Tuplajousten sovittelua vortec kansiin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja jpe, 15.9.2014.

  1. jpe

    jpe 3rd gear

    Pitäisi sovitella tuplaventtiilijouset kansiin jotta saisi lisää jousipaineita rullanostajille. Näissä kansissa ohjurikumien jalkoja ja jousien pohjia onkin jo ajettu alas, mutta voiko tällaiseen "kahdessa tasossa" olevaan jousien "seattiin" laittaa tuplajouset vai pitäisikö pohjan olla tasainen, eli niin että sisempi ja ulompi jousi tulisi samaan tasoon ?

    [​IMG]

    Koska tuo "seat" on eri tasossa ulommaiselle ja sisemmälle jouselle, niin paikalleen laitettuna jouset tulevan yläosastaan samaan tasoon koska sisäjousihan on lyhyempi. Pitäisikö käyttää single jousten yksitasoisia retainereita, vai haittaako jos retaineri painaa sisempää jousta enemmän sisään verrattuna ulompaan jouseen, tietty pitää varmistaa ettei sisäjousi pohjaa ? Sisempi jousi menee juuri ja juuri painamalla ohjurikumin ympärille niin että ottaa kuitenkin kiinni kumin metallireunaan, huono juttu vai ihan ok ?

    [​IMG]
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei se rullanokka ite välttämättä tarvii tuplajousia vaan sekin riippuu käytöstä ja kuinka ralli se on. Tavis letukan kansiin saa aika jäykkää singleäkin ja jos haluu olla oikein hifi niin beehivet.
     
  3. jpe

    jpe 3rd gear

    Sori jäi mainitsematta että on retro roller nostajat, ellikkäs aika painavat. Nokka on mieto, mutta nostoa kuitenkin .509, joten joutuisi laittamaan paikallaan olevat z28 jouset sellaiseen asennuspituuteen että seat painetta olisi vaan noin 80 lbs. Mutta jos tuo riittäisi niin olisihan se tietty hyvä, ei tarvitsisi miettiä että pysyykö prässätyt studitkaan paikallaan.

    Yksi mahdollisuus olisi ajaa paikat pienemmille .530" ohjurikumeille ja samalla tasaiseksi pohja molemmille jousille. hintaa tulee kyllä työkaluista melkein sama mitä jäykemmistä single jousista.
     
  4. F-body

    F-body Gearhead

    Kivinummen Antilla Hämeenkyrössä koneistin omat Moppekannet tuplajousille Viton 0,530 kumeille. Riippuu asennettavista jousista miten pohja tulee koneistaa. Compin jouset tarvitsivat pykälän Lunatin eivät näin pikkulohko Mopessa. Jos sisäjouset ottavat kiinni ohjurinkumeihin eivät varmaan oo pitkäikäiset kumit..
     

Kerro tästä muillekin!