Pickup Camaro

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Puuma6, 21.11.2015.

  1. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    Olen joskus nuoruudessa harkinnut vakavasti Camaro / Firebird pickupia. Mutta näin jälkikäteen voi jo myöntää että ainut syy oli köyhyys. Ei noita pelejä ois ikinä pitänyt mennä raiskaamaan, ei ne mun mielestä niinku paremmiksi tulleet. Mutta onhan näissä palanen Suomalaista verkonkiertohistoriaa - ei hirveesti järkeä. On siellä varmaan American Joe katellut jossain Kalifornian pajalla kun uudesta Trans Amista rälläköidään perse irti, takapenkit irti ja pakkelia niskaan...

    Toisaalta sehän näkyy olevan usein niin että pitää koettaa saada siitä laitteesta just jotain muuta kuin mitä se on - Corvettesta avolava, farkku-Volvoihin diffuusoreja, Corolloihin tautisia spoilereita (spoil = pilata)... Ja on sitte nii perhanan reteetä notta :) Ja loppupeleissä kuitenkin piirakkaa irtoaa ihan entiseen malliin (not) ja myydessäkin hintaa tulee vähemmän kuin vakiosta :( Mutta edelleen jokainen tehköön omille laitoksilleen mitä haluaa.
     
  2. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Mutta nimenomaan köyhyyden takia noita tehtiin ja tuotiin suomeen...

    Ei kai kukaan rahamies tuollaista rumilusta tilannut, kun oli saatavilla myös aitoja Camaroita/Firebirdeja tai Chevyn
    lava-autoja.
     
  3. KajS

    KajS Gearhead

    Verotus ja vakuutukset teettää ihmeellisiä autoja. OT: Norjassa 1980 ja 1990-luvuilla tehtiin esim. Porsche 944 pickuppeja...
     
  4. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Eikös tuo Porsche-juttu mennyt niin, että pakettiautoksi rekisteröintiin riitti, että ohjaamo oli erillään. Eli vanerilevy etupenkkien taakse, ja verot oli vältetty? Ei tarvinnut pilata autoa sen kummemmin.

    Porsaanreikä tukittiin salamannopeasti lakimuutoksella.
     
  5. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Ajatuksen jatkojalostusta, onkos kukaan Suomessa tämmöistä miettinyt ?

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  6. rb

    rb Double Gearhead

    /\ /\ Joo ei.

    Tavaratila liian matala.

    Sakkoa, pamppua ja linnaan.
     
  7. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Mutta eikös tuo toimisi irrotettavana lavakatteena siinä kuin pressukin ?
     
  8. rb

    rb Double Gearhead

    Mä en tiedä onko säännöt muuttunut, mutta ennen pressu kelpasi, mutta kova kate ei.

    Nää uudet N1 luokan pakut on sit eri juttu, kun niistä on maksettu täysi autovero.
     
  9. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Säännöt on sikäli muuttuneet, että tuosta seviää maksamalla järjellisen summan veroa. Tehtaanmiehet tekivät edellisen sukupolven Firebirdistä stw-version jo 70-luvulla, mikä selvästi on toiminut innoittajana tuolle.
     
  10. -rautis-

    -rautis- Gearhead

    tuohan onkin kate joka laitettu normi takalasin tilalle,normi pituiseen ponuun,taitaa takapenkitkin olla paikoillaan.
    mihkähän tossa vois virkamies puuttua?
     
  11. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

     
  12. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Ai nopeasti? Tuon jälkeen suosituin porsaanreikä oli Porsche 911 mitä opiskelijat saivat verovapaana mitä ei tarvinnu laikata. Etupenkkien takana oleva läpinäkyvä muovi riitti yliopistolla oleville. Norjassa paljon muutakin kivaa ja monessa muussakin maassa uskomattomia esim israelissa
     
  13. Puuma6

    Puuma6 2nd gear

    No nyt se on sitten ostettu. Eilennä 18 tuntia ja 1200km myöhemmin pihalla nököttää 85 lava camaro. Ei ole pressua vaan kunnon pelti luukku. Ja ei tässäkään vielä kaikki, moottori lainattu mesen 300d:stä eli suora 6 syl tiisseli. Vaparina. Laatikkona mersun automaatti josta nelonen uupuu. Ruma on kun rullatuoli mutta kaikki toimii paitsi tuo nelosvaihde :)

    Voishan tuon leimalla käyttää ja sitten katsoa miten tuo jatkojalostuu...?
     
  14. janiluo

    janiluo Gearhead

    [​IMG]

    Mustangejakin löytyy googlettamalla...

    [​IMG]

    [​IMG]

    :odroll:
    - Jani -
     
  15. JOVA82

    JOVA82 1st gear

    Muutaman kuvan nähny noista 65-68 mustangeista muutettuna farmariks, ja semmonen kieltämättä ois aika kiinnostava viritelmä.

    Menee vähän OT...

    Toisaalta on mulla ollu muitakin vähintäänkin häröjä visioita, kuten
    -"El Caprice" ja volvo 700 sarjan "pickup" hieman ruottalaisten A-traktorien innoittamana.
    -Opel A Corsa sedanista ja hatchbackistä yhdistellen farmari.
    -80/90 luvun japski pickupista kovalla lavakatteella, ja hytin takaseinän poistolla, lava ja hytti yhteen hitsaten viien hengen farmari. (Mazda pickup oli aikoinaan ja kun nettiä selaillessa jenkkien "minitruck" viritelmiä ihmetellen tuli mieleen.)
    -tai sit joku japski pickup, ja jonkun vähän tehokkaamman etuvedon tekniikka lavalle, (Mondeo 2,5 V6 tai jotain vastaavaa)

    Suomen lait vaan lyö sen verta hanttiin et saattas tulla kalliiks, jos jotain mielenkiintosempaa haluis tehä...
     
  16. Substitute

    Substitute Gearhead

    Ot: joskus olen visioinut että Sport Coupe Regalista (siis se GN-tyyppi 2d) olisi mielenkiintoista tehdä STW-versio tuolla samalla periaatteella. Tosin ilman lokinsiipiä yms, mutta kuitenkin tuolleen korinmyötäisellä tavaratilalla eikä pullistetulla niin kuin esim. Malibu ja Regal 4d stw:ssä on.
    Se olisi "luonnollinen" evoluutiomalli Buickin 60-luvun lopun Sportswagonille.
    [​IMG]
     
  17. janiluo

    janiluo Gearhead

    [​IMG]

    Takaisin aiheeseen sen verran että mitäs jos palauttaisi Camaro/Firebird pickupin normaalimittaiseksi ja siistisi muotovirheet mutta jättäisi pickupiksi ja maksaisi autoveron joka ei liene enää suuri?
    Sitten saisi tehdä kovan lavapeitteen ja sen saisi näyttämään ihan hyvältä ja lava olisi käytännöllisempi kuin alkuperäinen tavaratila ja saisi kesällä ajaa 120:iä. Tarkoitan luonnollisesti V8 versiota.
    :odroll:
    - Jani -
     
  18. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Epäilemättä, mutta mitähän ne nyt mahtaisivat miettiä, kun soittelisi kyseisten osien perään ja kyselisi, vieläkö ovat jäljillä ?
    :eek:
    Ajateltiin tää tehdä takaisin alkuperäiseksi ....
    :rotfl:
     
  19. janiluo

    janiluo Gearhead

  20. Puuma6

    Puuma6 2nd gear

    Tässe se nyt sitten on muidenkin ihmeteltäväksi
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Aake-cc tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!