Projektillesi tekijä.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja J@ri-Pekka, 3.2.2016.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Käsittääkseni tuollainen kysymys tarjoaa vain varmasti yläkanttiin laskettuja arvioita?

    Kaikki maksaa. Huolloista lähtien. Se on ikävää kun asiakkaalla ei ole varaa maksaa eikä tekijällä varaa tehdä liian halvalla.

    Vastaava takaikkunarojekti ois työn alla jos jaksaa. Kauhulla odotan koska ei ole varaa teetättää sitä. Varaa ois teettää vasta kun rahaa olis pirusti liikaa.
     
  2. palontie

    palontie Double Gearhead

    No mikäs se on loppudilemma?Ei saa mainostaa näin ja ilmoitus pitää tai pitäis esim Jamantin tapauksessa oikeeseen reunaan.Jos nyt nyt JAMANT on kysellyt mainoshommasta ja ei oo vastannut kukaan niin mun mielestä pitäis saada sitten autonkorjausta tms osio.
     
  3. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    No vaikka silleen palveluntarjoajien osio, mut samalla tavoin kuin ostaa/myy/vaihtaa/varastaa, ettei päivity innokkaan palveluntarjoajan ansiosta koko ajan ykkösaiheiksi. Oikeesti tosi hyvä idea perustaa tommonen osio, missä vois myös pyytää tarjouksia.
     
  4. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    No vaikka silleen palveluntarjoajien osio, mut samalla tavoin kuin ostaa/myy/vaihtaa/varastaa, ettei päivity innokkaan palveluntarjoajan ansiosta koko ajan ykkösaiheiksi. Oikeesti tosi hyvä idea perustaa tommonen osio, missä vois myös pyytää tarjouksia.
     
  5. palontie

    palontie Double Gearhead

    Niin munkin mielestä,palvelis isoa osaa täällä kävijöitä.
     
  6. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    No vaikka silleen palveluntarjoajien osio, mut samalla tavoin kuin ostaa/myy/vaihtaa/varastaa, ettei päivity innokkaan palveluntarjoajan ansiosta koko ajan ykkösaiheiksi. Oikeesti tosi hyvä idea perustaa tommonen osio, missä vois myös pyytää tarjouksia.
     
  7. DX

    DX Double Gearhead

    erittäin tuttu homma

    mutta tarkemmin näkemättä vain sulle tarjouksena aabbout 3150 euroa maalauksineen, ja tottakai kuitilla,
    jos haluat tämän autenttisen tarjouspyyntisi jälkeen naamioitua best frend tarjousten piiriin niin sitten hillutaan siinä neljän viiden donan paikkeilla.

    karpov oli omalta osaltani oikeasssa

    :lol:

    sorry, olen just nyt aivan harkitsemattosti lätyt ja tykkään siitä.
     
  8. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Hinta on edullinen, mutta tämä kaikki vain about 330 tunnissa? Auton täytyy olla todella hyvissä ja suorissa pelleissä.
     
  9. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ne tarjoukset ei olis kylläkään sitovia. Kun virallisten korjaamoehtojen mukaisesti toimien, ne ei vaan ole, jos ei työnkohdetta saa ensin nähdä. Kun se voi olla pahempi rysä, kuin asiakaan mielestä on. Aikoinaan "iloisella" 90-luvulla kun aloitin yrittäjänä ja pakko oli tehdä, mitä pihaan tuli, että oli edes jotain veloitettavaa, niin hitsattavat hommat oli aina niitä pari pientä paikkaa... Yksikin auto oli kori käytännössä poikki, onneks oli rungollinen (Warre), meni siihen vähän enemmän plootua kuin ne pari näkyvää reikää, hintahan oli sitten loppupeleissä ihan eri kuin aloittaessa... Onneks ei enää tartte tehdä noita, Jeepit elättää... Tosin viatkin on ihan eri tasolla, hitsaamisessa sentään näkee, mitä pitää tehdä, näissä sähköautoissa ei näe, pitää vain luottaa testerin informatioon tai muihin mittalaitteisiin. Tarvii kohta toisen hallin pelkille työkaluille yms...
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    On näissä sekin etu että ei voi usasta/kiinasta tilata halvmmalla. Kun autoa ei ihan mihin vaan voi roudata.


