Holley 750 käynti probleema.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Pulkka, 15.4.2014.

  1. Pulkka

    Pulkka 1st gear

    Kevät jo pitkällä ja pitäisi rotiskoa herätellä uniltaan.
    Kone on chevy 383 ja viime kesän ajoin 600:lla holleyllä. Toimi ok, mutta välillä tuntui, että olisi kakku hukassa tiukassa paikassa.
    Nyt sitten löin 750 vacuumi maijan pataan ja starttailin.

    Ongelma on ettei saa käymään kunnolla vaikka kuinka namiskoja säätelee.
    Tyhjäkäynti kierroksia täytyy olla reilusti enemmän kuin 600:n kanssa ja meinaa silti kuolla. Täytyy polkimella pumpata eloon ja sillon kierrokset tippuu tooosi hitaasti takas tyhjäkäynnille ennen kun meinaa taas kuolla tai sitten jaksaakin käydä ja paukuttelee putkeen sillon tällön ja on tosi epävarman olosta käyntiä.

    Kaasari on talvella purettu ja huollettu vakio suutimilla, eikä koneelle ole muita toimia tehty.

    Tämä on aivan uusi ongelma mulle. Säätöjäkin vaikee tehdä kun ehtii sammua ennen kun kerkiää autosta ulos.

    Mietteitä tästä?
     
  2. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Se että muuten hyvin toimivalla 600:lla on "tiukassa paikassa kakku hukassa" ei välttämättä tarkoita että asia korjaantuu isommalla kaasarilla. Oire viittaa enneminkin bensapumpun riittämättömyyteen tai vaan liian matalaan bensapintaan.

    750:sen oireista taas tulee ekana mieleen isohko imuvuoto. Tai mahtaako tyhjäkäyntikanavat olla tukossa, olet kai jonkunlaisen perussäädön tehny seosruuveille ja bensapinnalle?
     
  3. tooke

    tooke Gearhead

    Jons ei oo ilmavuotoa, niin läppärungon tiiviste vääränlainen, tyhjäkäyntipiirit tukossa kokonaan...
     
  4. Pulkka

    Pulkka 1st gear

    Kyllä tuossa on kasaamisen jälkeen perussäädöillä lähdetty.
    Imuvuotoa itsekin hieman epäilen, mutta ei keksi missä se voisi olla.
    Kaasarissa uusittu tiivisteet ja imusarjan ja kaasarin välinen tiiviste on jo kahteen kertaan vaihdettu. Tosin läppärungon akselin holkkeja en uusinut, mutta en usko sen noin radikaalisti vaikuttavan jos sieltä imee. 600:n kanssa ajoin pitkän tovin yksi imusarjan portti avoinna eikä meinannut mitään.
     
  5. JavelinAMX

    JavelinAMX 1st gear

    Ethän sytkään ole koskenut?
     
  6. Pulkka

    Pulkka 1st gear

    Sytkään ei ole koskettu. Tänään jo ehdin luovuttaa ja laitoin 600:sen takasin, mutta se olikin talven aikana päättänyt ryhtyä suihkulähteeksi toision kohokammiosta eikä ole korjaussarjaa nyt käsillä. Muuten kävi kivasti.
     
  7. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Vaihdoitko sen läppärungon ja kaasuttimen rungon välisen tiivisteen johon tooke aiemmin vittasi. Jos se on vääränlainen ja siksi tyhjäkäyntipiiri ei toimi.
     
  8. Pulkka

    Pulkka 1st gear

    Kyllä sekin on vaihdettu ja koitin samanlaisen laittaa mikä sielä olikin. Voisi senkin tuossa samalla tarkistaa kun ajattelin ne akselin holkit vaihtaa.
     
  9. Karck

    Karck 3rd gear

    Tulpat kunnossa? Aika iso kaasari jos ei o mitää viritetty...
     
  10. arskatehtaalla

    arskatehtaalla 2nd gear

    Wanhaa bensaa..
     

Kerro tästä muillekin!