"aiva hyvät" patentit yms. viritelmät

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja firebreather, 22.9.2004.

  1. pulttirengas

    pulttirengas 3rd gear

    Tuo on viiatin ducato.
     
  2. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Eri vuoskertaa kahvoista päätellen, onko toi ihan tyypillistä fiateissa et joutuu vähän fiksaa lukkoja? Ja hakeeko ohjauskin, kun siinä se hyökkäs välillä mihin sattuu ja ratti puolsi välillä oikealle ja välillä vasemmalle. Sillä vaan kun yhdessä toisessa ducatossakin puolsi oikealle välillä. Mutta se ei niinkään hyökkäilly...
     
  3. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Persketti tähän ketjuunhan vois ottaa kuvia vehkeistä joita on jouduttu virittelemään, et toimii.
    Yhessä orionissa on takaluukussa solki kun oli tahallaan hajotettu luukun lukko mekanismi, lukko jos painetaan ensin kiinni niin se ei sulkeudu vaikka luukkua hakataan niin lujaa kiinni, et lukko murtuu irti pellistä :odroll:

    vanhemmassa nissanissa ei ole oma laittama mutta siellä on kiristys haka sisäpuolella

    Pikku micraan hitsasin vaihdekepin lattiaan kun ilmesesti se haisee "sillille" :eek:
    Ite ajelin sillä reilu vuoden ja tuttu sitä ennen pari vuotta, sit meni lainalle niin keppi lattiasta läpi ekana päivänä :odroll:
    Hitsasin sinne vaijerin pätkät, niin ne oli revennyt lattiasta irti :eek: noh sitten hitsasin lattaraudan keskitunnelin poikki kepin alle, ei ainakaan vielä lie ole keppi tippunut :rotfl:


    Kerran talvella lähdettiin pakkasessa nappulaa elukoille hakemaan ja lukko tietysti jäässä, noh kuormaliina autosta ympäri ja kiristäen ovi kiinni :D :rotfl:
     
  4. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Noi rakennus- ym. firmojen pakut on kyllä aika veikeitä mitä töissä välillä näkee, lukot ei kestä pellissä kiinni ja sitten kun korjataan lukot kestäväksi niin parin viikon päästä on ovien saranat poikki kun voimalla hakattu ovia :lol:

    Tuo ohjaus"ominaisuus" on myös tuttu juttu Ducatoissa, iskarien yläpään laakerit jumii ja on jännää ajaa kun ei tiedä mihin päin se ampuu mutkan jälkeen :lol:
     
  5. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Eilen sain just valmiiksi yden Citroen Jumperin etupään ylälaakereiden vaihdon....Ovat todella onnettoman kokoiset,kun ottaa huomioon auton keulan painon :eek: ...Tässäkin yksilössä oli just tuota "ominaisuutta" havaittavissa,ja siksi tulikin remonttiin :odroll:
     
  6. palontie

    palontie Double Gearhead

    Niin on surkeen kokoset,viimeviikolla kaiffa vaihoi ne ja hypistelin kourassa niitä,sano että lähes joka katsastukseen pitää vaihtaa :mad:
     
  7. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Ei kuulemma kuormalla tartte kun yksi keikka ajaa niin tulee "centerklik" ohjaus

    Onkohan noita kukaan koskaan suunnitellut vahvistavansa
     
  8. signet

    signet Gearhead

    Onkohan noita kukaan suunnitellu alunperin, että ne kestäis ajaa yli 10kg:n kuormalla :rotfl:
     
  9. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Rupee muutenkin häviämään katukuvasta nyt jo 90lopun 00alun ducatot :eek: Jossain vaiheessa tuli kuultua paljon vittuilua vaneista, et eikö jenkit ole kuullut ruostesuojauksista ym. nyt kun kattoo taaksepäin niin tuntuu enemmistö 80-90 pakuista olevan vaneja ym. :eek: liekö paksumpi pelti hidastanut niiden tiellä sulamista :rotfl: Tokihan sitä kyllä vania hitsaakin mieluummin kuin vanhaa ducatoa.
     
  10. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Vai onko siinä ollut se joukko hysteria, et näähän on halpoja niitä saa satasella parilla paaliin vaan jossei leimaan heti kelpaa
    Kukaan ei vaan ymmärtänyt, et jos kaikki syödään tänään huomenna nähdään nälkää

    Tollanen kantti mallin ducato ei oos ees huono pakuksi ajaa (ainakaan tyhjänä) ja kulkee mukavasti jos on kaikki kohdallaan ja muistelisin, et on hyvä lastatakkin
     
  11. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Ei noi ducatot ja peukeut boxerit ja sitroäään jumperit ns. paperilla ole yhtään hassumpia tavarankuljettimia. Ne nyt vaan on tehty kertakäyttöisiksi niin ei sille mitään voi. 5v/100tkm maks ja paaliin, on ollut suunnittelijan ajatusmaailma.
    Hassu tunne kun tuollasella ajaa yli 120km/h (suljetulla alueella tietenkin) ja laittaa sormen oven ja karmin väliin. Tuntee ihan selvästi miten kori elää ja ovi väpättää ajoviimasta/tärinästä
     