    Cudan linjoilla ihmettelen parin sivun takaa tuota osakauppaa. Kun ei oikeen raskaita osia lukuunottamatta sellasta tilannetta ole etteikö osaa sais itte tilaamalla halvemmalla ja vielä nopeasti.
     
  11. Lowry

    Lowry 2nd gear

    Jos ammattimies ei kerkeis tehdä tommosta hommaa 330 tunnissa eli karkeesti kahdessa kuukaudessa 8h päivillä, niin ei siinä vuositasolla kovin ihmeellisille tuloille pääsis. Tosin jos tosta ottaa sen pari tonttua pois tarvikkeisiin, niin taitaa työtunnit jäädä 200 tuntumaan noilla luvuilla.
     
  12. DX

    DX Double Gearhead

    Nyt on älli pikkasen paremmin kyytissä, olin nimittäin eilen melkosen kaffeessa ja painelinkin nukkumaan heti ton viestin jälkeen,

    aamuseittemältä heräsin ekan kerran enkä enää yhtään tykännyt, keskivartalossa oli melkonen protesti käynnissä,

    enstöikseni suoritin ruokasoodalla ja runsaalla vedellä vattahappojen neutraloinnin ja purjosin vielä imeytymättömät wiskit niiden muassa mäjelle ja huilasin vielä pari tuntia, nyt on jo melko ok ja pakki huolii kahviakin. :lol:

    ---------------

    mutta joo, vastataan nyt asiallisestikin vaikka kysymys ei ollutkaan kovin asiallinen, omakehuun viittailu kun palvelusten tarjoaja koittaa ilmottaa olemassaolostaan, on pikkasen epäkohteliasta,
    sellaiseen ensimmäinen vasta-ajatus vastatarjouksen antamisen sijaan herkästi on, että pidä tunkkis.

    vaikee sanoo yhden kuvan perusteella ja yleensäkään pelkän kuvan perusteella, kun ei tosta tiedä miten laaja se ongelma on kolmanteen suuntaan, eli rakenteissa ja se voi aiheuttaa melkosia yllätyksiäjos se on tilkitty joskus aiemminkin niinku tossa mallikuvassa on,
    mut vois kuvitella, että tossa olis maalauksineen noin viikoksi puuhaa, toimitusaika pari viikkoa.
    loppusumma aabbout 1800, siitä jää kulujen ja yhteiskuntavelvoitteiden jälkeen joku kuusseittemänsataa ruokakauppaan kannettavaksi, että senverran yrittäjä meinaa tehdä sillä tiliä. :lol:
     
  13. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Tämän maan syöpä on se että täällä ei ole juuri kellään varaa ostaa mitään ylimääräisiä palveluja, vaikka halua ja tarvetta olisikin.
    Kun verottaja haluaa aina joka välissä puolet, niin se ostovoima jää aika pieneksi. Etenkin kun se on ottanut jo ekan kerran puolet ennekuin se raha on edes taskussa :mad:
     
  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Liittyy pikkasen topiikkiin vissiin? Yks heebo halus kerran 4-vaihteisen tomaatin 2-vaihteisen tilalle. Mulla sattus olemaan just tarve sellaselle rojektille ja kun heebo kysyi että paljonko sen tarvii maksaa väliin (mun loota oli käytetty mutta ehjäksi todettu) no sanoin että vaihdetaan päisiin.
    Siitä alkoikin sitten niin iso vääntö että käskin mennä lootineen helvetin kauas :rotfl: . Se rupes pyytämään ite multa välirahaa kun epäili että sen loota on arvokkaampi ja saan sillä tilin tehtyä :eek: :argue: :rotfl: .
     
