Diesel probleemi, kulutus kasvussa ja vedot laskussa.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Karpov, 30.8.2014.

  1. lärpäke

    lärpäke 3rd gear

    Syöttöpumpun elementeissä kavitaatiosyöpymistä ja ennakko menee pieleen? Ongelma korostuu uusilla suutinkärjille kun avautumispaineet korkeammat kuin vanhoilla kuluineilla. Jos kerran lämpöjä nostanut ja savuttanut(+voiman puute) niin koittaisin laittaa lisää ennakkoa vakiosta. Itsellä traktorissa pitänyt tehdä sama että normaalista 21 ennakosta muutettu 25 eykk. Älä kuitenkaan sulata konetta/räjäytä mäntää.

    (tai vie pumppu pajalle kunnostettavaksi/säädettäväksi, helpompi ja parempi vaihtoehto)
     
  2. monster

    monster Gearhead

    Sitte samalla kun kattelet sen pumpun ajotuksen kohilleen niin kattele että jakopäästä eiole mikään antautumassa lähinnä ala rattaan kiila tai jotain ,toi kiilan antautuminen tuntuujust siltä että välil kulkee ja toisinaan sitten taas ei .vaik tuskin se vika kummiskaan siinä on.muutamassa hihna koneessa tullu tollasta vastaan.
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Noniin nyt avasin jakopään ja myöskin venttiilikopan.


    Mullahan on tohon koneesen haynesin opas ja ennenkin jakopään tehnyt.

    Tällänen "pikku" hämmennys siellä:

    Pumpun pyörässä lovi ja rungossa tappi ja nämä luonnollisesti laitetaan kohdilleen niin pumpun ajoitus on siinä. Samaan aikaan on nokka-akselin päässä oleva lovi vaakasuorassa niin että sen voi lukita lattaraudalla yms kantta vasten.


    3,5 hammasta jäljessä tuo nokka-akseli...

    Eli pumppu kun on merkissä niin nokan lovi on ihan viistossa eikä vaakatasossa. Myös ykk kohta tulee loven ollessa tasan kuten kirjassa sanotaan...


    Miten tämä on mahdollista ja miten se voi toimia?


    Uus remmi kiristäjän kanssa paikalle, pumppu ja kampura merkkiin ja nokka erikseen niin kuin pitää?
     
  4. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Ei se nokan ajoitus ihan niin justiinsa aina ole, kunhan ei ota kiinni vena mäntään.

    Männän asento ja suihkutus/kipinähetki on tärkeämmät, nakutuksen kannalta.

    Mutta voimattomuutta on varmasti, puristuspaineet tippuu ja kaasunvaihto menee sekaisin
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mutta eikös tuo ole aika idioottivarma tilanne kun ratas pyörittää kampuralta pumppua ja se ei voi itsestään muuttua ilman mekaanista kulumaa/räpläystä.

    Ja jos nokka on 3,5 hammasta tehtaan merkistä oli sillä sitten väliä tai ei niin eikö se kerro jo todennäköisesti ajoituksen olevan pielessä?


    Oonko väärässä? Eli pumpun ajoitus ei voi muuten muuttua kuin suhteessa nokkaan tuon vian takia? Jos siis ei pumpun sisällä mitään...
     
  6. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Niin, kampura ja pumppu on keskenään oikein, remmi on venynyt jolloin nokka ei ole enään oikeassa ajoituksessa.

    JA ajoitukset säädetään kampuran mukaan, ei nokan tai pumpun mukaan.
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tuossa kun kampura ja nokka on = sama asia niin silloin kun kampuran merkki on kohdallaan on myös pumpunkin.


    Eli lyön uuden remmin siihen, alakerran lukitten ja nokan lukitten oikeeseen kohtaan ja ihmettelen miten käy... Näkyy vielä joensuusta saavan tuohon remmin ja kiristimen mitä ei joka kylältä saa niin jos viikonloppuna tekis.
     
  8. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Katto kuitenkin vielä ettei ne kiilat ole muljahtanut jos kerran kolmella hampaalla jako heittää
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tossa taitaa ainoa kiila olla pumpun rattaassa kun nokan ratas on kartiolla säädön vuoksi.

    Entisestä koneesta vieläkin pumppu sijoillaan kun ei ratasta saanu irti millään vaikka kone oli autosta irti.
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kartiolla on tuo pumpun rataskin kun korjausoppaast katsoin, eli isolla mutterilla tulee pumpun akseliin lautanen ja pumpun ratas lautaseen neljällä pultilla kohdistustapin kera joka ehjä myös.


    Kiristin ainoa syypää? Noh, huomenna uutta remmiä paikalle.
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joku seppä sitten pistänyt rattaan 3,5 hammasta väärin pumpun akselille...

    Eli ei ole jako hypännyt. Nyt YKK tarkistettu tapista, nokka ok ja uusi remmi kiristimineen paikalla.


    Pitää heittokelloa odotellessa nyt vedellä 10 litran polttoaineet tankista läpi ja kattella kulutus, meno tuntus olevan parempaa.


    Voi jeesus kun oli mukava ylläri tuokin.
     
  12. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Olikohan audissa mihin kansi remppaa tein niin oli omia merkkejä kaikissa pyörissä ja ykskään ei osunut toisen kanssa yksiin, niin sellaista on tooodella kiva kasata, onneks alkuperäiset merkit oli sentään oikein.

    Pieni epäilys et ois joku joskus kasannut kampuran 180° väärin ja vielä jakajan akselinkin 90° väärin sit johdoilla sotkettu oikeaksi
     

Kerro tästä muillekin!