440 rakentelu.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kotr, 5.9.2013.

  1. Jza

    Jza Double Gearhead

    What? :eek: Oletettavasti pitää olla myös kuormaa että tulee sylinteripainetta, joten olla tekemätön paikka, ellei suorita sitä stripillä tai penkissä... Ei taida poliisisedälle kelvata selitykseksi että "kun mulla on noi plasmamolyt, niin oli pakko" :lol:

    Speed Pron äijältä tämmöinen kommentti, että liekö se täyskaasulla huudattaminen kuitenkaan tarpeen?

     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Onhan dynoissa ihan oma progu sisäänajoa varten ennen huudatusta.
     
  3. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Jep, ja todellakin siis tarkoitin sitä että moottori ajetaan "vastuksen" kanssa sisään. Ei missään nimessä paikallaan huudattamalla.

    Idea on siinä että paine sylinterissä painaa männänrenkaat sylinterin seiniä vasten jossa ne hioutuu kunnolla pariksi.
     
  4. kotr

    kotr 3rd gear

    Strokeri jäi omiin nurkkiin ja rakennus tai ainaki osien keruu jatkuu.Dougsin keraamipinnotetut sarjat ja msd syttyosat ostettu.
     
  5. Jza

    Jza Double Gearhead

    Otetaanpas edelliset american Joen haukut takaisin. Vaa'an vaihto auttoi asiaa :lol: Käytiin yhdessä labrassa mittaamassa ne ihan ammattikalulla ja suurimman ja pienimmän välinen heitto koko läjälle oli 0.66 grammaa. Tuon jo ehkä sietää :) Ehkä sen kampurankin voi olettaa olevan jotenkin puntissaan noiden kanssa.

    Nyt saa raati antaa ehdotuksia. Tarttis noi männänrenkaat veistellä sopivaan mittaan, niin käytänkö männänvalmistajan suosituksia vai renkaan? Eroavat jonkin verran toisistaan ja rengasvalmistajalla on isompi rakosuositus... Taidan mennä niillä.
     
  6. Jza

    Jza Double Gearhead

    Yksinpuhelu jatkuu... Tuota Pete Jacksonin jakopäätä kun on sen verran paljon kehuttu niin jos siitä koittaisi päästä eroon. Onko kokemusta, kun partsilla on esim. viittä eri ketjujakopäätä, että onko niillä jotain ihan oikeaa eroakin muu kuin hinta?

    Milodonin rataspää maksaa painonsa kultaa, niin taitaa jäädä pois listoilta.
     
  7. C-barge

    C-barge Gearhead

    Aina ne venyy käytössä, et en tollaessa suht vähällä käytöllä olevassa motissa näe jotain rollmaster/billetratas yhdistelmää mitenkään välttämättömänä. Laadukkaampia ne toki ovat.
     
  8. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Mä ostin just yhtee rakenteilla olevaan ton compin hi tek tuplarullan mitä myöskin uspartsilla myydään. Päällisinpuolin laatu vaikuttais ok ja tuossa pystyy myös ajoitusta hienosäätämään.
     
  9. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Ennenkuin JZA ehtii kysyä, niin miten olette nuo rollerinokat säätäneet? Nokkakortin mukaan, vai jotain hienosäätöä aste sinne, aste tänne?
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tavis kiinanrulla kestää tavis koneessa ihan hyvin mutta sitten kun on nostoo ja jousipaineita niin "väärä" paikka säästää.
     
  11. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Tuli hommattua Howards Cams 722103-08 Steel Billet Mechanical Roller Camshaft,luulen että tilaan myös jakopään samalta valmistajalta,tämä siis tulee RB stroukkiin.Näitä 3-bolttisia tietenki löytyy myös comp,mutta joku sisäinen minä pyytää tilaamaan juuri samalta mikä nokka....
     
  12. kotr

    kotr 3rd gear

  13. 4spdBcuda

    4spdBcuda Gearhead

    Onko hot rod isolohkoja rakentaneilla jäänyt joutilaaks koneista orkkisroinaa, kaikkia oikeestaan tarvii sisuskaluista ihan pultteihin asti ja kaikkee siitä väliltä, yyveellä voi kaupustella. = )

    Sekä hyvät "valmiit" rautakannet tai 440sourcen kannet kiinnostais kans.
     
  14. Jza

    Jza Double Gearhead

    Tämä nyt menisi tuonne yleisellekin puolelle, mutta lainataan ketjua kun sama mosa kyseessä.

    Mitä ihmettä tekee tuo O-rengas tuossa venttiilin urassa (452 rautakansi ja manleyn venttilit)? Ks.
    http://aijaa.com/GYHskW ja
    http://aijaa.com/aLGhIU

    Ilman sitä toi paketti menee kasaan nätisti, sen kanssa ei sitten millään. Enkä mä kyllä keksi että mistä muualtakaan se tuohon olisi hypännyt. Siinä kuitenkin nökötti irroitettaessa. Nyt ei taas yhdistä, joskaan ei liene mitään uutta. :lol:
     
  15. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Ei kuulu lukkouraan tuo.
    Venttiilivarren tiiviste ilmeisesti.
     
  16. Jza

    Jza Double Gearhead

    No siinä se kuitenkin oli kun lukot irti nappasin. :D
    Aika ujo tiivisteeksi(?), enkä kyllä keksi että miten se voisi toimia, kun on tuonne uran pohjallekin aika tiukka.

    Tarvii varmaan purkaa seuraavakin auki. Piti vaan mittailla nopsaan asennuskorkeus...
     
  17. sbm396

    sbm396 Gearhead

    jos se rengas on ollu heti lukon alapuolella ja retaineri vetässy sen purettaessa tuohon uraan
     
  18. Jza

    Jza Double Gearhead

    ^Juu, todennäköisesti näin. Mutta mitä ihmeen virkaa moisella renkaalla on? Ei se ainakaan tuonne ohjuriin sovi. Taidan heivata mäkeen ja lopettaa ihmettelyn :lol:
     
  19. joteam1

    joteam1 Gearhead

    Venttiilivarren kumihan tuo on. Pitäisi estää ettei retainerin päälle jäänyt öljy valu venttiilin vartta pitkin.
    Noinkohan tuollaisessa retainerissa on sille kunnollista paikkaa edes?
    Tuohon on saatavissa monenlaisia erilaisia tiivisteitä, venttiilin varteen kiinnittyviä (retainerin alle) tai ohjaimen päähän asennettavia. Käyttötarkoituksesta ja jousen sisään jäävästä tilasta riippuen.
     
  20. elmeri

    elmeri 1st gear

    Joo, tuo vain pukataan varteen niin alas ettei se haittaa retainerin ja lukkojen asennusta ja se sitten koneen pyöriessä "hakee oman paikkansa", ei sille erikseen mitään uraa ole.

    Kun sulla näyttäs olevan tuplajouset niin ei sinne taida tuon kummempaa ohjurinkumia mahtua, mutta kyllä tuokin asiansa ajaa. Siis se ei päästä retainerin päältä valuvaa öljyä venttiilinvartta pitkin ohjurin läpi sylinteriin, vaan öljy valuu tuon renkaan reunasta kannelle ja sieltä alakertaan.

    Näin minä asian kuvittelen olevan...
     

Kerro tästä muillekin!