Pontiac venttiilikannen kopat tupruttaa savua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja zzysleri, 13.9.2014.

  1. zzysleri

    zzysleri 1st gear

    Moi

    Konehan on 5.7l 350 1973 pontiac firebirdin kone.

    Eli koneen lämmetessä venttiilikoppien huohotus tötteröistä tulee savua
    ajoittain enemmän ja ajoittain vähemmän.
    Autoon on juuri vaihdettu uusi hei virranjakaja ja siis ajotukset jne...
    laiteltu noin niiku paikoilleen...

    Katsoin että koneen moottori öljy on hieman alle add kohdassa lämpösenä ja kone
    sammutettuna, onkohan syy siinä?

    Jäähdytysnesteet on uusittu myös juuri.
     
  2. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Jos kummassakin kopassa on vain huohottimet, niin sieltähän se huohotus tulee ulos.

    Eli tarvitset pcv-venttiilin ja letkua yms.

    Koita hakea foorumin kieskusteluista valmiita keskusteluja, niitä löytyy.
     
  3. zzysleri

    zzysleri 1st gear

    Kone tosiaan oli kunnossa ennen virranjakajan vaihtoa.
    Käy muuten ihan nätisti ja ei ole tarvinnut mitään muita huohottimia kuin nuo
    Mitkä nyt on kummassakin venakoppien kansissa.
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kuten mikkis sanoi niin toinen tötterö helvettiin ja pvc valve siihen ja siittä letku kaasarin mistä tulee jatkuva alipaine.


    Räkii tiivisteet huonoksi ja tekee muutenkin pahaa tuollainen.
     
  5. Substitute

    Substitute Gearhead

    Huohotuskaasut on ihan normi-ilmiö kaikissa moottoreissa. Ne pitää vaan käsitellä oikein, nykymoottoreissa eli 60-luvun lopun jälkeen, oikeaoppisesti niin ettei cruisingeissa takana ajelijoiden tarvitse jäädä bussipysäkille odottelemaan hajurakojen syntymistä.
    Nimim. tänään pää kipeä ja huulet kirvelevinä cruising-letkassa ajellut ja puoliso myös...

    Etsi vaikka netistä pcv-venttiilin kytkentäohje.
     
  6. voima

    voima 3rd gear

    Pontiacissa on tämä pvc paikka imusarjan alla olevassa pellissä,on joko etupuolella tai takana,kummin päin on asentajalta pelti mennyt,siitä vain letku imusarjan alipaineeseen eli kaasuttimem läppien alapuolelle.
     
  7. Kalu

    Kalu Double Gearhead

  8. voima

    voima 3rd gear

    Taitaa olla Olssi tai Chevyn koneesta kuva..on tullut muutama PONTIACIN kone tehtyä,nytkin on konepukeissa 3 ponun Lohkoa
     
  9. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    No ei hajua. Mut periaate tuosta varmaan tulee selväksi et suodatettua ilmaa koneen sisälle, joko ilmanputsarista, tai sitte huohotinkorkista. Ja imee niitä toisesta kopasta pcv valvenkanssa imusarjaan.
     
  10. voima

    voima 3rd gear

    Kyllä.. Kyllä..Toi on homman idea..Kisakoneissa käytetään erillistä Alipainepumppua mikä tekee kampikammioon alipaineen,,ei huohota kone,ja helpottaa mäntien Melomista.PVC. ventiili tekee myös alipaineen kampikammioon.
     
  11. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    No ei se taida jaksaa alipainetta tehdä kampikammioon, koska öljyntäyttökorkissa on suodatin usein mitä kautta sinne virtaa puhdasta ilmaa.
     
  12. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Kysyjä kun on vasta aloittelija näissä hommissa, niin pidetää tää keskustelu simppelinä. Eli syssleri hiffasikko tuon miten tuo positiivinen kampikammion tuuletus futaa? Sulla oli kuva konehuaneesta siinä sytkäjutskassa, mut en muista sitä nyt ja enkä jaksa alkaa ettii, mut jos sul on kummassakin venakopassa vain huohotinkorkit, eikä mitää letkuja imariin, niin niistä korkeistahan se höyryää. Ei kannata huolestua, se on ihan normaalia, enkä tekisi yhtään mitään. Jos ne öljyhöyryt ei sotke konehuonetta, niin en lähtis pilaamaa siistiä ja yksinkertaista konehuonetta jollain ns. ylimääräsillä letkuilla....
     
