Tuontiauto vm.1968 rattilukko ja katsatus ongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Nova1968, 19.4.2011.

  1. hodis

    hodis 3rd gear

    Re:

    Mulla samanlainen Puikula, mutta rekisteröity 67 puolella. Empä kyllä tiennyt noista rattilukoista tai oransseista parkeista kuin vasta rekisteröintikatsastuksen jälkeen. Taisi katsastusmiehenkin tarmo mennä akselipainojen ym. arpomiseen.
     
  2. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Mites kun jostain kuullut, et sopivassa piilossa oleva päävirta katkaisinkin riittäis ?????



    Se on todella harmi, ettei enää valmisteta niitä abloy;n rattilukkoja joka piti olikohan mosseen asentaa
     
  3. three hundred

    three hundred Gearhead

    Ei riitä. Kaikki kasurit ei ole huomaavinaan kyseistä puutetta, itse jouduin laitattaa copran hälyn missä oli vaikka mitä toimintoja.... Asennettiin vain ajonesto. Hinta muistaakseni 120€ Lahdesta hirsimetsäntieltä olevasta liikkeestä. Kyllä otti pattiii laitattaa Museoautoon elektroniikkaa.... Mut minkäs teet ku kilvet piti saada... :odroll: :odroll: :odroll:
     
  4. studio57

    studio57 Gearhead

    minä laitoin chargeriin bilteman mopon rattilukon semmosen hitsattavan.. eipä oo sen jälkeen sitä kattoneet... jonnin joutavaa hommaa jos ei muuta
     
  5. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Re:

    Mul oli aikoinaan -68 Chrysler eikä siinä ollu mitään rattilukkoja.Eikä kukaan katsastusmies niitä ikinä vaatinutkaan.
     
  6. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Joo sama on murhe kun kilpiä ei saa ellei estoja ole...
    Saamari EU Suomi haluaa rajoittaa kansalaisten vapaata liikkumista :poff:

    Tavallaan hassua kun Fyyran tarkastajien kanssa ihan hyvässä hengessä jutusteltiin mm. akusta jos laittaisi siihen feikki kannet ja korkit, kynnyslistojen ruuveista, pakoputkien suunnasta ja jählärin korkista. Ei siinä toki fiksaan ne vastaamaan aikansa näkymää.
    Mutta sitten tulee Suomen laki ja määrää ajonestolaitteen museoautoon. Tuntuu jotenkin hölmöltä moinen härpäke johtoineen viritellä pannuhuoneeseen. No olkoon muistutus museoon joutavista määräyksistä.
     
  7. Qjet

    Qjet 1st gear

    1967 mallinen ajoneuvo , joka on rekisteröity Suomessa ylivuotisena 1968 > kerran jouduin Volvon panssaripuolan ( olikohan Duettista,koska oli pitkällä panssarikaapelilla ) väkästämään. Jakaja myös perinteiseksi,ei toiminut HEI...ja katsastuksen jälkeen toista päin...Eikä ole kukaan sen koommin kysellyt.
     
  8. Jape105

    Jape105 Gearhead

    Kyllä toikin on ihan helppo asentaa ja tekee kaikki liitokset kunnolla eteenkin maadotukset niin ei tuu myöhemmin mitään ongelmia.
    Avital 2300 on kanssa erittäin hyvä mut sitä ei taida enää saa edes ebaysta.
    3300 on sit jo niin hieno lcd kapulalla, jne. ettet semmosta varmaan halua.
     
  9. Riuska-Petteri

    Riuska-Petteri 3rd gear

    Mulla on joutilaana Avital 3100 (käyttämätön) tuli hommattua mutta jäi asentamatta. 100.- (sis. pk:t, Porvoossa)

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  10. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    /\/\ No voi harmi ehdin jo Lahdesta hakea "koopran" herra kolmesatanen kun vielä soitteli vinkkejä.

    Mutta tällä viikolla tulee härpäke Polaraan ja kai ne kilvet sitten myöhemmin kun konttorilla käy auton kanssa...

    Mutta kiitos vielä herra kolmesataselle soitosta ja Riuska-Petterille tarjouksesta.
     
  11. three hundred

    three hundred Gearhead

    Kiitos ja kumarrus..... Nähdään gruisingissa !!! Heh heh... Molemmille ...
     
  12. Riuska-Petteri

    Riuska-Petteri 3rd gear

    Huomasin tämän topikin vähän myöhässä, mutta laitan Avitalin myyntipuolelle jos joku toinen tartteis :)
     
  13. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Kattelin tuota Katsastajan käsikirjaa ja siellä tosiaankin mainitaan tuo juttu.Mutta ei kyllä tuota käytännössä ole vaadittu ainakaan Savossa eikä Pohjois-Karjalassa.Tuo Chrysler mikä mulla oli on rekisteröity -68 puolella ja tiedän sen auton vaiheet 1987-1997,eikä ikinä ole mitään rattilukkovaatimuksia tms. esitetty.Onko tämä vain suurien kasvukeskuksien katsastusmiesten ongelma puuttua tuohonkin asiaan :wink: ?
     