  15. Hai

    Hai Double Gearhead

    Suomessa sivukulut on liian suuret. Vaikka olisikin kohtuullisesti menestyvä yrittäjä (työskentelee yksin) niin uuden työntekijän palkkaamisen kynnys on VALTAVA, vaikka periaatteessa tekemistä olisi tiedossa. Monessa kohtaa parempi jarruttaa toimintaa mittoihin, joissa omat tunnit riittää.

    Yrittämisen välttämätön paha on asiakkaat.
    Alansa mukaan ne saa ilokseen/riesakseen. Vanhat autot houkuttelee hmm... persoonia.
    Tämä on yksi syy miksi päivätyöni on B to B puolella.
    Mielummin vähemmän kyselyitä, isommat kertakaupat ja vastapuoli on yleensä oman asiansa ammattilainen.

    OD:n kaupoista pitää sanoa, että näiden reilun kymmenen vuoden aikana huonoja kokemuksia on vain ihan muutama. Tähän vaikuttaa varmasti se että loppupelissä vastapuoli on aina joku kaverin kaveri ja naama halutaan säilyttää. No meni vähän ihmeelliset ostajat/myyjät puolelle.
     
  16. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    Mitä helvettiä.. Tarjouksesihan oli käytännössä ilmainen. Ja ei kelvannut?
    Mitä tulee tohon C-bodyn takaikkunan alareunan ja kulmien korjaukseen niin mulle tehtiin vuosi sitten. Korjattavaa on niin syvälle asti kuin vain pääsee. Takahelman peltihomma, tuo takaikkunahomma ja vähän katon peltihommaa 1400e kuitilla, pidin sitä itse hyvin edullisena. Maalaus oli sitten erikseen päälle tonnin, 60% autosta maalattiin.
     
  17. rb

    rb Double Gearhead

    Noinhan se on.

    Palvelun tarvitsijalla ei ole varaa kuluttaa ja palvelun tarjoajalla erinäiset verot pitää firmalle jäävän netto-osuuden laihana.

    Nyt kun hallitus penää työntekijä-järjestöiltä 5% heikennyksiä ja muilla toimin hakee 10% säästöjä, niin palvelun tarvitsijoilla on entistä vähemmin kulutettavaa, mikä taas heijastuu suoranaisesti palvelun tarjoajiin kysynnän heikentymisenä.

    Summa sumarum: Säästötoimilla valtion verotulot eivät suinkaan kasva, vaan ostovoiman heikentyessä yritykset heikkenee, jolloin verotuloja jää yhä enemmin saamatta.
     
  18. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Veroja ne on ne sivukulutkin, ihan sama millä nimellä niitä kutsutaan ja moneenko osaan ne on jaettu. Mielestäni hyvä lähtökohta olisi että työntekijöiden tilinauhoissa näkyisi todellinen bruttopalkka ilman näiden sivukulujen pimitystä. Nythän on tilanne että palkasta piiloverotetaan lähes 30% jo ennenkuin se näkyy työntekijälle mitenkään. Vois avata vähän silmiä

    Sori alkaa meneen pahasti ooteeks :oops:
     
  19. mpg55

    mpg55 2nd gear

    Suurin sivukulu on eläkemaksut, ei se nyt ihan veroa ole. Jotenkin ne eläkkeetkin pitää maksaa.
     
  20. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Pakollinen maksu = vero. Olkoonkin korvamerkitty johonkin, ei se sitä todellisuutta muuksi muuta.

    Mutta yhtäkaikki olisi erittäin terveellistä, että ihmiset näkisivät sen todellisen veroprosenttinsa. Eli sen mitä työnantaja maksaa ja paljonko kopsahtaa omalle tilille. Tietty ihan tarkoituksella tällainen järjestelmä on luotu jossa osa verotuksesta pimitetään, vois muuten tulla äkkiä laskupaineita
     

Kerro tästä muillekin!