sierran vaihdelaatikosta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja peedro2, 4.9.2015.

  1. peedro2

    peedro2 1st gear

    Hommasin sellasen telahärvelin jossa sierran tekniikka eli 2.0l bensakone ja 5v.laatikko.Mitenköhän tuon dieselöinti onnistuisi?,käyneekö esm.escortin td kone suoraan laatikkoon.

    Lähinnä kiinnostas tietää mitkä foordin dieselit kävis suoraan/pienellä vaivalla tuohon laatikkoon.
     
  2. jrasi

    jrasi Gearhead

    Muistelisin, että nelosbensakoneissa on oma lootansa ja v6+diesel on omansa. Kytkinkoppa on tosin pulttikiinnitteinen, että sen vaihtamalla pitäis passata, jos siellä on Type9, MT75 on koppa samaa valua askin kanssa.

    Type9 = Pakki ykkösen vieressä, MT75, pakki vitosen takana.

    Eli tuo V6/Diesel -koppa askiin, niin sitten pitäisi myös Escortin 1.8 dieseli sopia. Sitä en tiedä, onko etuvetoisen ja takavetoisen vauhtipyörässä eroa.
     
  3. Esaa

    Esaa Gearhead

    mitenkä muistelisin et v6 ja diesel eri kytkinkopat!
    tollanen 2.1 indedoori tai sinnepäin kytkinkopalla lojuu tallin nurkassa, nostettu granadasta.
     
  4. jrasi

    jrasi Gearhead

    En minäkään päätäni pantiksi laita, mutta itse muistelisin että V6 ja D olis samalla, OHC:t ja DOHC:t samalla. Mutta jos jollain on varmaa tietoa, niin astukoon esiin.
     
  5. Esaa

    Esaa Gearhead

    laaatikko sama erivälityksillä,kokeilin joskus caprissa,ei tullut kokeiltua kytkinkoppaa.
     
  6. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Ainakin Startti on eripuolella OHC:ssa ja V6-Koneissa...mutta se kytkinkoppahan on pultattu lootaan kiinni :-?....

    Fordiltahan oli aikoinaan se lava-auto P100,eli se Sierran keulalla oleva lava-auto....Niin niitä oli 2,0 OHC Bensakoneilla,ja 1,8 Dieselinä...Melkein etsisin sellaisen Dieselversion,josta nappais koneen ja lootan pois,niin siinä olis valmis paketti.
     
  7. jrasi

    jrasi Gearhead

    Kai niissäkin eri lootat on olleet?

    Transitissahan oli aikanaan sama T9 aski, kuin Sierrassa, mutta jotain eroa laakeroinnissa.
     
  8. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Niin...Tarkoitin,että kun ottais tuollaisesta 1,8 Diesel P100:sta koneen ja lootan pakettina,niin homma ratkeais sillä :eek: ...Jos kerran on dieselöinti mielessä :odroll:
     
  9. sbf

    sbf Gearhead

    Pikkudiesel on ikäänku kenttiläisen lohkoon tehty et siinä on se kent ohc dohc jako.isommat 2,3 ja 2,5 en tiedä mikä jako.sehän on se pösön indenor.sierroja löytää tehdasasennetuilla 2,5 koneilla vaikka papereissa 2,3 kun tehtaalla aikonaan oli ylimääräsiä 2,5 mosia kauhea määrä ja niitä sit lusikoitiin 2,3 autoihin vähän niinkuin hyshys hengessä.
     
  10. jrasi

    jrasi Gearhead

    Aa, nyt hidas hämäläinen ymmärtää.. Alkaa vaan P100 oleen katoavaa kansanperinnettä.

    Mulla on edelleen se käsitys, että pösödieselitkin on samalla kopalla, kuin pikkudieselit ja kutoset.
     
  11. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Laitoin aikoinani (+20v) diesel-Sierrasta laatikon kentin perään Escorttiin ja muutettavaa oli startti toiselle puolelle ja kytkinakseli oli muitaakseni 1" liian pitkä. En muista oliko dieselin oma koppa mut startin pesä irroitettiin ja hitsattiin toiselle puolelle. Akseli käytettiin sorvissa lyhennyksessä. Rupes turbo mk1 sillä lootalla ja 2.3 batilla kulkemaan..
     

Kerro tästä muillekin!