440 rakentelu.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kotr, 5.9.2013.

  1. C-barge

    C-barge Gearhead

    Tos on hyvä esimerkki siitä et miten vakio kanavaikkuna rajoittaa; jollain tapaa reippaasta nokasta ja tunnelista huolimatta vääntö ja tehokierrokset jää matalalle. Tohon isoreikäset kannet ja imusarja niin tulee 500-1000 kierrosta lisää ja 50-100 heppaa. Nii ja sit kaasuttimet noiden tilalle...
     
  2. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Mullahan on käytännös vastaava paketti, paitsi nokka vaan 275/282 ja .660. Ja sit 2x750 holley dp. Valittin joskus tohon ton nokankin vähä yläkanttiin ehkä, mut just sillä että kannet vaihtuu jossain kohtaa.

    Nyt pitäis taas alkaa tota wedgee pikkuhiljaa kasailemaan, ja kansia täytys sit miettiä. Victorit?

    Ja sit kelaa sen et tekeekö suoraan re85 koneen vai alkaako kikkaileen ruttujen kans alaspäin, jotka victoreil nousee nykysel alakerralla yli 13
     
  3. C-barge

    C-barge Gearhead

    Victorit pelaa ihan samalla kanavaikkunalla vakiona kun noi RPM:tkin, vai onks niist nykyään Max Wedge versioitakin? Muutenhan ne on ikäänkun edelleen kehitetyt Stage VI kannet. Ihan toimivat. Toinen hyvä vaihtoehto sit ois Indyt kun tosta ylöspäin lähtee.
     
  4. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Jotain edelbrockkia oli myös max wedge ikkunal, näköjää tota victorii just. mut normivictoreissa iha sama ikkuna ku rpm:ssä vai, en tienny.
     
  5. Jza

    Jza Double Gearhead

  6. sbm396

    sbm396 Gearhead

    Kaveri laitto 503 strokeriin tollaset max wedge versiot 11 ruttu compin rulla 23-702-9 2 tuuman pellisarjat 850 tuplapumpulla kehitti dynossa yli 600hv 6000 rpm tehokäyrä oli vielä hiukan nouseva mutta ei vedetty siitä ylöspäin
     
  7. mopster

    mopster Gearhead

    Max wedge victoreissa on oikeestaan vaan se kanavan suuaukko suurennettu max wedge kokoon ja loppu kanava on ihan sama pienreikänen, eli vaatii porttauksen.
     
  8. Jza

    Jza Double Gearhead

  9. mopster

    mopster Gearhead

    No siinä nyt on tehty samaan kansivaluun vaan eri malliset suuaukot, ja jos on tarkotus isoa tehdä niin on toi nyt vähän helpompi lähtökohta. On sitä kanavaa jonkun matkaa blendattu eli ei siinä mitään rappua tuu ja tolleenkin noita kyllä voi käyttää, mut yhtään kovempaa noilla ei pääse kun normi victoreilla ennen kun ne porttaa. Mainostetut virtausarvotkin on samat molemmilla versioilla, ja max wedge versio on kanavatilavuudeltaankin vain 10cc isompi, mikä on tosi vähän ton kanavaikkunan kokoeroon nähden ja tarkottaa just sitä että vain se kanavan alkupää on suurennettu.
     
  10. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Juuri niin. Mulla on Stage VI:set joissa imukanavat kairattu MW kokoon. 493, mek. laahurinokka 260 astetta ~0.6" ja 1150 dominaattorilla ja 2" pitkillä primääreillä 644hp @ 6100 ja 858Nm @ 4700 Santalan dynossa
     
  11. asperiini

    asperiini Gearhead

    Kertokaas mulle mitä virkaa tuommoisella yläkireellä koneella on katuautossa? Mun mielestä niillä yli viiden tonnin tehoilla ei tee käytännössä yhtään mitään koska niitä ei pääse käytännössä ikinä kadulla käyttämään. 99 prossaa siitä ajosta on kuitenkin alle varttikaasulla ja silloin tärkeintä on se paljonko kone tuottaa nimenomaan pienillä kierroksilla. Normi katuautossa tehoa ja vääntöä tarttee olla heti tyhjäkäynnistä lähtien eikä näitä kuulu vinguttaa kuin riisipusseja.
    Varttimailin kisavehkeet on sitten erikseen mutta kuka tuommoisella haluaa normiajoja ajella, ei tuu mitään ja hermot vaan menee.
     
