Cadillac 1974 moniongelma-topic

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Karpov, 16.6.2015.

  1. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Noi OE specrumit taitaa olla sensoja. Kato siittä mistä saa sitä lisätietoa tuotteesta. Sieltä tulee se selitys niin siellä ainakin puhutaan sensatraceista.

    Saisko sitä löysää sinne lisää kun löysäis simpukkaa ja ottais pyöristä ilmaa pois? 2 baaria on kai -69 ohjeessa mun muistaakseni ilmaa.
     
  2. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Tuollakin ihmiset niitä kehuu

    http://overdrive.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=281487

    Yhden tbirdistä on tullut lulla ja towncarkin tuntuu keinahtelevan. Noi ihmiset tuntuu olevan vihasia, mutta minä olisin qinakin tyytyväinen :rotfl:

    Voishan witä tohon delttaankin eteen tollaset sensat ostaa kun varmaan iskarit täytyy vaihtaa.
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Simpukkaan en uskalla koskea kun yhestä dodgevanista tein ihan hervottoman ja sen jälkeen se oli hervoton tai sitten oli ratissa kaks kierrosta. Ohjauksen kanssa pystyn elämään kunhan paatti lullaa :D

    Monroen omilta sivuilta koitin kattoa mutta 404 tulee lisätietosivulta.

    Gabriel ultrat tms ovatten ihan lötköt kanssa mutta ei suoraan tarjoa. Tietysti jos pituuksia ja kiinnityksiä vertais mittataulukosta.
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    R11 luki kompurassa kylmäaine. Vähän nihkeesti löyty tietoa. Jossain jenkkisivulla r123 aineesta puhetta mutta sekin 90-luvun alun kamaa. Millähän vois korvata vai käykö sama korvaaja kuin r12?
     
  5. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Onko siinä eri huoltoliitin mitä R12 koneissa?

    Muistelisin että R11 toimisi pienemmillä paineilla ja olisi "huonompaa" mitä R12. Joskus kun kehitys on mennyt jopa eteenpäin kylmäaineissa tehokkaampaan, turvallisempaan ja halvempaan suuntaan toisin kun nykyään kun koittavat saada jotain ylihintasta, helposti syttyvää ja myrkyllistä ainetta läpi uusiin autoihin...Olisko ollut joku R123yf se uusi...

    Mutta ei siis voi suoraan pistää R12 tollaseen järjestelmään sisään. Tarttee oman korvaajan. Onko sulla Cadillacissa se tolkuttoman iso valurautakompura vai se uudempi vähän pienempi malli?
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tollanen pötkö se on, ei nyt tolkuttoman iso muistaakseni. Oisko hihnapyörän levynen pitkä pötkö. R12 tuli ennen R11 jotta huono kehitys.

    Jos R11 jotain plussaa hakee niin oli netin tietojen mukaan haitallisin kylmä-aine otsonikerrokselle.


    Huoltoliittimestä en oo varma kun ei oo nyt verrokkia vierellä.


    Pitää varmaan cadillactimin 50dollarin opas ilmastoinnin vianetsintään kun ei shop manualkaan kuulemma kovin kaksinen siltäosin ole.

    Taitaa jäädä helteet nauttimatta kylmässä autossa.
     
  7. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Eikö se R12 ole uudempi kuin R11 autoissa? Ainakin tossa 80-luvun farmari oldsissa on R12 järjestelmä, ja mun muistaakseni R12 olisi ollut myös mun -69 cadillacissa.

    Voisinko muistaa väärin, olisko se R11 ollut sittenkin tehokkaampaa mitä R12??

    Tämä kylmäainepelleily on kyllä ihan törkeen suolesta nykyään...Sais edes noissa vanhoissa systeemeissä käyttää tota vanhaa ainetta, mutta kun ei. Ihan törkeän hienoa alkaa jostain Cadillacistakin vaihtamaan letkuja ja putkia sopivaksi jollain nykykylmäaineelle mikä varmaan kielletään tulevaisuudessa, ja sama rumba jatkuu...
     
