niin vois kertoo tarviiko säätää? Pitää varmaan käydä kattoo motonetis toi syvyys, ainaki toimis ku ottais suoraan parin. Mikäli sitä potikkaa tarvii, niin säätää sillä ja sen jälkeen mittaa potikan arvon ja laittaa sen mukasen vastuksen, niin ei tarvii sitä potikkaa jättää sinne piuhoihin. Mut mihin toi mittari tulee?
     
  6. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Tuo lattarautarunko on kaksiosainen ja sen pituutta voi säätää kuten myös kohon varren pituutta. Pari tuollaista olen asentanut, ja ulkomuistista sanoisin että 20-50 cm tankkiin käy varmasti, ehkä syvempäänkin.
     
  7. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    wanhaan 500 sarjan bobbarii aikoinaan laitoin tuon mätänetin mittarin ja anturin.Kun tehdas ei ollut katsonut tarpeelliseksi. Yllättäen muovitankin päällä oli valmis paikka, tarvi vaan puhkasta reikä koholle. Pulttijakokin täsmäs laipas :D Kerrankin jotain helpolla.
     
  8. auburn

    auburn Gearhead

    Sun olisi paras mitata yleismittarin Ohmi alueella mitä se vanha anturi näyttää tyhjä ja täysi asennoissa, ja ostaa mittari sen mukaan. Yleisesti
    noi tarvikeanturit antaa 240 Ohmia tyhjänä ja 33 ohmia täytenä ( niinkuin tuo Motonetinkin anturi ). Summamutikassa ei kannata mittaria hommata, esim. monien Chevyjen mittareiden alueet ovat 0 ohm tyhjänä, ja 90 Ohmia täytenä, monissa Fordeissa ja Chryslereissä taas 73 Ohm tyhjänä, ja 10 ohm täytenä. Tuo Motonetin mittari on aikaisemmin käynyt suoraan tuohon anturiin ;
    http://www.motonet.fi/fi/tuote/492168/P ... ttari-AG-2

    Mutta näähän vaihtelee vähän miten sattuu, tukkuri kun vaihtuu, niin saattaa olla jotain ihan muuta.

    ( Toi Motonetin anturi menee max 27" syvään tankkiin (= 685 mm ))
     
  9. Rado

    Rado Gearhead

    Noi juuri ajattelinkin yhdistellä.
    Mittari on jostain syystä hajonnut mut ilmeisemmin Max-asentoon vaikka luulis juuri että empty-asentoon.
    Erikoisempi tapa porsia.
     
  10. Jza

    Jza Double Gearhead

    Sulta lienee johto irti / poikki jostain kohtaa tai sitten päin vastoin kuori puhki ja maassa. Kandeisko mittaa se anturi, sekä johdot ennen kuin ostelee kovin montaa siihen tilalle.
     
  11. Rado

    Rado Gearhead

    Ei voi olla kun mittari aina MAX-asennossa vaikka johdot irroittaa pistokkeestaan.
     
  12. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Pistokkeesta, eli mittarin perästäkö?

    Mikä työkone on kyseessä?
     
  13. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Muistaako kukaan sitä korjaamoa josta oli täällä joskus juttua, et osaisivat korjata jonkun väärin päinkin toimivan jenkin mittarin

    Voishan olla tuuri käynyt, et napsahtanut johto maihin ja mittari kerrasta laitaan heilahtanut niin, et on mennyt asteikosta yli eikä osaa enää palata takaisin
    Eli purku ja kurkistus
     

Kerro tästä muillekin!