5.7 hemi, tekeeks sillä mitään?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Powerstroke, 12.1.2012.

  1. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Onko tietoo miksi näihin uusiin hemeihin tyrkytetään ja asennetaan paljon noita catch can-purkkeja?

    [​IMG]
     
  2. J.Käkriäinen

    J.Käkriäinen 1st gear

    Voi laittaa enemmän ennakkoa.
     
  3. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Osaiskos joku jeesailla, Hemin perään hankittuna T56 manuaali LS1 Camarosta. Kytkinkoppa tarvis kehitellä.

    http://www.jegs.com/i/Quick+Time+Bellho ... 8/10002/-1

    Tollasta on toki saannissa muodollista korvausta vastaan.

    Mut sitten, uuden challengerin kytkinkoppa on järkevästi hinnoiteltu, ->
    http://www.moparpartsoverstock.com/p/__ ... 184AA.html

    Mutta, passaako vaan tuon Challengerin tr6060 laatikon koppa tuohon vanhempaan T56:seen. Ja lieneekö kytkinakselien pituudessa eroa miten paljon. Jenkkifoorumeilla jos aiheesta kyselee, vastaus kuuluu "buy Quicktime housing".

    Ottaisin vaan melkein mieluummin kolmasosa hinnalla OEM osan jonka koneistustarkkuus oletettavasti parempi.


    Mulla on kyllä Viperin kytkinkoppana hankittu koppa, mikä on kyllä joku ihan muu :mad: Pari senttiä LS koppaa lyhyempi, kun Viperin pitäis olla pidempi, ja pulttijaon täsmätä ainakin osittain A/LA/3gen jakoon, toi ei oo ees samalla tontilla.

    Tolla vois kylläkin toteuttaa adapterilevyllä...
     
  4. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Onpas tää sekavaa...


    Lakewood rm-8077 Hemi to Chevy LS-T56 / Viper T56 (Eri pituiset kytkinakselit, sama koppa?)
    Lakewood RM-8078 Hemi to Ford T56
    http://lakewoodindustries.com/mopar6...t56-viper.html
    http://lakewoodindustries.com/mopar6...t56-chevy.html

    Jegs RM-8077 Hemi to Viper T56
    Jegs RM-8078 Hemi to LS1 T56
    http://www.jegs.com/i/Quick+Time+Bel...-8077/10002/-1
    http://www.jegs.com/i/Quick+Time+Bel...-8078/10002/-1


    Summit RM-8077 Hemi to LS1 T56 / Viper T56
    Summit RM-8078 Hemi to Ford T56
    http://www.summitracing.com/dom/part...8077/overview/
    http://www.summitracing.com/parts/qti-rm-8078

    Amazon RM-8077 Hemi to Viper T56
    Amazon RM-8078 Hemi to LS1 T56
    http://www.amazon.com/Lakewood-RM-80...ywords=rm-8077
    http://www.amazon.com/Lakewood-RM-80.../dp/B004DCEMTG

    Joku sekaannus lienee, oiskohan että toi 8077 vaatii mun tapauksessa vähän soveltamista tai Viperin kytkinakselin vaihdoin, foortin laatikolle oikeasti tarkoitettu 8078 sopii suoraan

    Sitten vielä, quicktimen RM-8081 joka tarkoitettu uuteen challengeriin ja TR6060 laatikolle
    http://lakewoodindustries.com/mopar6...9-10chall.html

    Laatikon pulttijako näyttää kyllä mun mielestä äkkiä samalta.
     
  5. Roadster34

    Roadster34 Gearhead

    Myydään 5.7 Hemiin rosteriset peltisarjat, uudet. 0400-165344
     
  6. tyly

    tyly Gearhead

    Nyt olis 6.4 saatu käymään, ja säätelyt on kovat että pääsis katsastamaan auton. Tatecille sovittu parin viikon päähän säätöö ja dynoo.

    5.7:aan verrattuna käyntiäänet matalilla kierroksilla on aika samanoloset, mutta kierroksilla murahtaa kyllä ihan eri tyyliin, vaikka kaikki säädöt on vielä pielessä.

    Seuraavaks alan koittaan käytteleen E85:llä ja sillä olis tarkotus alkaa ajeleen.