  14. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Paha sanoa, mutta varmaankin juontaa siitä kun autolle tehdään rekisteröintikatsastus. Se ekä kerta on kuitenkin tarkin tsekkaus.
    No "koopra" on kiinni ja toimii.
     
  15. Mac

    Mac Gearhead

    Ihan vaan kaikille tännekkin tiedoksi, että tuota rattilukkoa ei tarvitse enään asentaa.
    Kaikki katsastajatkaan ei tiedä sitä, mutta jos tulostaa esimerkiksi tuon läystäkkeen

    http://www.trafi.fi/filebank/a/13224784 ... 112010.pdf

    Ja lukemaan kohta 13 ja liite I.
    Näillä eväillä itse pääsin pois kyseisestä rattilukko ongelmasta.
     
  16. three hundred

    three hundred Gearhead

    Joo tuon kanssa itse löysin... Mutta kasuri ei halunnut tulkita asiaa samoin kun itse sen tulkitsin... Ja ajonesto asennettava!!!! Eikä päästy yhteisymmärrykseen Launeen katsastusaseman virkamiehen kanssa kyseisestä paperista. Ja kasuri on vielä itse museoauto miehiä.... Mutta minkäs teet kun kilvet piti saada!!!! :soosoo: :soosoo: :soosoo:
     
  17. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    ON muuten mielenkiintoinen juttu kun liitteet 6 ja 8 kertovat seuraavaa:

    Liite 6:
    ja liite 8:
    Itse laitteen puuttumista ei hyväksytä ainakaan ko ohjeen perusteella vai ymmärsinkö nyt poskelleen.

    Mutta sitten liite 1:



    Onko sitten niin että yksittäinen harrastaja joka tuottaa ajoneuvon USA:sta joutuu tekemään "rumban maahantuojan = valmistaja kanssa tai mikähän on tämä muu toimivaltainen viranaomainen.
    Perskeles kun tuli hankittua liian hätäisesti tuo ajonesto. Olisi voinut kyseenalaistaa ko. asian.
     
  18. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    ^ En jaksaisi enää kyseenalaistaa ja alkaa painimaan noista. Tämähän ei tapahtunut mulle vaan kaverille. Mä, eiku kaveri toi maahan 68 muskelin. Mä, eiku kaveri konttorilla sai jo 7,0 litraa tiedostoihin vaikka nokalla oli akkalohko. Mä, eiku kaveri keskeytti katsastuksen ja nappasi paperit mukaan ja suditti matkoihinsa. Mä, eiku kaveri sai tutulta amerikan joelta todistuksen ja titlen joissa luki valmistettu ja käyttöönotettu loppuvuonna 67. Kilvet tuli ilman estoja.
     
  19. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Ei onnistu kännykällä äskeisen viestin muokkaaminen. Siis mä, eiku kaveri nappasi paperit inssiltä kun se katto niitä, autoa ja taas papereita. Lopulta kun kilvet tuli luki otteessa käyttöönotto 00/00/67. So fucking what! Kuuskasi mikä kuuskasi. Mulla oli 80 luvulla 68 2d tolppa Vallu mikä oli jo ollut kilvissä ilman estoja. Vuosileimassa inssi vaati rattilukkoa tai panssaripuolaa. Se oli automaatti lattiakepillä. Silloin löytyi 69 ja uudempia rattikarahka automaatin rattipyljäitä. Siis laitoin sellaisen missä oli rattilukko. En ehtinyt vetää sen virtalukolle piuhoja, vaan org virtalukko oli kojelaudassa minkä avaimesta ketju rattilukon avaimeen. Katsastuksessa hermostui inssi ja niin minäkin. Sen voi muka unohtaa lukita rattilukosta. Kovan huudon kuultuaan tuli pomoinssi paikalle ja totesi että autossa on rattilukko. Tämä siis heti kun inssi istui autoon. Naama punaisena se löysi kyllä tarpeeksi vikoja ehjästä autosta.. Eli kyllä ne inssit voi vuosileimassakin tarkistaa onko rattilukko. Silloin ei ollut sähköisiä ajonestoja. Nyt on ja hyvä että hyväksyvät ne. Ei huono hankinta vanhempaankaan autoon.
     
  20. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Siinä komppaan Repeliä, että turha on jumpata ja jättää kilpiä ottamatta.

    Kyllähän Polaralla kuitenkin lienee mukava rullailla, eli tielle on pirssi saatava.
    Omiin muroihin siinä k...ee jos jättää leimatta. Mutta läpyskän otan mukaan ja kysyn että miksi ei tämä kelpaa. Mielipidehän ei riitä perusteeksi. Pitää perustua asetuksiin.

    Noo kerron kun saan tietoa kuinka kävi ja mikä oli vastaus.
     

Kerro tästä muillekin!