440 rakentelu.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kotr, 5.9.2013.

  1. Jza

    Jza Double Gearhead

    Pyörii se oma mieto 440 (noin 11.5 ruttua, 280/283 nokka @.05) näköjään tolla nesteen alkylaattisopallakin. Tuli testattua kun sitä tuosta lähipumpusta löytyi.

    Toimiiko kuormituksen alla, niin mene ja tiedä mutta speksien mukaan paremmin kuin 98, jolla on vedetty strippiä joskus. Ja jota oli unohtunut kaasariin. Sitä putsaillessa menikin eräs tunti tässä projektissa, että viitsi edes harkita käyntiin lyömistä. :cry:

    Aavistuksen vaikutti olevan kyllä paksulla tuo seos verrattuna muihin tökötteihin millä tuota on juoksutettu. Ja äänet vaikutti pehmeämmiltä mitä ennen ?!?
     
  2. kotr

    kotr 3rd gear

    Nii mitenkä tämä nenälaakeri kysymys?
     
  3. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Kannattaa laittaa laakereiden mukana menemään koko nokka-akseli niin saavat koneistamossa lakrut sovitettua kerralla hyväksi.
     
  4. kotr

    kotr 3rd gear

    Aivan joo. No sitte pitää vielä vartoa, ku nokkaa ei oo vielä valittu.
     
  5. C-barge

    C-barge Gearhead

    Oisko jollain jääny hajonneita sorsakeinuja? Tarvis pari säätöruuvia, käsittääkseni niissä on 7/16-20 ruuvit? Meni omista historiikkivipoista yks poikki ja jotain pitäis saada suht ripeesti et sais kasaan.
     
  6. palotila

    palotila Gearhead

    Täältä löytyy ainakin Turun kupeesta, pituutta 36mm tai 38mm. Soittaa tai txt jos on tarve. P o5o 5596894
     
  7. kuula

    kuula Gearhead

    Samoin savosta yhtä vaille täys setti 0400845o28
     
  8. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Jaahas. Nythän se otti ohraleipä. Tuli tommonen museoauto hommattua. Nokalla kuitenkin ihan jees rautakantinen 440.

    Tarvishan siihen silti voimaa saada lisää. Ajatuksena tunkea tuo 499 sinne mutta hieman kesytettynä.

    Perä autossa on saakelin harva, en oo kattonu mut joku 2.7-2.9 arviolta (niin vakijo ettei edes rundikelloo) lukollinen kuitenkin ja välityksiähän nyt saa, mutta ei mielellään mentäis yli 3.55. Turbaani joku lista 11" n. 2500 mainostall. Toimii ihan kivasti ainakin nykyisen koneen kanssa.

    Tarkoitus olis tohon nykyseen pukissa olevaan 499:iin vaihtaa tunnelram---> M1 sinlgeplane tai performer rpm? Sekä nokka mekRulla 275/282@050 &.670" johonkin miedompaan. Myöskään noita 2" sarjoja en ajatellut tonne tunkea vaan nykysessä koneessa olevat jotkut keraamisesti pinnoitetut vähän pienemmät saavat riittää.

    Lopuksi naamijoida kaikki oranssiksi ja mahdollisimman alkuperäisen tyyliseksi :) Katsotaan mitä tässä syksyn koittaessa tulee alettua rakentamaan.
     
  9. kotr

    kotr 3rd gear

    Männät on nyt tilattu ja tulevat 6 viikon piästä.

    Eräs tämän foorumin mopar guru neuvoi nokka-akseli asiassa ottamaan yhteyttä muscle motorssiin. Sieltä mekaaninenrulla.Sposti viestiin vaan pitää keskittyä todella,ku lontoon tunnit melko vähissä..tulee pian joku tatsunin nokka postisa.
     
  10. Herje

    Herje Double Gearhead

    Aihe liippaa läheltä.
    Ite rupeen ens talvena tekemään 400 lohkoon 451 konetta.
    Nyt hommattuna kb 280 männät, 440 valukampura ja ly veivit.
    Kansiksi tulee joko sorsat tai 452 rauta versiot.
    Nokaksi miettiny thumpperia hyd laahurina.
    Imusarja tulee weiand 2 taso kaasariks 750 vacuumi holley
    Pakosarjat Hedmanin shortyt

    Kone tulee noin 1600 kg c-koriseen.
    Katu/ cruisailu käyttöön.

