Mikä 2-kurkkuinen kaasutin 305:seen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Konemies, 19.4.2014.

  1. Konemies

    Konemies Gearhead

  2. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Millä perustein ne kurkkujen määrää trafilla kyttää???
     
  3. Turbiini

    Turbiini Gearhead

  4. rodhot

    rodhot Gearhead

    Holley 500 toimii ainakin mulla. Löytyy ryyppyläpät ja sopii isompien hollikoiden varaosat
     
  5. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Mulla on käyttikses 302 päällä holleyn 390cfm. Alku säätöjen jälkeen sitä ei enää oo tarvinnu availla. Kilsoja kertynyt n.100000km. Sitä en tiedä onko laatu enää samaa kuin 10v sitten.
     
  6. Substitute

    Substitute Gearhead

    Jos sulla on uudemmanmallinen 305:n kaksikurkkuinen imusarja, niin multa löytyisi kaksikurkkuisia q-jettejä, 70-luvun lopun malleja. Voin vaikka peruskorjata ja akselit holkittaa.
     
  7. hot1930

    hot1930 Gearhead

    Mikäli rekkariotteessa on mainittu, että poikkeuslupa on myönnetty ehdolla "käytettävä 2-kurkkuista kaasutinta".
    Jos haluaa hieman lisää suorituskykyä mutta olla silti lainkuuliainen kansalainen, niin kannattaa laittaa hyvä 4-kurkkuinen alumiini-imusarja + Mr Gasketin 2-4 bbl adapteri (US-Partsissa adapterin hinta vähän päälle parikymppiä) ja tämän viritelmän päälle vähän suurempi 2-kurkkuinen kaasari.
    Kaasareita löytyy ainakin 500 cfm:n saakka, joten pirteempikin kone 2-kurkkuisella + viri-imusarjalla sysää hyvin.
    Vakio tai lievästi piristetty 305:n toimisi varmaan aika hyvin 350 cfm:n kaasarilla + Performer imusarjalla.
     
  8. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Oisko tämmönen mitään:

    http://www.ebay.com/itm/Reman-Rochester ... bf&vxp=mtr

    Näyttää 4 kurkkuiselta, käy 4 kurkkuiseen imusarjaan, mutta täyttää kuitenkin Trafin säännöt. Nääs jos on tulossa sovellukseen, missä ulkonäkö on tärkeää.

    Noita näkyy olevan 400cfm ja 500cfm koossa saatavina.
     
  9. Konemies

    Konemies Gearhead

    Kiitoksia vastauksista. Koitan elvyttää ton 2-kurkkuisen Holleyn.

    Niistä Trafin papereista. Niissä lukee jotenkin näin että käytettävä alkuperäistä imusarjaa ja alkuperäistä tai vastaavaa 2-kurkkuista kaasutinta.
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Toi 500CFM kaxreikäsenä on melkoisen iso ja laittaisin ite myös ton 350 kokoisen ennemmin.
    Ihmettelin kerran sixpäkki 440 rempan jälkeen kun kone puutu jossain 3500 jenkan kohdalla. Syy oli se että uloimpien kaasareiden(mekaaniset) vivut oli irti mutta sillä keskimmäisellä 350 kokoisella se veti noille jenkoille helvetin hyvin.
     

Kerro tästä muillekin!