  8. -tl-

    -tl- Gearhead

    Lukon vastapultissa on muoviholkki joka kuluu tai hajoaa ja siksi ovi alkaa lonksua.
    http://www.nippelit.fi/1st/html/default ... e=showprod http://www.nippelit.fi/1st/html/default ... e=showprod
    Samasta pultista löytyy myös se säätö... löysää ja siirrä.
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jopas perkele, kiitosta.
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Nää on näitä nykyään... Ruotsissa? oli vielä viine kesänä firma jolla oli suomeksi/englanniksi sivut ja sieltä sai tee-se-itse täyttösarjoja. Enää ei vaan löydy millään vai onko lie nurin. Ei tainnu sielläkään mitään harvinaista olla.
     
  11. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

  12. Catiska

    Catiska Gearhead

    Ja likimain ilmaiseksi saat uudenveroisen kun purat sen pultin ja laitat sähköputkesta (siitä valkeasta muoviputkesta) uuden holkin. Jo menee ovet nätisti kiinni eikä klonksu. Ja mikä parasta, nopeasti ja likimain ilmaiseksi.
     
  13. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Menee britteihin mut joskus kuullut vitsin et roveri päättää minne mennään ja kuljettaja ohjauspyörästä ehdottelee :D



    Nykynen käyttis on hassu kun vetelee mihin sattuu ratissa ei ole väljää
    Käytiin kajaanissa niin suoraan ajellessa rupesin kattomaan niin sellaista tuuman/parin liikettä piti koko ajan pitää, et kulki suoraan
    Ja mutkassa pystyy ajamaan ratti suorassa ja se kulkee kans suoraan ratti suorassa, pitää vaan osua sopivaan kohtaa urissa :poff:


    Sit jotkut ihmettelee et miksen huomaa jos autot hiukka vetelee :poff:

    Kuorma sisussa piti väljät ottaa pois vasemmalle niin se kulki kauniisti suoraan ja löysää antamalla kaarrettiin oikealle ja aavistus kirimällä vasemmalle
     
  14. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ohjauskulmat tekee tohon aika paljon. Kannattaa ne tarkistaa. KUulemma jos auto on ajalta ristikudosrengas ja nyt siinä on vyörengas, pitää ohjauskulmatkin säätää vyörengasta vastaavaksi.

    Mulla on myös traktori tollanen että täytyy pitää klapin laidassa kun ajaa suoraan. Siinä on myös ilman etupainoja semmonen "death wobble" eturenkaissa ja se ei ole ollenkaan avotraktorilla kivaa vajaassa 60km/h nopeudessa...
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ohjauskulmat pitää kattoa itekkin, sisäreunat kuluneet molemmissa etusissa, tosin aika kapeelta alalta.

    Nyt on maahantuontikatsastettu onnistuneesti.
     
  16. hantta

    hantta Double Gearhead

    Jos etufillarit kuluu pieneltä alalta, on syytä oikeasti tutkia niitä kulmia. Myös veltto taka- akselin kiinnitys vetelee autoa. Onnea leimasta:)

    Hantta
     
  17. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    EHdottomasti kulmat tarkistuttamaan ensi tilassa. Toi tekee ajettavuuteen paljon, kuten myös tuhoaa renkaat!!!
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Perkele kun ei enää laakista lähe kuumana, joutuu sahaamaan.

    Starttas ennen hyvin kun sätkytteli putkeen ja täryytti mikä oli diagnoosi laihuudesta.


    Nyt on alipainemittarin avulla jos minkä näköstä asetusta. Laihaan päin otin kierrosta. No taas kun mittarilla katoin niin laihalla oli hg 17 luokkaa. Nyt kun rikastin niin 20 eli näin sen kuuluukin mennä.


    Vaan ei vieläkään starttaa hyvin. Kaikki muu poissuljettu lähestulkoon koska mikään muu ei ole muuttunut.
     
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Laturin kanssa tappelua myös. Ennen latas katkoittain, uudet hiilet vaihdoin vaikkei vanhatkaan ihan loppu olleet. Sen jälkeen rupes lataamaan 15,5 tyhjäkäynnillä ja kierroksilla liki 20. Päösihän sieltä käryäkin.


    Uus jännitteensäädin tilalke eikä lataa. Kahdesta vanhasta osia myös vaihdeltu mutta ei. Piuhat on kunnossa kuten latausvalokin.
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Uskaltaako a/c:n kompuraan tällätä 12v? Nyt ei anna eikä magneettikytkin kytke päälle. Painetta ja tiiveyttä tuntus olevan.



    Bensa kiehuu kaasarissa kun sammuttaa.
     

Kerro tästä muillekin!