Mikä nokka-akseli letukan SB koneeseen?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja hot1930, 1.8.2014.

  1. elky

    elky Gearhead

    Mulla on tämän kesän ollut compin mekaaninen 280 rulla ja yllätys oli, että auto on kadulla mukavampi ajettava kuin edellisellä laahurinokalla.
     
  2. valtope

    valtope Gearhead

    mirage, ensimmäinen kerta, kun olen kuullut, että vääntöä pitää pienentää.
    ennemmin satsaisin alustaan/renkaisiin, että saisin sen 60ft kuntoon, kun se vartin aika kuitenkin tehdää sillä matkalla, ja hyvä alavääntö on hyödyksi kadullakin.
    kunhan ajattelin ääneen.
     
  3. mirage

    mirage 3rd gear

    En sanonu pienentäväni alavääntöä. Mikä on kyllä luonnollinen seuraus nokkaa kireämpään vaihdettaessa.
    Mul on todella ongelmia alustan kanssa, mut kai ne selviää ens ajokaudeks (jotenkin perä on huonosti tuettu ja edessä on liian jäykät coilit). Renkaita olen miettinyt joo, noi BF:t ei o kovin hyvät (mut nekin renkaat mitä oon miettiny ei o mitään varttimailikatusliksejä, ennemminkin sellasia 17-18-tuumasia mutkatierenkait). Mut kun tää auto on enemmän sellanen käyttöauto/allround-harrastevehjes, niin kyllä toi kulku koneen ja voimansiirron osalta on jo kohallaan (varsinkin verrattuna kulutukseen). Nyt vaan enempi maantien mutkiin sopivaa alustaa ja pintapuolen hommia. Jos se kulkee joskus kovempaa varttimaililla, niin se johtuu jostain muusta, kuin koneen lisävirittelystä, tietty aina jotain pientä tulee kai sinne konehuoneeseenkin tehtyä.
     

Kerro tästä muillekin!