    Mutta vielä on paljon hommia, ennenkin auto olis kunnossa

    [​IMG]
     
  7. MotorFreak

    MotorFreak 1st gear

    En jaksanut lukea koko hiton ketjua läpi, sori siitä. Mutta paljonkos toi keksintö painaa. Käsittääkseni ihan ok kiuas, mutta massa kiinnostaa. Eli onko tuosta nokittamaan vaikka GM:n vastaavia tuotteita? Rautalohko vs. aluminum. Tiedän kyllä että järkevällä suunnittelulla voidaan rautalohkokin vetää aika kevyeksi, mutta en ole aiheeseen yhtään tutustunut. Vai mennäänkö sprint-car blockeilla (ihanan kallista). :D
     
  8. C-barge

    C-barge Gearhead

    Vähemmän ku jaguarin kutonen... Ei varmaan yllä lähellekään LS-alsamotteja, mut LQ:sta ei välttämättä jä kauas. On myös fyysisesti suht suuri.
     
  9. hot1930

    hot1930 Gearhead

    Jos verrataan pelkästään LS:n ja Hemin lohkoja, alumiini vs. valurauta, niin eihän tyhjät lohkot paljoakaan paina (jos ei ole kyseessä Early Hemi tai joku muu vanha dinosaurusmoottori, sillä ohutvalutekniikkaa tuli vasta muotiin joskus 50' luvun 1/2 välissä).

    Nopeesti googlettamalla löytyi Hemille painoa 485 lbs ja GM LS 457,6 lbs, joten eipä niillä paljon eroa olis.
     
  10. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Mulla ois apulaitteineen 6.1 helposti punnittavissa, tarvii lainata nostoketjun väliin tuleva vaaka jostain.

    LS cratemotin painoksi muistaisin jotain 160-170kg väliin, siis rahtipaino miinus pakkaus. Imu/pakosarjoineen ja öljyt koneessa. Tuo runsas 200 kuulostaa järkevältä apulaitteineen.

    En mä ehkä LS:ää ja Hemiä ihan samalle viivalle laittais, varsinkin jos yhtään miettii ostohintaa, aftermarket osien saatavuutta, valikoimaa ja hintatasoa. Vakiona? No ensi kesänä nähdään :D

    LS3 mulla on ollut Camaron nokalla neljä vuotta, avaamaton motti. Ensin nokkaviritteisenä 505hp. Viime kesästä alkaen hiukan ylipaineitettuna 730hp. Hieno kone:D
     
  11. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    LS moottorin aftermarket alu- ja rautalohkoilla on eroa 106 paunaa.
    GMPP rauta 225 lbs vs RHS alu 119 lbs. Toki tuotanto lohkot lienee keveempiä molemmilla materiaaleilla, niin painoeroakin voi olla vähemmän.

    Mut kyl mä uskon että rautalohko hemillä ja alulohko ällässällä on enempi eroa kuin googlen mukainen reilu 12kg.
     
  12. Day Tuna

    Day Tuna 1st gear

    Hemppa lähempänä 300 ja Lälläs lähempänä 200 kiloa.
     
  13. hemic

    hemic 1st gear

    Kun näissä 5.7 hemeissä on (300c, magnum, charger) mennyt kiertokankia poikki, niin tuli mieleen. Osaakos joku sanoa (tällaiselle vähemmän tekniselle) minkälainen toimenpide on kiertokangen vaihto ennekuin menee poikki? Missä hintaluokassa liikutaan, työaika , varaosat hinta?
     
  14. rb

    rb Double Gearhead

    Jaa ????

    Paljonkohan siinä kohtaa pitää olla varvikellossa lukemia, että muovihempasta napsahtaa veivi poikki?

    Vai tuleeko niille jossain kohtaa tunnit täyteen, jotain voiteluongelmaa, vai mikä ne kanget sieltä pätkii?
     
  15. Bowhill

    Bowhill 3rd gear

    Olisko ollut tapauksia alkupään, 2003-04 trukkikoneissa. Ennemmin olisin huolissani jakoketjun kiristimestä jos on pre-09 MSD kone.
     
  16. Jordan

    Jordan Gearhead

    Meillä meni juuri vaihtoon ketju, meni takaisinkutsuna. Eivät vaan o huomioinu ratasta. Oli sen näköinen että pakko sekin oli vaihtaa.

    Jori
     
  17. hemic

    hemic 1st gear

    Jori, kuuluiko selvästi jotain ääntä että tiesi ketjun seutuvilla olevan jotain vialla? Mietin vaan että tarviiko valmiiksi vaihtaa tietyill kilsoilla, vaiko vasta sitten kun ääntelee.
     
  18. jusi99

    jusi99 Gearhead

  19. rb

    rb Double Gearhead

    Onkohan tehtaalla joku suositus sytytystulppien vaihtoväliksi??

    Mulla on auton mukana seurannut huoltokirja, mutta en löytänyt siitä mitään mainintaa sytytystulpista.
     
  20. johu

    johu Gearhead

    2008 owners manual sanoo että replace spark plugs every 170 000 km or 102 months. Sama kaikille bensakoneille.
     

Kerro tästä muillekin!