Holley uudelleen herättelyä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja pptalo, 17.4.2014.

  1. pptalo

    pptalo Gearhead

    Pitkään seisonut.
    Pesty ultrakoneessa ja vaihdettu voimaventtiili ja tiivisteet.
    Käy tyhjäkäyntiä ja ottaa kierroksia, mutta jos painaa hiljaa kaasua sammuu joka kerta. Eli joku väliasento kanava on tukossa, mutta mistähän sen löytäisin?
     
  2. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Kiihotuspumppu säädöissään? Eli ruuttaa heti samantien kun kääntää kaasua?
     
  3. Toope

    Toope 2nd gear

  4. xarper

    xarper Gearhead

    Lainatakseni, itellä on tossa tommonen 650 dp holley kans mikä ultrapesty ja sen jälkeen kasattu uusilla osilla, ei rasvattu tai mitään eli paikat ollu hieman jumissa kun oli taistelu saada ensiöpuolen kiihotuspumppukin skulaamaan.

    Nyt on vielä sellaset ropleemat että apukuskinpuolen seosruuvi ei vaikuta käyntiin mitenkänä ja ensiöitten kuskinpuolen kurkusta tulee huonosti/hyvin vähän bensaa kun antaa kaasua? muista kurkuista tulee hyvin.
     
  5. fmila

    fmila Gearhead

    Jos ei tyhjäkäyntiruuvi vaikuta käyntiin mitenkkään on ko. tyhjäkäyntipiiri tukossa. Se vaikuttaa toki tyhjäkäyntiin, mutta myös siirtymävaiheeseen tosi paljon. Eli kun kaasua painetaan vain hieman liikkeelle lähdettäessä, menee seokset kovin laihalle ja kone kakistelee, tai jopa sammuu. Vika yleensä on metering blockissa, jossa polttoaine virtaa tyhjäkääynti piiriin. Olen joskus moista ongelmaa etsinyt aika pitkään, eikä paineilmalla puhaltaessa ilmennyt mitään tukosta. Kuitenkin sama oire vaan jatkui. Kun sitten ravistelin ko. blokia, niin kuului siitä vaimea ding-ding ja syy selvisi. Irroitin ko kanavasta yläpuolisen mini-kokoisen tulpan (n 3 mm "pakkasproppu) ja sen sisältä löytyi n 4 mm pitkä alumiini lastu, joka tukki polttoaineen saannin tehokkaasti kanavan alapäästä, muttapaineilmalla puhallettaessa laski kuitenkin ilman virtaamaan.

    Tarkkana vaan joka kanavan puhtauden kanssa ja muistakaa testata myös power valven toiminta ja pitävyys, ne ei kauheesti kuivumisesta tykkää.

    t.AM
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Keitin kesävessassa olevan vanhan hapettuneen marinehollikan kahden astianpesutabletin ja veden sekoituksessa pari tuntia. Kaikki hapettumat lähti ja vörkkii kuin uus. Kopistelin pyttyä välillä vasaralla, köyhän miehen ultrapesu siis :rotfl: .
     
    MRvinopenkki tykkää tästä.
  7. pptalo

    pptalo Gearhead

    Äsken purkasin kaasarin taas. Nyt menin tarkasti kaikki kanavat läpi, toisen tyhjäkäyntipiirin sisäänmenossa saattoi olla jotain. selviää huomenna kun pääsen kokeilemaan oliko rassauksesta apuja. Pääsuuttimet kun irroittaa reistä näkyy neulan kärjet. Mitkä ne on?
     

Kerro tästä muillekin!