  13. zzysleri

    zzysleri 1st gear

    Tuossa on tuo konehuone

    http://aijaa.com/exSvLP
     
  14. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ne ns. ylimääräiset letkut eivät ole ylimääräisiä.

    Hantta
     
  15. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Jos pontsossa on vielä jossain imarin alla letkulähtö valmiina, ei noille breathereille tarvitse tehdä mitään, laittaa vain venttiilin ja letkun paikallensa.
     
  16. zzysleri

    zzysleri 1st gear

    Tossa edessä on joku venttiili?
    http://aijaa.com/1QDR2P

    Nii et mihinköhän mahtais mennä tuo letku kaasuttimelta jakajan alle?
    http://aijaa.com/koPZw5
    Tollanen letku menee.
    http://aijaa.com/SNWG2l
    Letku menee jakajan alle? Kupari putkeen kiinni.
    http://aijaa.com/CcCDmR
     
  17. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Taitaaa olla teräsputki ja mennä vaihdelaatikolle. Yksi isompi letku menee jarrutehostajalle.

    Toi ekan kuvan venttiili näyttää just siltä pcv-venttiiliiltä.
    Siihen jatkuva alipaine, joko imusarjasta tai kaasarilta.
    Joutuu ehkä kaasaria säätämään hieman sen kytkemisen jälkeen.

    Suosittelen pyytämään jotakuta joka noista ymmärtää, näyttämään paikan päällä mitä kuuluu tehdä.
     
  18. zzysleri

    zzysleri 1st gear

    Voisko sen jakaa mikä menee jakajan kellolle?
    Vai sen jakaa mikä menee sinne laatikolle?
    Eli nyt sit ei tartte koskee niihin kromitötteröihin?
    Niissä kromitötteröissä oli muuten seisomisen jälkeen ihan halvatun paljon nestettä kertyneenä, jonkun aikaa sai ravistaa et loppu nesteen tuleminen sieltä hatusta.
    Mistä sitä kaasutinta pitäis säätää jos meinaa jakaa noista kahdesta lähdöstä mikkä on siinä etupuolella. Niitten lähtöjen yläpuolella oli jotkut säätöruuvit ainakin?
     
  19. Substitute

    Substitute Gearhead

    Tuo kaasarin etummainen keskiliitin on alunperin tarkoitettu pcv-liitännälle. Pcv-liitäntää ei kannata jakaa muiden alipainelaitteiden kanssa, siitä kulkee öljy- ja ohivirtaus- palokaasukaasuhöyryjä joita ei kannata päästää esimerkiksi jarrutehostajalle.
    -Pcv-liitäntä kannattaa olla kaasarissa, silloin huohotuskaasut sekoittuu kaikkiin sylintereihin ja ne ei karstaa jotain tiettyä sylinteriä niin kuin voi käydä jos sen liittää imusarjan liittimeen.
    -Pcv-venttiilin liitin kertoo sopivasta letkunpaksuudesta jolla se kannattaa liittää kaasarille, liian ohutta ei kannata käyttää.

    Parasta olisi jos imusarjasta tai kaasuttimen takaa (tulpattuna?)löytyy paksuhko liitin jarrutehostimen alipaineletkulle, sekin kannatta olla aika reilukokoinen.

    Kun pcv-liitännän kytkee käyttöön, niin kaasuttimen tyhjäkäyntiä voi joutua säätämään. Eli niitä kaasarin läppärungon kahta tyhjäkäynnin ilma/polttoaineseos säätöruuvia (ne kaksi kaasarin edessä) säädetään niin kauan aukipäin kun tyhjäkäynti voimistuu, mutta ei sen pidemmälle. Ne säädetään yksi puoli kerrallaan ja samalla pienennetään tyhjäkäynnin kierroksia sopivaksi vivuston stoppariruuvilla.
     
  20. zzysleri

    zzysleri 1st gear

    Okei

    Oiskohan muuten syy tuohon tuprutteluun se että edellisessä jakajassa ei ollut tuohon kelloon laitettu alipainetta kaasarilta? Nyt on laitettu apukuskinpuoleisesta jakajalle ja kuskinpuoleisesta menee ilmanvaihtolaitteille.
    Aikaisemmin apukuskinpuoleinen oli ilmanvaihtolaitteille ja vasemmanpuoleinen oli tukittuna.
     

Kerro tästä muillekin!