blazer 6.2 diesel kylmäkäynnistys!!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja affa81, 14.4.2014.

  1. affa81

    affa81 1st gear

    eli miksiköhän tuo minun blazeri pitää ns:ryyppyä päällä aina autoa käynnistettäessä siis kylmänä.ihan sama että onko -20 vai +20 astetta..korkea tyhjäkäynti kestää noin 5-6 minuuttia sitten normalisoituu..oon yleensä aina odottanu että ne kierrokset laskee ja lähtenyt vasta sitten ajamaan.no ehtiihän siinä tupakin polttaa rauhassa..
     
  2. tabs

    tabs Gearhead

    Siinähän on kaasuvipua painava "Fasti idle solenoid" joka raottaa kaasuvipua vähäsen käynnistyksessä.

    Huoletta voit lähtee ajelemaan heti ja poltella sen röökin samalla.

    Sen pitäis toimia yhdessä ennakon säätö solenoidin yhteydessä, aina kun koneen lämmöt on alle +35c. Jos nyt toimii myös kuumalla koneella niin tod näk lämpöanturissa on vikaa.
     
  3. Isäntä77

    Isäntä77 3rd gear

    Eihän se "Fast idle solenoid" aktivoidu, jos et yhtää paina kaasua ennen liikkeellelähtöä.
     
  4. affa81

    affa81 1st gear

    kyllä siinä joutuu vähän painamaan kaasua väkisinkin että lähtee käyntiin..
     
  5. Isäntä77

    Isäntä77 3rd gear

    Niinhän se on rakennettu, se kylymäkäynnistysjärjestelmä, että virta päälle, polokaaset kerran kaasua, jolloin se "fast idle" aktivoituu ja sitte vaan hehkun jäläkeen start. Liikkeelle lähtö vasta sitte, ku on "fast idle" tippunu pois. Tyhyjäkäyntihän on tosiaan fast idlellä liika suuri ainaki jos automaattiloora on kysees.

    Sun Blazeri toimii just niinku pitääki. Jipii :rotfl:
     
  6. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Eihän ne kylmäkierrokset niin kovalla ole etteikö sillä voisi ajaa. Painaa jarrua enemmän jos tuntuu valoissa pyrkivän eteenpäin :D
     
  7. Isäntä77

    Isäntä77 3rd gear

    Olikohan peräti säätö siinä "fast idle solenoidin" pääs, että minkäverran se niitä kierroksia pirättelöö korkiemmalla.
    Sitä jos kesäksi ruuvvaas vähä piänemmälle?
     
  8. affa81

    affa81 1st gear

    laitoin blazerin just myyntiin..
     

Kerro tästä muillekin!