BBC 454 mielipiteitä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja malibu33, 15.8.2014.

  1. malibu33

    malibu33 1st gear

    Tässä olis pari kone ehdotusta. Mielipiteitä kaivattais kyseisistä kone komboista. Vaihteisto th400 2800 stall. Välitys 3.73

    kone 454
    kannet edl rpm rec port palotilat 117cc.
    männät kb 245 -43.00cc patilla
    kannen tiiviste 0.039"
    tiivisteen poraus 4.380
    poraus 4.250
    mäntää jää 0.017" alle deckin :cry:
    isku 4.00"
    kiertokanget 6.135"
    nokka xe284h

    staattinen 11.6:1
    dynaaminen 9.0:1


    toinen vaihtoehto

    samat kannet 117cc
    männät icon ic9919-std -18.30cc patilla
    kannen tiiviste 0.039"
    tiivisteen poraus 4.380
    poraus 4.250
    mäntä jää 0.006" alle deckin tai voi vetää nolliinki
    isku 4.00"
    kiertokanget 6.135"
    nokka lunati voodoo 60204

    staattinen 9.47:1

    dynaaminen 7.66:1


    nolla deckillä
    staattinen 9.58:1
    dynaaminen 7.75:1

    Eli tämmösiä olis vaihoehtona
     
  2. jussi69

    jussi69 3rd gear

    tuohon ensimmäiseen matalemmat kannen tiivisteet ja enemmän nokkaa et käy normaali bensalla tai etanolia
    ja 4000 stall turbiini
     
  3. roku65

    roku65 Gearhead

    Mielipiteitä kun kysytään. Ekaan nokaksi esim Compin 288AR mech roller. Voi tosin olla pikkasen liikaa puristussuhdetta tolle? Gm on muuten lopettanut peltisten "LS-6" kansipahvien valmistuksen. Ohuet peltitiivisteet taitaa enää löytyä MrGasketin valikoimista.

    Toiseen versioon nokkaehdotus esim Lunatin mekaaninen 402A3LUN (nykyään30110513) ja öljyrei`illä olevat mek nostajat.
     
  4. jussi69

    jussi69 3rd gear

    tuo lunatin 402a3 on mieletön katunokka, mulla on hyllyssä yx käytetty semmoinen
    mä olen noita kansi pahveja tehny silleen et olen purkanut cometic peltitiivisteitä joissa on eri paksuisia peltejä 0.010-0,020 niistä sit kasannut sopivan paksuisen
     
  5. malibu33

    malibu33 1st gear

    Nyt olis sopivat männät löytyny 25.5 domella
     
  6. malibu33

    malibu33 1st gear

    Tämmönen kone olis tulossa.

    edl rpm kannet 117cc
    männät -25.5 patilla puristukset 10.33:1
    poraus 4.280
    isku 4.00
    kanget 6.135
    kansipahvi 0.039"
    quench 1mm

    nokkia olis muutama vaihtoehto

    compin 292h
    292/292
    0.50" 244/244
    valve lift .550/.550
    abdc 72
    dynaaminen 7.81

    compin 286h
    286/286
    0.50" 236/236
    valve lift .556/.556
    abdc 69
    dynaaminen 8.01

    lunati 60204
    276/284
    0.50" 233/241
    valve lift .554/.572
    abdc 64
    dynaaminen 8.34

    Mitä muut mieltä?
     
  7. LPV

    LPV 3rd gear

    Mitä tuolla autolla (Malibu?) aiotaan tehdä?
    Jos on tulossa puhtaasti Cruisinki peli, jolla ajetaan vaan kaupungissa silloin tällöin ja leikitään varttimaililla silloin tällöin, nokaksi tuolta rajummasta päästä.
    Mikäli autolla on tarkoitus ajaa jotain reissujakin, pyöriä paljon pitkin kyliä ja ehkä kokeilla se varttimailikin joskus, nokaksi se miedoin Lunati
    - Mun vapaa mielipide -
     
  8. malibu33

    malibu33 1st gear

    Kyllä se enempi kaatuu tuohon varttimailin leikkimiseen.
    Kyseessä 65 ss malibu.
     
