Pontiacin tyhjäkäynti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja reynolds, 18.4.2014.

  1. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Paljonko on näissä yleensä tyhjäkäyntikierrokset? Minun Pontiac Trans Am 6.6L -76 tyhjäkäynti on yli 1000rpm...
     
  2. Karck

    Karck 3rd gear

    1100 - 550

    Mun 400 ohjeen mukaan pitäs olla noin 575, mutta vanha moottori niin käytän vähän isompaa n. 600. Vuotta nuorempi 400 (eli toi sun)näyttäs et Manuaali laatikol 750 ja Tomaatil 575. Eli sama.

    403 (oldsi) ja 350 (Vin code R) Nopeel katselmuksel ainuut 1100 Haynesin oppaan mukaan. Ja nää nyt ei liity sun mottiis mut laitoin vaa vertailuks.
     
  3. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Unohdin laittaa tuohon alkuperäiseen viestiin,että minun Pontiacissa on 1970 mallisen Pontiac Grand Prix:in moottori...eli ei saastelaitteita ollenkaan 8) ....Konetta on myös edellisen omistajan toimesta piristetty...mutta ei kuitenkaan ole mikään sellanen virimoottori,että tyhjäkäynnin kanssa olis sen takia murheita :-? ...Vaan huomasin tänään kun ajelemassa kävin,että esim liikennevaloissa oli vapaalla yli 1000rpm,jossain vaiheessa jopa melkein 1500rpm :odroll: ...Sen verran illalla asiaa tutkin,että kaasun palautusjousi ei vedä kunnolla kaasuvipua takaisin :-? ....Eli ainakin osasyy on tässä huonossa kaasunpalautuksessa.
     
  4. Karck

    Karck 3rd gear

    70 GP 650rpm. 9astetta BTDC. Mut jos kerran on piristelty sitä ni ei nää kirjan numerot varmaa pidä ollekaa paikkaansa sit, etit semmosen alueen mis ei sammu ja lähtee liikkeelle kevyesti. Mulla oli hollikassa kans tota vaikka oli jäykähköjousi ni ei vaa jaksanu vetää sitä kaasu vipuu tarpeeks takas. Siihen en keksiny koskaa korjausta vaan ostin Q-jetin.

    Ja nää RPPMt kuuluu kattoo Automaatil parkilla. Mut sul on vissii manu? Manulla varmaa noi kierrokset on sit sie jossaa 800 paikkeil vapaal? Viisaammat korjaa.
     
  5. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Täytyy kokeilemalla säädellä tuo tyhjäkäynti kohdilleen...Automaattilootalla tää mun Pontiac on (TH-350)...Se on vaan,jos laittaa liian jäykän jousen,niin kaasupoljin muuttuu samalla jäykemmäksi painaa.
     
  6. pontso

    pontso Gearhead

    katoppa ettei ole ilmavuotoo laatikon alipaine kellon letkussa
     
  7. Karck

    Karck 3rd gear

    Nii ja onha se varmaa hyvä tsekkaa toi ennakko.
     
  8. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Nyt pelaa...Löysin sopivan palautusjousen kaasuvivulle...Ja tarkistin alipaineletkut ym...Tyhjäkäyntikierrokset on nyt auton oman kierroslukumittarin mukaan 500-600rpm:n välissä (Eriasia että kuinka tarkka tuo alkuperäinen kierroslukumittari on)...mutta ainakin nyt toistaiseksi homma ok. Kiitoksia kaikille,jotka neuvoja annoitte! 8)
     
  9. Karck

    Karck 3rd gear

    Toimiva Pontiac, minun iloni.
     
  10. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Näin on!!! 8)
     

Kerro tästä muillekin!