Chrysler 3.3 vs 3.8

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Jupe, 28.7.2014.

  1. Jupe

    Jupe Gearhead

    Kävi niin että meidän vojakkeri särkyi siihen kuntoon että vastaavan hankkiminen on edessä. Nyt kun katsellut näitä 06 vuodesta uudempiin, niin alkoi mietityttämään tämä 3.8 kone. Onko se ihan samaa sukua tuon pienemmän kanssa ja että onko muuten eroa käytettävyydessä? Pikkuisen tehokkaampi se kai on paperilla, mutta miten lie käytäntö?
     
  2. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Ei ole samaa sukua. Käytä hakua täällä paljon ollut juttua noista. Täältä ääni 3.3 litraiselle.
     
  3. Jupe

    Jupe Gearhead

    Täytyypäs etsiskellä, multa on mennyt kyseiset jutut ihan kokonaan ohitse.
     
  4. anttikristus

    anttikristus Gearhead

    Miten niin ei ole samaa sukua? Kyseessä on periaatteessa sama moottori eri porauksella ja iskunpituudella.
     
  5. Jupe

    Jupe Gearhead

    Ihan samanlaista infoa olen tuolta rapakon takaa lukenut. Enkä ilmeisesti osaa käyttää hakua, sillä jos täällä on paljon ollut noista juttua niin jostain syystä minä en niitä oikein löydä. Taidan käyttää vääriä hakusanoja.
     
  6. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

  7. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Ok identtiset ovat. Joku joskus sanoi että 3.3 ois japsien tekemä (mitsu) ja 3.8 jenkkien ja haukku sen paskaks. Itelellä ei huonoja kokemuksia kummastakaan.
     
  8. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    3.0 on mitshusipsi.. Ei huono kone sekään.
     
  9. piiparinen

    piiparinen Gearhead

    Tuota samaa mitsun 3,0 on myös bensa Pajeroissa.
     
  10. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Sorry folks leikkauksien nukutukset vie lähimuistin ja vähä pitenmänkin. Ei pitäis kirjoittaa mtn. Tota 3.0 litrasta se kaveri haukkui. Jakopää ja kansien kanssa ongelmia vaikka kilsoja vähemmän kun mun 3.3 ja 3.8 moteissa. En ole varma eikä se mua kuunnellut. Sanoin ettei omissani mitään vikaa. Toisesta meni laturi ja se antoi pitkään oireita. Uus laturi maahantuojalla tonnin. Kaveri otti vanhan auki ja toinen hiili finaalissa. Otti paketin mukaan motonettiin ja kysy löytyykö? Kirjat näytti ei oota. Kolmas myyjä tuli menivät hyllystöön ja kappas, ooppelin osa kävi. Huom! Ei normaalia myyjien toimintaa, mutta jos hyvällä myyjällä on aikaa ja mielenkiintoa hän saattaa paskaista risaa lähteä hyllyihin vertaamaan.
    Ilman huoltoa laatikko kestää 200.000km. Mulla oli ostaessa 175k ja laatikko vaihdettu uuteen 172k. Jorosen Simo kysyi missä vanha laatikko, se haluaa sen. Ei löytynyt Jyskästä enää. Käyttäkää loota huollossa 200.000 välein niin sillä ajaa niin kauan kun pellit kestää. Aika paljon noita näkee mätiä takaluukkuja ja kylkiä. Missähän kunnossa niissä on alusta?
     
  11. Jupe

    Jupe Gearhead

    Valinta jo tehty, perheeseen tuli '06 Town & Country Limited ja on sitten tällä isommalla eli 3.8. Oli pakko tehdä päätös nopeasti koska meillä on tällä viikolla 2 koiranäyttelyä, torstaina rodun erikoisnäyttely Hyvinkäällä ja perjantaina maailmanvoittaja näyttely Helsingissä. Tullaan kolmen ison koiran kanssa, joten oli siis pakko saada uusi tila-auto alle.

    Tuohon alkuperäiseen kirjoitukseen sen verran, että olisi pitänyt täsmentää tarkemmin. Samansukuisista puhuin, 3.3 & 3.8.
     
  12. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Alkuperäiseen kysymykseen vielä kerran vastaus. Sukua ovat ja ihan ok motteja.
     

Kerro tästä muillekin!