    Turbiini ois 2800 stallinen
    Perä 3.23 välityksellä

    Viimesiä koneja ei ole tarkoitus saada pihalle. Mutta jos heppa per cid sais.
    Onko mahdollista yllä olevalla kombolla?
     
  11. rahikainen2

    rahikainen2 2nd gear

    Ota joku oikea nokka, tuolla thumpperilla saa kyllä kivan tyhmäkäynnin, mutta siihen se sitten taitaa jäädä.
     
  12. Herje

    Herje Double Gearhead

  13. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Multa vois muuten syksyn mittaan vapautua myyntiin -71 vuoden takoakseli 440ci. 906 hatut, mopar hydr nokka, RPM imusarja, mopar alum vesipumpun runko+pumppu yms. Joskus kunnostettu/ja rakennettu moottori suoraan ajosta, suoraan ajoon. Sisuskaluista ei ihan tarkkaa tietoa, mutta todella terävä ja vääntävä kone vaikka isoonkin koppaan. Mahdollista saada täydellisenä ilman apulaitteita kaasarista (750 tuplapumppu) öljypohjaan. Koeajomahdollisuus

    Ihan ilmaiseksi tää paketti ei luonnollisesti lähde, mutta vaikka yv:llä voi lähestyä jos kiinnostus herää.
     
  14. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Lunatiin ainakin voi luottaa. Itsellä muutamasta kokemusta. Tais olla muistaakseni hieman tuota raikkaampia mek laahureita. Ihan stroukkaamattomassa alukantisessa budjettikoneessa oli parhaita nokkia mitä kokeilin. Lisäksi yhdessä stroukkerissa täällä on lunatin mek rulla ja hienosti toimii sekin.
     
  15. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Kokeillaan jos mahtuis sekaan ilman RB-lohkoa, kun ei viittis ihan joka jutusta omaa topiikkia avata.

    Mitä kriittisiä paikkoja on syytä tarkastaa -77 vuosimallin 400 lohkosta?

    Lohkossa on yhdessä pytyssä sen verta ruostetta, että menee varmuuden maksimoimiseksi porautukseen parin viikon sisällä.

    Ylikoko joko .030 tai .040 riippuen syöpymän syvyydestä, joten männät valitaan sitten tuon lopullisen mitan mukaan.
    Pitkää iskua tasapäämännillä ja open chamber-kansilla. Kiekat jää maltillisiksi. En alkanut tuota hoonikivillä hieromaan, koska kyllä ne Vantaalla sen tarvittava ylikoon kertoo.
     
  16. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ei siel mun mielestä mitään ihmeitä tarvi kattoo. Jos haluu varmuutta maksimoida tai pahan mielen ni seinämäpaksuudet ehkä. Mäntävalikoimaahan ei normi 400_lla paljoo oo, mut pidemmälle iskulle kyllä. Yleisin koko on 4.375", mäntäsatavuus on paras.
     
  17. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Kiitos, eli lähdetään stressilevyjen kanssa tuosta pienemmästä ylikokoporauksesta liikkeelle (4,375), niin jättää pelivaraa noihin molempiin ja saa ne reiätkin samalla pyöreiksi.
    Teräslinjarilla kattelinkin jo tuon runkolaakerilinjan ja siitä en sanottavaa löytänyt ja pukkeja en lähde vaihtamaan.
    Paineilmapirralla ajatterin myös siistiä noita valupintoja tuolta nokka-aksen seutuvilta, kun siellä on kaikennäköistä pursetta ja pärskettä.
    Mutta ensiksi siis tarkastus ja porautus.
     
  18. asperiini

    asperiini Gearhead

    No nyt olis viimein stroukkikone ja vahvistettu 727 valmiina asennukseen.
    Nää tuli norsulla kivasti pakettina pois konehuoneesta mutta nyt yllätykseksi näyttäis että eihän tuo paketti enää mahdu takaisin!
    Pääsyynä tuo 440-sourcen syvä öljypohja jonka takia laatikon häntä ei nouse sen takapalkin yli... on ehkä puolesta sentistä kiinni. Konetta pitäis siis saada karva alaspäin mutta öölipohja ottaa k-palkkiin kiinni. Autohan on siis täyskokoinen -73 mallin Chrysleri jossa muuten tilaa kyllä on.
    Joutunee siis laittamaan koneen ja laatikon sisään erikseen vai olisko jollain esittää helppoa kikka kakkosta?
     
  19. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Mites sen k-palkin löysääminen, jos on noin pienestä kiinni?
     
  20. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

Kerro tästä muillekin!