  12. Charger-73

    Charger-73 3rd gear

    Kyllähän sen koneen pitää kiertää ainakin se 7000rpm, mitään mieltä jos kiertää vähemmän. Perä pitää valita siten, että sitä pitää kierrättää. Tyhjäkäyntiähän voi säätää tarpeen mukaan ylemmäs. =)

    Järkevyydestä en sitten puhukkaan mitään... mutta minkäs tekee jos on tommoset mielihalut... =)
     
  13. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Kyllähän tommoinen kohtuudella viritetty pata tuottaa enemmän tehoa ja vääntöä kuin vakio pata käytännössä kaikilla kierroksilla. Ei mitään ongelmaa ajella kadulla.
     
  14. C-barge

    C-barge Gearhead

    Joo, ei sisosya moparin wedgestä kansilla missä venttiilit on tehdaspaikoilla ja kulmissa ihan valtavan helposti saa ylikireetä. Muistaakseni omasta meni 500 ft-lb rikki jossain reilu 2000 kierroksella 15 vuotta takaprin, et kyl silläkin isokanavaisilla kansilla liikkeelle pääs jollain tavalla, ja huipputeho oli 6600. Moparin isolohkon vakiokanava olsi ihan hyvä suht tehokkaaseen...pikkulohkoon, minkä ei tarvis olla kovinkaan iso. Mul on noit dynokäppyröit Santalalta aika pitkältä ajalta jossain kait, mut tos yks tehokäyrä jonka löysin. Varmaan moni tietääkin, mut jos ei tiedä niin voi heittää veikkausta kom binaatiosta, siis lähiinä tilavuus ja nokka. Kannet on vakioreikäset ja puristuksia 10.8:1, M1 single plane ja 4150 kaasari
    3000 299
    3100 312
    3200 327
    3300 346
    3400 364
    3500 383
    3600 400
    3700 417
    3800 432
    3900 444
    4000 456
    4100 466
    4200 476
    4300 491
    4400 505
    4500 520
    4600 534
    4700 546
    4800 560
    4900 572
    5000 581
    5100 593
    5200 603
    5300 611
    5400 618
    5500 623
    5600 632
    5700 637
    5800 643
    5900 646
    6000 649
    6100 647
    6200 642
    6300 641
    6400 638
    6500 632
    6600 622
     
  15. Kerpo

    Kerpo 3rd gear

    Kertokaas viisaammat paras keino saada kampiakselin takastefa pitämään öljyt sisässä. Tällä hetkellä paikallaan on Sourcen tarjoama billettipukki ja vitoni + silikonitiivisteet ja jostain tulee öljyä ulos sen verran, että jokaisen ajokerran jälkeen on reviiri merkattu. Uskoisin kuitenkin, että vika on ollut asentajassa :oops: , eli hyviä vinkkejä kaivataan.
     
  16. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Mullon sama setti Hemis ja pitää kuin pullo. Ryssin sen asennuksenkin aluks, jouduin purkamaan kertaalleen kasausvaiheessa ja olin varma ettei pidä. Mut onneks pitää. Eli kai siinä on sulla vaan asennuksesta kiinni se.

    Jos ei ota erikseen niitä sivujen tiivisteitä eli vetää sillä "karvalakkitiivisteellä" niin tosi hankala saada ainakin silloin pitämään.
     
  17. Kerpo

    Kerpo 3rd gear

    Niitä sivutiivisteitä itsekin epäilen, kun ei sen stefan kans kai pitäisi pystyä tyrimään? Saumakohdan laitoin sentin verran sivuun lohkon ja pukin katkoskohdasta. Millähän ne sivutiivisteet on tarkoitus saada varmasti pohjalle asti, kun öljyn kanssakaan ei kai voi lutrata? P***eleen museomoottorit :poff:
     
  18. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Mä laitoin ne vaan "osittain" siihen uraan ja katoin about missä kohtaa kun pukin painaa paikalleen ne liukuu samassa suhteessa niin että on lopuksi tasan. Sit vaan liima väliin ja sama juttu. Voi niitä päitä koittaa sitten toki vielä painella, mut mullakin ne jäi lopulta jokusen millin yli eli ei välttämättä ihan kokonaan ollu pohjassa. Silti pitää, lienee liimaa ollut onneksi tarpeeksi sielä välissä.
     
  19. KRantanen

    KRantanen 1st gear

    Mikäs tällainen nokka on?
    CWC EP45 287SL EPSON 500-LH
    eli tekeekö mitään jos haetaan voimaa lisää.??

    Kansien 40006452 (onko nää sitte 902?) hiukan avarrettujen kanssa?
    Palotila n 81-82cc
    Venttiilit E 1,74" I 2,08"
    Männät tarkoitus saada suht lähelle tasopintaa lohkossa.
    (nyt 3,8mm alle)).
     
  20. Herje

    Herje Double Gearhead

    Valunumerot kansista kolme viimestä eli 452 kannet
     

Kerro tästä muillekin!