  12. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Se Jumpperi,mihinkä taannoin vaihdoin ne etuiskarin alimitoitetut ylälaakerit,niin sen auton omistaja sanoi,että todella inhottava peruuttaa peräkärryn kanssa ko.autolla :odroll: ....Syystä,että pakkivaihteen välitys on liian harva :lol: ...Eli pakki on niinkuin liian iso :lol:
     
  13. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Ei ole muuten ainoa paku missä tuo liian nopean pakin typeryys.
    Myös ainakin osa transporttereista on ihan yhtä nopealla pakilla ja ykkös vaihdettakin monesti tulee moitittua. Ei siinä nyt muuta mutta käy kytkimen päälle kun on sekä auto että kärry lainsallimassa max kuormassa ja pitäisi mäkeen lähteä.

    Taisi manuaalilla olevat mersutkin olla aika nopeilla välityksillä, mutta niistä sentään taitaa suurin osa olla automaatilla.
     
  14. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    miten voi ollakin noin huonoa pelliä, yhden tukaton kynnykset hitsanneena...

    mazda pikupin runko oli kans yhtä räkivää hitsattavaa, oisko kierrätysrautaa?
     
  15. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Oon kokeillu samaa ja siin tulee sormen päät kipeäks :lol: Ja toi pakki/ykkönen koskee nykyään muitakin autoja, esim. nissan navara. Kyllä 1/R pitäis olla niinkuin ennenmuinoin ( ja oikeissa autoissa 8) ) että ykköstä tarvii vaan täydessä lastissa mäkeen lähtiessä, ja tyhjänä lähdetään 2. Etenkin jarrullista kärryä vittumainen pakitella kun kärryn jarru vielä avittaa vitutusta :poff:
     
  16. palontie

    palontie Double Gearhead

    Eihän ladat ja daciat ja hundayt paperilla oo huonoja :D .Koeajoin aikoinaan uuden Nivan ja voi sitä naurun määrää koeajolenkillä,samoin noista citikka pakuista on kokemusta ja noi ovenkarmit on aika heppoiset,samoin myös ivecon kuorkeissa.Yhessä hunday autossa olin kyydissä(vitun pieni)varmaan hunday diy diy,oli aika turvaton olo.
     
  17. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Joskus suunnittelin kytkettävää planeettaa siihen koneen poikki olevaan vetarin pätkään, et sais pakilla hiukan älyllisemmäksi nopeuden perähän tekisi oman osuutensa nopeuden tasaamisesta

    Mut sit selvittelin sen hintaa niin olikohan parin auton verran ainoon pajan mukaan mikä aikanaan viitti ees selvitellä kyseistä asiaa

    Nykyselläänhän se ei välttämättä olisi ees kallista toteuttaa ja magneetti kytkimet on kehittynyt niin paljon, et vois olla jopa napilla kytkettävä
     
  18. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Kaikkihan nykyään on kertakäyttöistä, mutta vinkkinä niille joiden mielestä Ducatot on romurautaa: Seuraavan kerran kun liikenteessä tulee vastaan asuntoauto, niin katsoppa minkä alustalle se on rakennettu ;)
    Mielestäni ihmeen kestäviä italialaisiksi autoiksi, noilla cämppereillä mennään kuitenkin koko ajan vähintäänkin täys kuorma päällä, useimmiten ylikuorman puolella...
     
  19. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Ja saa sellaisen vaparina kulkemaankin
    Kuulemma päälle sataa huitelee jos haluaa ja täysalkovi malli, mut käynti ei ollut kovinkaan kaunis. Vanhempi vanhemman koulukunnan diesel asentaja kuulemma sääti pumpun ja ajoituksen. Kulku parani ja kulutus tippui

    Meillä oli yks sellainen asunto ducato jossa on puhtaasti lavamallin runko alla, siellä nimittäin oli vetokoukkukin ja valojen johdot jatkettu alkuperäisiltä paikoilta rasiat vaan laitettu siihen missä ennen oli lamput :poff:
     
  20. DX

    DX Double Gearhead

    mulle käydään vähän väliä tyrkyttämässä ducatojumperboxeria, kävin leimalla ja pari paikkaa tarttis juu saada.

    niijuu, vasen ja oikee puoli, paikattu paskan päälle jo viidettä kertaa ja nekin umpimätiä, mun mikissä ei oo turaamiseen soveltuvaa ruostelankaa, tonnin homma, sit se menee viiskin vuotta.

    aina ne jää tekemättä kun pitäs saada halvalla vanhaan ducaton paskaan eikä millään löydy ymmärrystä sille, että sen "paskan" kuntoon hitsaaminen just sitä kalleinta mahdollista on koska ei onnistu enää paikkaamalla kun irronneiden räkäpaikkojen ja uusien reikien ympärillä oo mitään mihin hitsata.
     

Kerro tästä muillekin!