440 sourcen kannet??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja ptpt, 21.7.2014.

  1. ptpt

    ptpt 1st gear

    Moro!
    onko kellää tietoo paljo noilla kansilla on saatu tehoa jos ne on portattu?
    olis tarkotus tehä 543 stroukki mosa.. vai hommaisko suosiolla indyn tai edelin victor kannet?
    tarkotus olis n.700-800hp saada
     
  2. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Noilla tehotavoitteilla Indyn kuvastoa vaan auki. 440-1CNC hatut vois olla passelit jos oikeesti haluaa lähemmäs 800hv.
     
  3. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    tai B1 originaalit niin ei pääse oikein millään alle 800
     
  4. ptpt

    ptpt 1st gear

    ok kiitoksia inffosta! nyt vaa pulloja kerämää 8) mites pitkälle noi indyn kannet mitä ei oo cnc koneistettu riittää??
     
  5. C-barge

    C-barge Gearhead

    Kyllä B1:llä saa alle 800. Nehän toimitetaan aika karuina raakakansina ilman venttiilitöitä jne., joten näennäisesti edullinen hinta ei ehkä oo ihan lopullinen totuus. Sarjan mukana tulevat vipat ovat toivottomat (klytyy kyl jos joku kaipaa...) ja venttiilit ovat eri paikassa kun vakiokansissa, eli vaativat "B1-männät". 440 sourcen kansilla ei oo mitän järkeä tavoitella paljoa yli 600 hepan tehoja, siinäkin vaiheessa mikäli sinne ylletään saa todennköisesti pelkällä kansivaihdolla 50-100 heppaa lisää. Ite valitsisin Indyt noille tavoitteille, osasaatavuus hyvä jne jne. Mihin vaikkapa 440-1:t riittää porttaamattomina? Vaikee sanoo, mut tein joskus muinoin pumppubensalla toimivan "451" motin jonka kansia kaivoin kevyesti ehkä päivän. Työns Santalalla 713 heppaa, eikä varmaan edusta mitään ylärajaa mitä noilla saa.
     
  6. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Kannattanee myös hieman pähkäillä sitä mitä tuollaiset tehot vaativat moottorissa kaiken muunkin kuin kansien suhteen; puhumattakaan siitä että saat sen tehon jollain tavalla hyödynnettyä rikkomatta voimansiirtoa.
     
  7. 68corvette

    68corvette Gearhead

    Vakio source / edelbrock RPM kannet riittävät hieman reiluun 500hp.
    Kohtuullisesti portattuna arvelisin, että riittävät reiluun 600hp.

    Vakio victor kannet piisaavat ~650+hp, portattuna veikkaisin että 800+hp.

    Eli suosiolla vaan isompaa (indyn kantta).
    Olen 440-1 CNC koneistetut mitannut ja arvelen, että reiluun 900hp riittää niissä kapasiteetti.

    Maksimitehon kierroluku pyörinee 6000-6500rpm, joten suosiolla rajoittaja 7000rpm, että saa tehot käyttöön.
     
  8. cuda69

    cuda69 Gearhead

    minun 493 koneesta löytyi sourcen hieman fiksatuilla kansilla 574hp
     
  9. ptpt

    ptpt 1st gear

    http://www.indyheads.com/440cncheads.html

    440 EZ-295 CNC
    "Little Easy" oiskos nää sopivat jos sitä 700hp tavottelee? ku katuautoo kuitenki mosa tulossa.. ja lohkohan on vm67 ni siihen meinasin ne billetti kampuran pukit laittaa ni luulis ainaki sen puolesta lohkon kestävän
     
  10. 440Mag

    440Mag Gearhead

    EZ:sta en osaa sanoa, mutta ofttopikkina tuosta alakerrasta että billettipukit ehdottomasti ja arp studit. Sit viel runkolinjan huolellinen koneistus.

    Millä setillä tuon alakerran pyörivät meinasit toteuttaa?

    Mulla itellä oli viimeks toi oma 499 stroukki ihan täysin rehellisessä 1800kg katuautossa ja meni rpm kansilla 11,304 198kmh paskalla kuskilla (=minä itse). RPM kansilla joita siistitty aika minimaalisesti. Sekin riitti itselle jo katuautoon. Suti joka vaihteella joka nopeudesta katurenkailla ja nykyajan "superautoillakin" on hankaluuksia pysyä suoralla vierellä.
     
  11. C-barge

    C-barge Gearhead

    Kyl mä olettaisin että 'ez295_lläkim pääsee ainakin liki. Tietty jos malttais odottaa reilu kuukauden, niin vois olla et löytyis myynnistä portatut 440-1:t kaikkine oheishilppeineen rullanokalle. Niillä toi teho saavutetaan varmasti, ja ylikin.
     
  12. Dahlton

    Dahlton Gearhead

    Ei missään nimessä sourcen kannet tollaseen.
    Indy, B1 tms pitää olla.

    Mun mielestä toi 295cc runnerilla on pienen puolella 543cidille jos meinaa ajaa lujaa. Mutta katu moottorissa ihan jees.

    Tarkista että lohko on varmasti hyvä ja että seinämä riittää muuten tulee ongelmia jo alle 700hv. Jos meinaat 700-800hv vakio lohkolla niin ehdottaisin että laitat studgirdlen eikä vaan billet pukit
     
  13. ptpt

    ptpt 1st gear

    sourcen stroukki setin meinasin..
     

Kerro tästä muillekin!