mighty demon 750, tulppia hajoo roppa kaupalla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja timopajala, 27.7.2014.

  1. timopajala

    timopajala Gearhead

    joo tarvii mennä katsoon noi ennakot ja toi kaasarin toiminta vielä. Kaikki tulpat mustia mun mielestäni kun viimeks vaihdoin. Tossa on suht järee nokka mut en nyt muista mikä mahto olla kyseessä, suht korkeella käy tyhjäkäyntiä. Tarvii tehdä toikin testi eli sammuttaa ajosta auto suoraan ja katsoo tulppien väri jos siitä sais vähän taas lisä teitoa mikä vois olla vialla.
     
  2. timopajala

    timopajala Gearhead

    Mikäs kaasari mun kannattais ottaa ton tuplapumpun tilalle? Käyköhän normaali 750 4bbl kaasari vai saako tarpeeks soppaa? Toi tuplapumpun säätäminen on nii pirun hankala ainakin tolla demonilla.
     
  3. jariha

    jariha Double Gearhead

    onko liian iso powervalve? mitkä on alipaineet koneessa?
     
  4. JTE3

    JTE3 Gearhead

    Oletko mitannut tulpanjohtojen resistanssit.
    Voi olla liikaa resistanssia linjassa.
    Resistanssi tulppien kanssa kannttaisi käyttää
    Spiral Core tulpanjohtoja.
     
  5. timopajala

    timopajala Gearhead

    tänään mitataan noi vastukset ja kaveri lupas hommata uudet johdot ihan kaiken varalta. 8mm ns vakio johdot näyttäs oleva kiinni tällä hetkellä, uudet tosin. Power valven koosta ei varmuutta, suuttimet vaihdettiin tänään pienempiin ja uude tulpat paikoillaan. Kokeillaan tänään vetteä käyntiin ja katsotaan mitä tapahtuu.
     
  6. mopsiboy

    mopsiboy 3rd gear

    Ainakin MSD 6 al:n ohjeessa sanotaan, ettei tavallisia "solid core" tulpnjohtoja voi käyttää kyseisen sytkäboksin kanssa.
     
  7. Extreme-Erno

    Extreme-Erno 3rd gear

    Itsellä viilattu ja jyrkällä nokalla oleva Chevyn 454, Holleyn 750tuplapumpulla rikkoi tulppia ensialkuun. Sähköryypyn kun poisti käytöstä ja bensanpinnat sääti hieman ehkä jopa alakanttiin niin alkoi pelittää mainiosti. 8)
     
  8. timopajala

    timopajala Gearhead

    Tulpanjohdot vaihtuu huomenna kun saan uudet tilalle, ne taisi olla mallia vakiot eli saattaa vikaa pillä niissäkin...bensan pinnat säädetty ihan manuaalin mukaan eli puoleen väliin...voi olla et tarvii koittaa niitä viilata sit alemmaksi jos ei nyt tulppien ja johtojen ja suuttimien vaihtokaan auta.
     
  9. timopajala

    timopajala Gearhead

    Ongelma jatkuu edelleen. Nyt kuitenkin sellainen juttu että vika toistuu samoissa pytyissä, eli onkohan nyt msd 6al boksissa vika vai jakajassa? Jakajan kannen ajattelin hakea huomenna uuden vaikka mitään näkyvää ei ole ja pyörijän. Tuossa msd jakaja joka myös elektroninen joten siinäkin voi vissiin vikaa olla.
     
  10. jariha

    jariha Double Gearhead

    x-racerin jakaja? vahvasti epäilen silti kaasarin säätöjä?
     
  11. timopajala

    timopajala Gearhead

    Mut eihän kaasarin säädöillä pitäs olla sellasta vaikutusta et samat tulpat haoilee...eiks toi vaikuttas olevan kipinä puolella jos menee samat pytyt pimeeks joka kerta. Tällä kertaa testattiin silleen et laitettiin uudet tulpat ja johdot ja kärry käymään, sumuttelin ruisku pullolla pakosarjoihin vettä koneen käydessä nii nähtii heti mitkä oli kylmänä.
     
