Olssi taitajaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja 0rs0n, 16.4.2015.

  1. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Valkoiset? Eli kuumat.
    Entä männät?

    Nostiko tyhjäkäynnillä myös lämmöt tappiin?
     
  2. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Imuvuotoa valkosten tulppien pytyissä? Eli kone nakutti... Mäntä/mäntiä sulanu?
     
  3. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Tyhjäkäynnillä laski lämpötila. Imu vuotoa en löytänyt.

    Ja HUOM vaihtelevasti vaihtoi sitä naputusta eri pytyille, ja sitä mukaan ne tulpat vaihteli sit väriä.....
     
  4. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Männät oli siistin näköset ku käytin kannet irti.

    Siinähän sitä mystiikkaa riittää
     
  5. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Kuva ois kiva..

    Vähän tuntuu et täs on nyt joku ihan eri vika kyseessä.
     
  6. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Sehän tässä ihmetyttääkin mikä sen voi tehä?

    Kun tästä ei ole semmosta vikaa ole löytynyt......

    Vähän epäilyttää että olis lohkossa vikaa....mahdollisesti?

    Kannet kun käytin irti oli kaikki männän päät suurin piirtein saman verran nokiset..... Ei siis pitäis neste mennä pyttyihin....

    Nyt on asia sit eri kun aukasen. Kun kävin ajamassa sen paskaks.

    Ala kerrassa ei näkyny mitään ku ö-pohjan käytin auki.... Ei ollu hilettä öljyn seassa.

    Ö-pumppu uusi samoten nostajat, keinut, tönärit saman mittaisia. Ja auki. Nostajien pedeissä ei näkyny vikaa

    Ö-paineet ollu kokoajan hyvät.

    Imu vuotoja en löytäny.......
     
  7. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Mietin voisko olla lohkossa joku halkeama? Kunha kerkiää ni täytyy purkaa kone.

    Nyt vaa saattaa olla kannessa jotai vikaa
     
  8. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Voi olla lohkossa halkeama.

    Mitkä on nostajien pedit?
     
  9. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Ne kolot missä nostajat liikkuvat...... Jos ne ois väljät, tai naarmuset ni öljy vois kaata sitä kautta.

    Mut ei näkyny niissä mitään.
     
  10. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Oliko nostajat vanhat?

    Koititko täyttää nostajat etukäteen?
     
  11. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Eka kokeilin vanhoilla, ei saanu pelamaan. Nyt on uudet....... Sillä erolla et yks jäi naputtamaan.

    Mutta kierroksilla lämmetessä alkaa naputtamaan muitakin, ja edelleen vaihtelevasti.
     
  12. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Kuuluuko se naputus kierroksista tai kuormituksesta riippumatta?
     
  13. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Kylmänä ei kuulu. Lämpiää ni alkaa kuulua. Paikoillaan kierrättäessä ei niinkään naputtele, mut ajossa alkaa naputella ja pikku hiljaa kovenee naputus, jonka seurauksena nostaa lämpöjä. Sit naputus vielä kovenee ja lämmöt nousee edelleen.

    Vanha ohc kone kuulostaa hiljaiselta tuohon verrattuna :)
     
  14. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Mutta kuuluuko se naputus myös moottorijarrutuksessa? Eli kaasu pohjassa, pitnakaasulla?
     
  15. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Kuuluu. Tyhjäkäynnillä alkaa tasottua. Ku lämmöt laskee samalla
     
  16. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Sisälle tulee lämmintä normaalisti samaan aikaan kun kone lämpenee?

    Öljynpuute tuntuisi niitä vaivaavan. Öljykanava halki?

    Tosin se ei lämpenemistä selitä.
     
  17. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Tulee lämmintä sisälle tasaisesti.......

    Se vähän ittelläni mielessä öljy puute.....voisko olla ö kanava halki tai jotain?

    Sehän se isompi ongelma olikin tuo naputus.......

    Voi olla liittyvää tuohon lämpöön kans. Mut siihen sit ois voinu olla muukin selitys eli vaikka kannet.....mut tuota naputusta ei saanu pois.........

    Lähtee näköjään vieläkin käyntiin ja toimii. Ja edelleen naputtaa :)

    Kansi voi olla halki nyt :)

    Pitää yrittää jos jaksaisin tänään irrottaa tuo kone
     
  18. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    pahahantuota on etänä selvitellä mutta hämmennetään nyt soppakattilaa lisää...

    tässähän on sellaaset peltikeinut jokka "laakeroidaan" keskeltä mutterilla? pääseekö se keskitappi nousemaan kannesta tehden välyksen isommaksi. ollu joskus jonku wanhan euro kinnerin myllyssä tollanen vika josta aiheutui nakuttelua.

    työntötangot varmasti riittävän pitkät tms. mitoitus"vika" ? ts. nostimet tapissaan mutta jää välykset... ja tikut oikeaa mallia kuten tuolla 1 sivulla mainittu. onko keinujen ja venttiilin välissä välystä ja kuin paljon?

    käykö se mylly vielä? jos käy niin kopat irti ja rakotulkkia keinun väliin niin sillonhan se nakutus pitäs vähetä, jos ei vähene niin nakuttelee jostain muualta(männätappi, männän helma hakkaa pyttyyn tms.).

    jos ei tuosta löydy mekaanista vikaa niin sittenhän se on joko oljykanava tukossa tai halki
     
  19. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Jos se kerää painetta heti käynnistyksen jälkeen, oot sen kannen halkaissut, jos ei kerää, on motti edelleen "ehjä".
     
  20. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Pelti keinu keskeltä kiinni pultilla.... Siihen ei saa lisää välyyksiä....jos ei tehtalla tehdä tahallisesti väärin.....

    Tönärit ovat saman pituisia...... Ei ole säädettävää välystä?

    Loppua varmasti naputus jos laittas jonku jousen väliin. Kerta vaihtelevasti vaihtaa niitä naputtavia "venttiileitä"

    Ja huom edelleen tyhjä käynnillä vähenee/lakkaa naputtamasta.......hankala on lähteä ajamaan (pitäis kuormittaa) ja jollai penkissä ajaa et näkis sit mitä tapahtuis......paikoillaan huudattaessa (ei viittiny särkeä aikasemmin) ilman koppia toimis kumminki.

    Puhaltelin ö kanavat läpi.....
     

Kerro tästä muillekin!