remmiahdin valtakunta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Anonymous, 22.2.2003.

  1. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Ehdotuksia mistä kannattaisi etsiä/katsoa 750-850 e85 kaasareita ahtimen päälle?
     
  2. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Onko ahdin Re85 sopiva? Pinnotettu kuori sisältä ja roottorit?

    Kaaserita löytyy monelta valmistajalta. Kauppilan Anterolla ainakin tuli toimivat Impalaan..
     
  3. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Joo, on 8-71 pinnoitettu kuori sisältä ja roottori. Millaiset Anterolle tuli ja mitä maksoi, sekä millainen polttoainepumppu Anterolla on??
    Oisko linkkiä tonne Kaaserille?
     
  4. metriläinen

    metriläinen Gearhead

    Onko käytännön kokemuksia mitä aiheuttaa Re85 pinnottamattomalle ahtimelle?
     
  5. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Ei ole käytännön kokemusta, mut löytyy VTT;n polttoaineen jakeluketjulle tekemä tutkimus aiheesta.

    Siinä todetaan että Re85 ei yksinään ole paha mutta yhdistettynä veteen (esim. kondensio-) yhdistelmä syövyttää pinnottamatonta alumiinia.

    Bosch lupaa bensapumpuilleen ainoastaa 500h käyttöiän käytettäessä alkoholia..
     
  6. C-barge

    C-barge Gearhead

    Anterolla muistaakseni PRo Systemsin dominaattorit. http://www.prosystemsracing.com/index1.html
    Vähän kyselly noita ruiskuhommia tollasne 8-71:n päälle, valmiita settejä, ni vaikuttavat olevan "terveissä" hinnoissa. Halvin toistaseks "täydellinen" setti olis 5900$. Mitä se täydellinen sit kenellekin tarkoittaa.
     
  7. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    ^ siis koko systeemi ahtimen päälle, suuttimet ja kaikki..

    Silloinhan ruutasta saatu hyöty häviää kun roottorit sitkee ja kuljettaa seosta.

    Hyöty saadaan kun suuttimet asennetaan ahtimen alle.

    Mutta kaiken tämänhän sinä Jykä jo tiesitkin..

    5900$ !?!? Mites olis taas se puhuttu Mega????
     
  8. -dirty-

    -dirty- 1st gear

    Vuosi sitten kyselin herra hilbornilta tuollaista vanhanliiton injektoriin pohjautuvaa EFI:ä e85 polttoaineelle muutettuna.
    http://www.hilborninjection.com/product.asp?Id=362&CatId=175
    oikeesti makee paketti, ainakin nostalgikon silmään, hintalappussa oli ihan tuttuja numeroita mutta ne oli sellaisessa järjestyksessä että hinta alkoi tuntua minusta hiukan kovalta joten päädyin sitten päivittämään 750cfm blower demonit e85-sopiviksi Rob Mix Services / e85carbs Do-It-Yourself conversion kiteillä.
    http://www.e85carbs.com/
    Rob räätälöi muutospaketin moottorin sekä ajoneuvon tietojen perusteella, ja ainakin mun mielestä nuo toimii hienosti, ruuvasin kamat kiinni ja sen jälkeen en ole jaksanut niitä ruuvvailla ollenkaan, tyhjäkäyntiseoksia lukuunottamatta. Auto käynnistyy ja sammuu ohjaamosta, jää käymään tyhjää heti startista niin kylmänä kuin kuumana, käy tasaista ja tylsää tyhjäkäyntiä huopaamatta 1000rpm, seokset on suht alueella (just ihan tarpeeks hyvin tommoiseen kruisailuautoon). Voin suositella tuota puljua. Noi oli muutossarjat mutta tokihan tuolta saa kokonaisia karburaattoreita samalla tavalla räätälöitynä, niistä ei oo mitään kokemusta mutta jos ne on yhtään yhtä hyviä niin...
     
