suomeen rekisteröimätön paku ongelma.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja perkele, 24.7.2015.

  1. perkele

    perkele Gearhead

    elikkä auto ajettu zekistä suomeen v-8x ja hajonnut tänne.seissyt siitä asti lepikossa.ei ikinä ollut suomen kilvissä...
    saako edes koskaan kilvitettyä tänne?

    saako edes sillä 10v säännöllä kilpiin?
     
  2. plagu

    plagu Gearhead

    Kyllä sun pitää se auton alkuperä osoittaa, ei auta 10v sääntökään kun eihän tuohon ole kantakortteja tai mitään mikä osoittaisi sen olleen suomen rekisterissä.
     
  3. perkele

    perkele Gearhead

    no voi vitt... elikkä varaosa-autoksi kelpaa,
    suomessa on vain ainoastaan yksi samanlainen..sekin tuotu hiljan
     
  4. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Trafiin yhteyttä. Nimittäin kun on nuo rekisteriin saanti vaatimukset kiristyneet, on kumma kyllä Trafi parantanut palveluaan. Tosin maksaahan se, mutta jos on mahdollista, niin lupa tulee. Rahkosen laanilta ostetussa autossa oli paperivikaa, mutta nyt on Trafin virallinen paperi, että saa kilpiin... 80 €...
     
  5. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Mikä auto ja löytyisköhän sille tsekeistä harrastajia joilta vois saada luovarin
     
  6. Timmo

    Timmo 1st gear

    Sitä maata ei ole enää olemassa mistä tuo on tuotu, kerta 80-luvulla. On saattanu lähteä kantakortit Vltavan virran mukaan...
     
  7. galaxie347

    galaxie347 1st gear

    Minkäs laisella selvityksellä noita rahkoselta ostettuja paperi puutteisia autoja on kilpiin saanut?
     
  8. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Tarmo Rahkonen laittoi olemassa olevat tiedot liitteeksi Trafille menevään selvityspyyntöön. Sitten ooteltiin ja jotakin lisätietoa vaadittiin. Ja papru tuli kuukauden päästä... Tästä autosta oli vanhan tavan mukaan alkuperöiset dokumentit menneet tullille ja tulli oli ne hävittänyt 6v säilytyksen jälkeen (niin kuin laki vaatii) Ostajana en ihan kaikkea hommasta tiedä. Trafin info sivuilta kai löytyi joku yhteystieto?? Mutta tämä oli taannoin Rahkoselle ensimmäinen kun tälläinen 80 € papru piti tehdä. Aiemmin oli kelvannut hänen kirjoittama paperi papruttonan kilpiin saattamiseen. Kuulemma olivat ottaneet yhteyksiä auton kotiosavaltion autorekisteriin... Tai jotakin... ettei oltu ilmoitettu varastetuksi tms... (tai sitten vaan halusivat rahastaa ja kirjoittivat paprun, huu nous)
     
  9. galaxie347

    galaxie347 1st gear

    Okei. Itellä on vaan tuollainen vanha suomiauto 30 luvulta mistä on historia tiedossa 70 luvulta asti mutta haluaisivat selvitystä onko ollut Suomessa joskus kilvissä. Mutta kun moista tietoa vaan ei mistään oikein saa.
     
  10. mikka

    mikka 3rd gear

    Oisko täällä apuja?
    http://www.sahk.fi/19
     
  11. galaxie347

    galaxie347 1st gear

    Kovasti on kaivettu, mutta ei oo vielä papereita löytynyt.
     
  12. dart -66

    dart -66 Gearhead

    vanhaa valokuvaa, vakuutuslaskua tms aihetodistetta?
     
  13. galaxie347

    galaxie347 1st gear

    Ei oo vielä sellaistakaan käsiin osunu
     
  14. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Jaa kohtalotovereita. Mullakin 30-luvun suomiauto, Rahkosen kautta kulkenut eikä mitään tietoa tai oikein ees sarjanumeroa. Ja eikös Rahkonen sanonut että perästä päin ei papereita saa, tuon hakija oli varaosiks hakenut niin ei ollut kysellyt papereita.

    Tietty jos jollain tekniikalla saisi sarjanumeron esiin, niin voisihan SAHKin kautta yrittää.

    Ja tuosta otsikon aiheesta, niin tosi viitseliäs tietty voisi rahdata Etelä-Helsinkiin ja yrittää ensin siellä kilpiin. Eri asia kuka viitsii ensin kunnostaa auton ja sitten lähteä yrittämään, jos ei ole varmuutta ja kunnon kontakteja.
     
  15. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Sopiva bulvaani niin se auto on seissyt virossa vuodesta nakki ja makkara jne jne maksaa sen veron mitä ny EU;sta tuodessa maksaa ja laittaa kuntoon sekä kilpiin
     

Kerro tästä muillekin!