Toyota tietäjiä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja ChevyCaprice, 20.11.2013.

  1. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Tämä nyt jenkkiautoiluun liity, mutta talvikäyttis carina (-91 xli) 4a-fe meinaa kylmänä lähteä käyntiin millään. Saa sahata ja varovasti kaasua tarjota, sitten se saattaa tärähtää röpöttäen käyntiin ja sen jälkeen se pelaa niinkuin toyota ja lämpimänä lähtee hyvin. Onkohan tosta joku tunnistin menny ja miten tosta saa noit vikakoodeja itse luettua?
     
  2. Patsi

    Patsi 3rd gear

    Kylmäkäynnistys-suutin? Vai onko noissa edes sitä?
     
  3. Detroit steel

    Detroit steel 1st gear

    Kones väittäisi että tossa ei ole mitään vikadiagnostiikkaa.
     
  4. Bowhill

    Bowhill 3rd gear

    Kyllä siitä vikakoodeja pitäis saada esille, etsi TE1 ja E1 napa konehuoneen pistokeesta ja yhdistä pinnillä, sitten lasket moottorin häiriö valon vilkkumiset ja vertaat taulukkoon. Luulisin jotta ko. pistoke jostain löytyy, ainakin 1983 ylöspäin ruisku-toyotista ite oon löytänyt...

    Tuossa ensimmäinen taulukko mikä tuli googlella vastaan:
    http://junmingliu19.blogspot.com/2011/0 ... codes.html

    Pistoke ja navat vois olla noilla main:
    http://autorepair.about.com/library/ts/ ... ?once=true

    Vapautus vastuusta jos poksautat boksin :D
     
  5. idiot

    idiot Gearhead

    imuvuotoo?
    -suuttimien tiivisteet
    -imusarjan tiiviste
    -alipaineletkut
    -ym
     
  6. rallikuski

    rallikuski Gearhead

    Moottorin lämpöanturi sökö?
     
  7. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Lämpöanturia epäilisin itsekkin, kun luin noita suoli24 keskusteluja. Tuo pitkävieteri vika ilmeni kun oli nollakelit. Tänään kun ollut yli puolenkymmenen pakkasta, nii carina lähteny kuin palmun alta. Missä kohti lämpöanturi lie konehuoneessa, ei ole oikein ollut inspiraatiota roikkua käyttöromujen pellin alla ja tutkia...
     
  8. idiot

    idiot Gearhead

    Kannessa kuskinpuolella
     
  9. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Kyllä siinä ruiskuvehkeessä vikadiagnostiikka on.

    Yksi vaihtoehto on MAP-anturi, isän vastaavanlaisesta carinasta se on tiltannut jostain syystä jo muutaman kerran.
    Uusihan maksaa maltaita mutta käytettynä noita on saanut parilla kolmella kympillä.
    Mutta tuossa nuo ohjeet tuli vikakoodien lukuun, lue ne ensin.
     
  10. Detroit steel

    Detroit steel 1st gear

    Nyt kun tarkemmin kahtelin niin kones tuntee 2.0 3S-FE moottorin jossa vikadiaknostiikka on ja 1.6 4A-F moottorin jonka vikadiagnostiikkaa kones ei tunne.

    Mutta lainatakseni nollasisältöiseen viestiini jotain järkevää niin siteeraan erästä täällä kirjoittavaa henkilöä:
    "Jos sul on toijjota niin ei sul muna soijjota."
     
  11. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Joo, tuo 4A-F on kaasarilla eikä siinä paljon diagnostiikkaa ole. 4A-FE on ruiskulla. Ei kai ne "tieto"koneetkaan kaikkea tiedä.
     
  12. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Jos esim. jotain anturien mittausarvoja tai vastaavia joku kaipailee, niin multa(kin) löytyy autodata koneelta, ja varastosta vielä kansiollinen aikanaan toyotan asentajille jaettua materiaalia moottoreista.
     
  13. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Aihe taas ajankohtainen, kun ilmestyi käyttöautoksi pihaan 4runner -91 3.0 pensa. Offipalstan puolelta kokeilin apuja kysellä, mutta nihkeästi tulee; Millai tuo takaperän stefa vaihdetaan tohon kardaanin päähän ja nelivetoa kytkettäessä rele napsuu, mutta ei mee päälle. Alipaineletkuja käytin irti auton käydessä ja vaikuttaisi ettei ne ime; Mitähän tosta nyt kannattais alkaa tutkia? Polttelis jo mennä mettään rypemään :D
     
  14. idiot

    idiot Gearhead

    stefan vaihto:
    -kardaani irti
    -mutteri auki
    -laippa irti
    -vanha stefa pois
    -laippa paikoilleen
    -mutteri kiinni (käsin ~samaan kohtaan)
    -kardaani kiinni

    tuoll aika kattava info nelivedosta, olisko purkki ruostunu puhki :wink:

    http://www.toyotasurf.asn.au/techsite/add.htm
     
  15. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Kiitokset tosta linkistä! Nyt vaan pitää alkaa teoriassa sisäistää tuo nelivedon elämä ja mihin se alipaine häviää. Ja kyllä näillä ohjeilla jo stefakin vaihtuu :D
     
  16. idiot

    idiot Gearhead

    tarkista samalla sit onko huohotin tukos tahi ristikot jumis,
    ei se yleensä muuten pullauta mehuja pihalle :wink:
     
  17. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Ristikot rasvasin ja ne oli kunnossa. Huohottimeen oli uus letku laitettu, olisko joskus ollut tukossa?
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead


    Oma kokemus että tuo diagnostiikka ei toimi ihan joka alueella. Puola ja vaikka mikä oli camrystä paskana ja ei moottorivaloa sytytellyt missään vaiheessa tai koodeja antanut.
     
  19. Roju

    Roju 3rd gear


    Missä vaiheessa se uus stefa laitetaan..? :poff:
     
  20. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Taas käyttöromu aiheuttaa päänvaivaa... Ennekuin sen testeriin vien, osaisko joku valaista mikähän tota vaivaa, eli: Pari kertaa 4runneri siis tehnyt sellaista, ettei lähde käyntiin vaikka kuinka sahaa ja polkee kaasua. Ensin haalealla ja tänään täysin kylmällä koneella. Huomasin, kun pellin alla kaasuvipua käyttää ääriasennossa, niin sitten hörähtää tulille. Ajo myös nykivää tasaisella kaasulla, kylmänä varsinkin aika häiritsevää. Mikähän tosta mahdollisesti on mennyt ja liittyyköhän tuon nykiminen ja käynnistymättömyys toisiinsa? Auto siis 4runner 3,0v6 -91
     

Kerro tästä muillekin!