  12. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Onko nyt niin että tää on pelkästään tyhjäkäyntiongelma, kirjoitit aikaisemmin että käynnistäessäkin vähän hankala.
    Tyhjäkäynnillä voi hyvinkin pimentyä aina samat tulpat jos saa kauheesti soppaa. Kannattais kyllä mitata puristuksetkin jos vaikka pientä venttiilivuotoa joka sotkee tyhjäkäynnin mutta ei aiheuta kierroksilla ongelmia, vai toimiiko ajossa hyvin?
     
  13. timopajala

    timopajala Gearhead

    Joo tänään päästiin testaan niin ei vaikutusta sillä et nostiko kierroksia vai ei, samat pytyt pimeenä edelleen. Käynnistys edelleen hankalaa vaikka vaihdettiin tänään jakajan kansikin vielä, pyörijää ei sit löytynyt sopivan kokoista eli se jäi testaamatta mutta ei tässä paljoo vaihtoehtoja enää ole, joko virranjakaja tai sit puristus paineet. Kävi tosiaan viidellä pytyttä toi härveli kun testattiin.

    tosiaan vaan pumppaamalla kaasua pysyy käynnissä, samat pytyt pimeenä, vaihdettu jakajan kansi, tulpan johdot ja tulpat.
     
  14. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Jos puristuksista löytyy vikaa niin kannattaa tarkistaa ettei venttiilit kanna. Mekaanisen nokan kanssa voi olla säädöt pielessä ja hydraulinen nostaja voi työntää käydessä venttiilin raolleen jos vaikka venajousia kuoleentunut tai katkennut.
     
  15. timopajala

    timopajala Gearhead

    Joo eilen testattiin uudella jakajan kannella eikä mitään vaikutusta mihinkään. Sit päätettiin kaverin kans luovuttaa jo koko homma ja tänään sit kaveri meni piruuttaan starttaan autoo ja kans kummaa sehän heräs käymään kaikilla pytyillä. Yks toinen kaveri meinas että vois johtua siitä että kaasari kiehuu toi ilmiö kun ei ole kun sellanen 3mm spaceri siellä välissä.

    Oliskohan toi nyt sit siitä jakajasta kiinni? eihän toi msd 6al boksikaan voi tollasta tehdä?
     
  16. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Ettei se kaasari ny kummiski tulvi? Bensapinnat väärät tahi neulaventtiili risa tahi liikaa painetta bensassa. Sähkö- vai mekaaninenpumppu? Jos sähköpumppu oikein säädetty regu?

    Toi meinaan et seuraavana aamuna lähtee tulille kaikilla pytyillä viittaa tulvimiseen.
     
  17. timopajala

    timopajala Gearhead


    Joo kyllä se voi olla se tulviminen kanssa osa syynä. Laiteltiin kaasariin spaceri paikoilleen, uudet tulpat ja johdot ja jakajan kansi. Kaveri vaihto vielä kaksi numeroo pienemmät suuttimet siihen ja sillon illalla auto kävi päin peetä. No seuraavana aamuna kaveri meni tosiaan iha piruuttaan starttaan ja kappas, auto heräs henkiin kaikilla pytyillä :) No enpä nyt osaa sanoa oliko vika sitten tulpan johdoissa vai jakajan kannessa vai molemmissa.

    Tänään käyty pick nick reissu autolla onnistuneesti eikä mitään oireita et jäis pyttyjä välistä tms vaan auto pelaa niinkuin kuuluukin :)
     
  18. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Hieman vaikuttaa että neulaventtiili on jumitellut tai powervalve jäänyt jumiin.
     
  19. timopajala

    timopajala Gearhead

    Juu, auto pelannut nyt paripäivää ihan normaalisti. Neulaventtiilit vaihdettiin ennen koko rulianssia uusiin ja kaasarin päädyt oli moneen kertaan aukí tän hässäkän aikana, toi power valve saattoi hyvinkin olla syypää koko hommaan. Täytynee ottaa se tallilla auki ja katsoa kunto kun sellainen hetki tulee.
     

Kerro tästä muillekin!