  9. kime2

    kime2 Gearhead

    Tuo Compin nokka ja pikkusen lisää ruttua jollain menetelmällä...
     
  10. studio57

    studio57 Gearhead

    mulla jääpi tällänen ylimääräiseksi 540:stä crate moottorista
    mekaaninen laahuri Duration @ .050 256 / 256 Lift 580 / 580 Centerline 114
    nokka ja nostajat 90eur.. ollu vaan dynossa.
     
  11. malibu33

    malibu33 1st gear

    Tuossa olis pari mekaanista nokka ehotusta. Mitä muut mieltä?

    282s ja xs282s

    Mites tuo studion tarjoama nokka?
     
  12. malibu33

    malibu33 1st gear

    Nyt olis kasa osia tilattu ja pientä päivitystä tuli koneeseen.

    Eli tämmönen 461 olis tulossa

    Kannet edelin rpm
    Puristukset n.9.7
    Imusarja Air gap
    Isku 4.00
    Kanget eagle h 6.135
    Kaasutin proform 850db
    Nokka compinq xs274s

    Th400 2800stalli
    Perä 12bolt 3.73 välitys

    Onko raatilla teho arvioita/mielipiteitä?
     
  13. max

    max Double Gearhead

    Mulle olis tulossa tämmönen 454:
    -Scat teräsakseli ja veivit
    -Arias takomännät
    -Merlin ovat port kannet
    -11.1 puristuksia
    -256/256 .580/.580 mekaaninen laahuri
    -Victor jr oval imusarja
    -750 dp holley

    Katsotaan nyt sitten luovuttaako se dynossa hevosia vai osia pitkin lattiaa.
     
  14. malibu33

    malibu33 1st gear


    Tarkotus olis itelläki päästä dynottaan ja kattoa kuinka käy.
     
  15. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Malibulla on ihan hyvä ja maltillinen laajan vetoalueen katukoneeseen sopiva kokoonpano, mutta kannethan tais olla rec.port joissa vähän reiluhko kanavakoko.

    Maxilla taas vähän enemmän yläkierroksillekin tähtäävä kombinaatio pienemmillä oval-kansilla.

    Kun vaihdatte noitten koneitten kannet keskenään niin pienemmät sopii paremmin Malibulle ja isot Maxille, siltä kun kuitenkin karkaa vielä mopo käsistä :)
     
  16. always bb

    always bb Gearhead

    Konettahan ei tehdä turbiinin mukaan vaan turbiini koneen mukaan
    silloin kaikki kompot toimii
     
  17. peltsi

    peltsi Gearhead

    ja kaasaritki vois viellä vaihtaa keskenään :D
     
  18. malibu33

    malibu33 1st gear


    Kannet on rec.portit mutta näillä on nyt toistaseksi mentävä.
     
  19. max

    max Double Gearhead

    Mulla on varalla kaikenlaisia konnuuksia, jos ton em.combon kanssa ei rupea mukana pysymään.No, tuon motin osat ovat aika pitkälle kerättynä täältä OD:lta ja on luonteeltaan budjetti rakennelma.
    Pieni takaisku mulle sattu nokan(256/256 .580/580 mekaaninen laahuri) ja nostajien kanssa.Ostin tämän nokan Isohannin Masilta/studio 57,mutta olivat nostajat perhanat päässeet kuljetuksen aikana valloilleen ja sekaantumaan.On ainoastaan ollut dynossa hetken vedon,ja näyttävät kuin uusilta,samoten nokka.
    Voisko nää edelleen käyttää,vai ostaa uudet?

    Artsiracing,mopo on karannut jo aikaa sitten käsistä;olen löytänyt itseni ojasta pariin otteeseen Camaron kanssa 406 sbc:n vauhdittamana.Kuinka mahtaa nyt käydä, kun 454 vie mua kuin raiskattua apinaa!!
     
  20. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Kyllä mä uskaltasin nuo laittaa. Menettelet vaan niinkuin ne olisivat uusia, varmistat että nostajat liikkuu herkästi, sit vaan nokkarasvaa ja nokan sisäänajo normaaliin tapaan hyvillä öljyillä.
     

Kerro tästä muillekin!