Lohko kylpee sitruunahapossa mutta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja SuurKärppä, 28.8.2014.

  1. SuurKärppä

    SuurKärppä 2nd gear

    Kestääkö öljypumpun akselin pronssihela?
    Kyseistä lientä.
    Entä seetit kansissa?
    Suurella mielenkiinnolla odotan mitä
    tapahtuu...
     
  2. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Mä en liottaisi konetta sitruunahapossa. Sen verran oon sitruunahapon kanssa harrastellut että se kun on happo alkaa metallin ruostuminen välittömästi ja joku on puhunut vety haurastumisesta. Lipeä on oikea aine tohon hommaan. Lipeällä itse oon putsaillut niin lohkot kuin muutkin osat (jopa alumiini onnistuu kunhan ei liuota kuin hetken).
     
  3. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Mites tossa käy jos nakkaa sitruunahaposta(happo) lohkon lipeäastiaan(emäs)...ei jaksa muistaa kemiantunnilta ?

    Vissiin syytä huuhdella kunnolla vedellä välissä...
     
  4. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Emäs neutraloi hapon. Eli ei ongelmaa. Mullakin on aina sitruunahappo pötti tallis jos sattuu saamaan lipeää päälleen niin saa neutraloitua ÄKKIÄ. Toi sitruunahappo liuos on normisti niin "vähän" hapanta että sitä voi lotrata käsillä (en toki suosittele). Lipeä saaviin en laittaisi kättä.
     
  5. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Kaveri keitti caddyn lohkon lipeässä ja kuulemma hyvä tuli sekä lähti kattila kivet ja muut köntsät

    Kuumailma puhaltimella piti lietsoa, et jakso ruveta kiehumaan
     
  6. Tee Koo

    Tee Koo Gearhead

    Mulla likos BBC:n lohko päivän tai kaks sitruunahapossa, jonka jälkeen heti vesipesu ja kosaanilla kuivaus. Kone on ollu nipussa nyt 4-vuotta. Hyvin tuntuu pelittävän.
     
  7. SuurKärppä

    SuurKärppä 2nd gear

    Joo oli rojut saavissa pari päivää
    ja vaikka seos oli vain noin 4%
    lähti kaikki ruostemujut vesitiloista
    ja kanavista kävelemään.
    Myös puretut kannet ja imusarjan
    laitoin sinne
    koska oli imukanavat ruosteessa.
    Puhalsin pillillä kuivaks ja suihkutin
    korroosiota ehkäsevää öljyä
    päälle.
     
  8. SuurKärppä

    SuurKärppä 2nd gear

    Ei oo kyllä vieläkään alkanu uudelleen
    ruostuun... :rotfl:
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei se kuivana tietenkään lähde ruostumaan mutta kastuessaan ruostuu pahemmin kuin ilman happokylpyä. Ite pesen mäntysuovalla kaikki sitruunahapotetut kamat.
    Esim kampiakselia ei tarvii sen enemmän suojata kun mäntysuopa jättää pikku "vaha"kerroksen pintaan.
     
  10. SuurKärppä

    SuurKärppä 2nd gear

    Täytyykin pitää toi mielessä,
    kampuraa en kyllä
    tonne laittanut oli se osienpesukoneessa
    ja öljyä sitten pintaan!
     

Kerro tästä muillekin!