Moottorin ilmanotosta/saanista?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Karpov, 17.6.2014.

  1. 69

    69 Gearhead

    Ja peltisarjat kiedot thermotechillä, siinä riittääkin puuhaa.
     
  2. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Putken pituus saattaa tehdä myös virtaukselle jotakin...
    Eiks toi oo joku virimosa, joten se tarttee ilmaakin enemmän kuin vakio.
     
  3. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Jos se on semmonen alumiininen spaceri mitä noissa usein näkee, niin heitä helvettiin se niin saat jonkun järjellisen putsarin sen kärpäsensilmän tilalle... Alumiini kun ei eristä mitään, päinvastoin johtaa lämpöä. Semmonen alle sentin paksuinen oikea lämpöeriste riittää, on niitä kuulemma tehneet jotkut vesivaneristakin.
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Riittääks noi, ekaks puuta ja sitten muovia :D .
    [​IMG]
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Silti se taitaa ottaa sitä kuumaa ilmaa moottorin päältä...

    Ja se madaltavan pohjalevynkin pitää edelleen olla aika leveä alusta ja sitten vasta madaltua.
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    [​IMG]

    Tuossa lisää jeesusteltavaa! Sovitteluvaihe, putsari ei tule tietenkään noin eteen vaan jää maskin taakse.


    Toinen puoli mutkikkaampi, siirsin jo vähän syylariä apukuskin puolelle että tuo mahtui tuolta puolen, syylärin ollessa keskellä ei mahdu molemmin puolin putki. Apukuskin puolelta siis vedän lokasuojan sisältä ilmanoton missä maahan suora yhteys eli ilmaa pitäisi sielläkin rittää.

    Akun jo siirsinkin kuskin puolelle.
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Niin ja se spacer kaasarin välissä muovia enkä varmasti ota pois, kaasarin säädöt meni ihan perseelleen ja pitäis vetää uusiksi ja bensakin rupes kiehumaan siellä.
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead


    Mitenhän noi putkien pituudet? Kahdella 45ast palikalla tein noi mutkat koska suora 90ast näytti mieleeni liika rajulta.


    En tiiä miten se sitten ilma tuolla ohjautuu...
     
  9. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    No silleenhän ne madaltavat pohjalevyt on muotoiltu, että sopii kaasarin päälle.

    Mä laitoin omaan projektiin sellasen orkkis paistinpannu putsarin, katkaisin sen imukärsän 5cm juuresta (missä se on vielä leveä, ennenkuin supistuu onnettoman pieneks) ja siihen liitin imuletkua joka menee maskin taakse. Ja kairasin samanmoisen reijän paistinpannuun ja lisäsin toisen kärsän ja letkun samal taval maskin taakke toiseen reunaan.

    Jos kerran orkkis putsari mahtuu paikalleen ilman korotus palaa, niin sellanen ja tupla kärsät ois ihan hyvä ratkaisu. Kun kaasari saa viileetä ilmaa, jäähtyy sekin eikä bensojen pitäis kiehua. Eihän ne kiehu missään vakio koneessakaan.
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ei siinä ilman korotuspalalaakaan ollut tilaa maireasti, muistaakseni orggispanu ei silloinkaan sopinut.


    Imusarjalla ei vaikutusta spacerin käyttöön/bensan kiehumiseen?

    Paikallinen usamieskin toteti että kyllä se jumalauta siellä täytyy olla että hommista jotain tulee :lol:
     
  11. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Kuulostaa kyllä oudolta että kaasutin käy niin kuumana että sotkee seokset, enpä oo ikinä nähnyt että tekee moista ajon aikana... Sitä voi tietty ilmetä ilman eristettä et kuuma kone sammutettuna bensa höyrystyy niin että saa sahata hetken että lähtee käymään. Niinkun Volvomies tossa tokaskin, ei ne bensat minnekään kiehu vakioautoissakaan, 80-luvulta kumminkin käytetty pikkulohkossa alumiinista imusarjaa. Mun nähdäkseni imusarjan materiaali vaikuttaa, alumiininen johtaa paremmin lämpöä kansista kun valurautainen.
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mahtaakos imarissa olla pakokaasukanava auki, se pikkasen selittäis ongelmia ilman tota korokepalikkaa?
     
  13. peltsi

    peltsi Gearhead

    Eihän sitä saa tulpata kun menee kuulema seokset sekasin ja bensa pisaroituu, eikä se kuulema paljoo edes lämmitä. :rotfl:
     
  14. kingsway

    kingsway Gearhead

    6 senttiakö se maksimi korkeus oli?
    Mulla on tommonen Moonin madaltava sivuilta rivotettu 14x3 suodatinkoppa, jonka korkeus kaasarin päällä on noin 5,5 senttiä. On ollut ongelmitta Edelin ja Demonin päällä.
    Pohja madaltaa noin 3 senttiä. Käyttämällä ohuempaa suodatinpatruunaa madaltuu tietenkin lisää. Lisäksi keskireiässä on 1,5 senttiä korkea kaula, josta voi tarpeen mukaan ottaa tavaraa pois. Tällöin pitää tietenkin varmistua vivustojen vapaasta liikkeestä.
    Vuosia sitten maksoi joitain kymppejä.

    Pohja on suurin piirtein tuon näköinen.

    [​IMG]

    Madaltavia tarvikekoppia löytyy vaikka kuinka. Kato ensin vaikka tuolta US-Partsilta ja soita lisätietoja:
    http://www.uspartsperformance.fi/virity ... 9&limit=64
     
  15. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Tommosen madaltavan phjan ostin taannoin ja se otti kiinni kaasuvipuun ja bensaletkuun ja ties mihin.
    Korjaus 6 senttii lisää kaulusta konepeltiin reikä ;)
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ja nyt kun tuo viemäriputkiviritys melkein valmis niin en osta heti mitään uutta :lol:
     
  17. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jegs:sin mainospostissa oli taas kaikenmaailman turhuuksia.
    [​IMG]
    Melkoista mehupilliä, miksei ne lue täältä että ei noista ole mitään hyötyä, paitsi jos ne on kauniita niin sitten :poff: .
     
  18. peltsi

    peltsi Gearhead

    14.250hp tulee pelkästään tuollaisella mehupillillä. Noita kun tuuppa kaks sinne kaasarin päälle niin on melkein 30hv kasassa. Halpoja hebboja.
    Täytyy ruveta virittelee putkia konehuoneeseen.
     
  19. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mitä jos ne onkin laskenut että tolla mehupillillä johdettu "ulkoilma" riittää saamaan koneesta kaiken ulos :odroll: .
    Karpov:in viemärihässäkkä on siis pikkasen ylimitoitettu mutta hyöty on edelleenkin oleellinen.
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mut mulla onki hei 5,1 litranen kone!


    Toi mun virityskin on valmis, tänään pääsen "testaamaan" kun alkaa ennakon ym säädöt. Voi antaa sitä kunnon perstuntuma-analyysia.
     

Kerro tästä muillekin!