  9. C-barge

    C-barge Gearhead

    Joo, pyttykohtanen säätömahdollisuushan silloin puuttuu jos ne roiskeet on siinä päällä, eli ollaan yhtä huonolla/hyvällä tolalla kuin kaasarilla tai ykspisteruiskulla. Tiedä sitte et miten se vaikutta tohon seoksen lämpötilaan et onks se polttoaineen tuotto ennen vai jälkeen ahtimen, sehän on tos yks asia jota tavotellaan. Monissa vehkeissä varmaankin imusarja asettaa omat rajoitteensa suuttimien asennukselle, esimerkiks BDS:n hemi ja RB sarjoissa. Mä vähän luulen et tässä taapauksessa toi into spruuttaan laantuu hintaan, vaikka tekis Megallakin. Mut ois tos kaiketi yks turborysy johon vois omistaja harkita "turn key" pakettia megalla.
     
  10. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    ^ no meidän kannattaa treffata ja haarukoida mitä tehdään..
    Paiskaas vaik fb kautta numero ni kilautellaan..
     
  11. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Megamiehet, kuinka moni on tutustunut kotimaiseen Tatechiin?

    http://www.tatech.fi/index.php?id=tekntiedot

    Mulle tulee taas Chargeriinkin Tatech, T38lite purkki oli kovassa kevättarjouksessa, vaikkei se nyt 890€ listahintaankaan kauhean kallis ole.
     
  12. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Onko kenelläkään ylimääräisenä noita remmihihnapyöriä(8mm malli), olisi 61 hampainen tai lähelle sitä hakusessa?
     
  13. C-barge

    C-barge Gearhead

    ja 8mm pitchillä....
     
  14. samuR

    samuR 1st gear

    Mikä paja mahtaa myydä (josta uskaltais ostaa) remmi settiä sbm360 sopivaa? Ehkä mieluiten paxton tai vastaava.. neuvokaa tyhymää :) taai jos jollain myydä suoraan ni yv:llä tarjoamaan

    Summitin neiti ahtimet ei kiinnosta..
     
  15. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Prochargereitahan myy Sporttiauto, ja Procahargerilla on sellasia potkureitakin myynnissä että riittää melko monelle.
    Jos sellaisen mieleisen löytää jonkun valmistajan kotisivuilta niin vaikka Racersplace voi varmaan auttaa asiassa jos ei itse halua suoraan tilata?
     
  16. Hoo

    Hoo 1st gear

    Miten tuo ahtopaineen vaikutus puristus suhteeseen nyt niinkuin menee? Itelle on tulossa nyt koko uusi alakerta kansineen 8.5 puristus suhteella(433cid). Ahtimena tulee olemaan bds 8-71. Moottorin rakentaja sanoo että voin ajaa turvallisesti pumppubensalla 6-10 psi:n paineilla.
    Taulukoista jos katsoo niin 10psi:n paineilla ja nuilla rutuilla vastaa puristus suhde n.14.5 pintaan, eli pumppubensalle melkoiset lukemat?
    Entäs sytytys puoli, saako sytkän myöhästämisellä ahtojen mukaan paljoa hyötyä vai meneekö rahat hukkaan boksin ostolla?
     
  17. Jukka 63

    Jukka 63 2nd gear

    Toi sytkän myöhästin boxi on ihan ok.Ton painelähetinletku on ihan perseestä.Muoviletku joko irtoo tai sulaa poikki jos on vedetty väärästä paikasta.Tiedän ainakin 2 motti tuhoa tuon takia.Ite suosin aikoinaan kiinteällä ennakolla olevaa jakajaa.Bb Mopar 528,8/71,8,0 ruttu ja 27 astetta max.Vartilla 9,51/230.
     
  18. Voiko roots ahdinta nostaa ylöspäin imusarjasta 20mm-100mm alumiinisella spacerillä jos haluaa ahtimen nokan väistävän esim venemoottorin etuosaan kiinnitettyä lämmönvaihtajaa? Samalla sais myös marine termarikotelon mahtumaan nokan alle..
    Vaikuttaako virtauksiin huonontavasti?
     
  19. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Voi nostaa. Tekee välikkeeseen ahtimen kanssa samankokoisen aukon. Sekä huolehtii että on tarpeeksi vahva.
     
  20. rb

    rb Double Gearhead

    Jos sä botskia duunaat, niin nosta välijäähdyttimellä sitä se kymmenen senttiä.

    Aikoinaan joutu sotkeutuu yhteen veneprojektiin missä 454:kkuihin oli imusarjan ja rootsin väliin rakennettu jäähdytin ja kylmä merivesi ohjattiin ekana sinne.

    Kyl ne motit ainakin kävi ja kukku.. 8)
     

Kerro tästä muillekin!