Ylävesiletku "velttona"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja dean66, 26.7.2014.

  1. 2dht

    2dht 3rd gear

    Kannattaa kuulemma laittaa viagraa syyläriin. Se pistää letkun kovaksi... :p
     
  2. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    Mulla oli sama homma ton vesiletkun kanssa, vaihdoin syylärin korkin niin on se nyt vähän kovempi pitkän ajon jälkeen. Varmaan vuotaa jostakin muualta sitä painetta.
     
  3. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Järjestelmä on hyvin helppo testata, lämppärinletku irti, pätkä letkua lisää, letkujen väliin putki, mihin on juotettu tubeless venttiilin sielu.
    Varovasti painetta, joku 1.2-1.6 on sopiva, alkaa sihisemään jostain.
     
  4. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Niin ja jos painetta lisää niin sitten tooooodella varovasti normaalilla rengasmittarilla saa hyvin kevyesti järjestelmään sen 8bar mitä kompura antaa, koska tilavuus mitataan senttilitroissa

    Ite löysin nissaniin paisariin sopivan korkin johon sai kiinni tubeles venttiilin, onneksi oli vaan vedet koneessa kun tiiveyttä testasin, ylävesi letku irtosi kun ehdin nähdä mittarin nousevan 6 kilossa :poff:
    onneksi oli klemmari löysällä varmuuden vuoksi

    Ja lukkopihdeillä säädöstä kiertämällä mittarin liipasinta puristin, että liike on hallittu, mutta se täyspaine tulee pienestä raosta nopeasti jos tilaa ei ole vastassa
    Ainakin ne tiiveyden testauslaitteet jotka olen nähnyt paine nostetaan sulkemalla vapaavirtausta
     
  5. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Saa sinne ihan huoletta sekunnin pätkissä päästää painetta, ei se paine nouse liikaa, kunhan on se toimiva korkki paikallaan, eikä mikään tuhottu korkki.
     
  6. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Niin joo ite paineistin suljettua järjestelmää ilman painekorkkia


    Eli ehjä korkki.
     
  7. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ei se tepsi kuin alavesiletkuun.
     

Kerro tästä muillekin!