sbc 350 elvytys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja laitinen88, 20.9.2014.

  1. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Mulla on jenkkien suosima resepti 370-380 heppaseen sytkän ajotuksesta riippuen,sopii hyvin normikäyttöön eli muija voi hakee lapsia koulusta ja maitokaupassa,sopii kiireisempäänkin käyttöön.. Mut jos polttoaineen syöttö kaasarilla niin nostan kädet ylös.
     
  2. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Ai niin victori,eli en pysty auttaan..
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    No toi mun kikkara on just tollanen ~350hummanen. Kaxtasoimarilla ja 268° nokalla 175 Km/h loppuhidastus vartilla ja painoa paketilla ~1650kiloo. Ja voihan noinkin hitaalla ajaa kilipaa.
     
  4. joteam1

    joteam1 Gearhead

    Poraus (sis.hoonauksen) luokkaa 40 eur./kpl.
    Tasohionta 6-70 eur./sivu
    Nokkalaakereiden vaihto luokkaa 100 eur.
    Runkolaakeripesien mittaus luokkaa 100 eur. Koneistukset sitten lisää, jos tarvetta.
    Nuo taitaa olla aika lähellä yleistä hintatasoa?
     
  5. JP-350

    JP-350 Gearhead

    No siitähän se pitäis lähtee...Käytössä olevat männät,dekkitaso,,,Joudutaanko niitä muuttaan vai tehdäänkö palotilalla...Mikä ois hyvä palotila,miten toteuttaa,mikä on vehkeen tarkostus....Melkein jo hauskaa seurata vierestä.. :D Hoonaus oli oulussa 120e,kangen pesien tarkistus saman verran vaikkei jouduttu mitään tekemäänkään.Jopa pultit pesineen oli laitettu itte momenttiin eli 120 e pelkästä toteamisesta. Mutta niin hieno oli palvelu ettei haittaa mitään.OMK.
     
  6. max

    max Double Gearhead

    Victor Jr. on ihan perkeleen kähee sarja pikkulohko katuraaseriin;suorastaan "munat" katuhurjasteluun.Mut opiskeles nyt tätäkin aihetta hetken.
    Onneks mottihan on vielä piirustuslaudalla,ja haaveiluhan ei kaada mitään.
     
  7. Toni.Virta

    Toni.Virta 1st gear

    Kun ensin selvittää itselleen mitä haluaa, niin siitä on helpoin lähteä jotain tekemään, säästyy paljon rahaa, aikaa ja vaivaa. On tullut tämäkin kantapään kautta opittua kuten on oppinut moni muukin. Mut toi kitti kyllä on varmasti hyvä hinnaltaan ja laadultaan.
    Ja esim. Kb silvolite sivuilta löytyy noita laskureita joilla kattoo hiukan suuntia.
    Ja tässä koneistus hintoja, ainakin suuntaa antavia, koneistajaa koneistamoa en mainitse koska en tiedä onko nämä hinnat annettu vain minulle, mut eteläsuomessa tämä koneistaja/koneistamo touhuaa. Koneena stroker sbm ja tämä ko. kone koneistettu n. 2 1/2vuotta sitten.

    Poraus levyllä 250e
    Runkolinja 120e
    Lohkotasot 0 dekki 120e
    Koekasaus/tilan teko akselille n.80e
    Välysten tarkastus/teko 40e
    Nokka laakerin vaihto 40e
    Tasapainotus 250e racers place
    Öljykanavamuutokset 40e
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Senverran mitä näistä on kokemuksia niin aabaut 11.5 varttimailiaikaan pääsee tän kokoisella koneella 2-tasoimarilla kun hylsy painaa ~1650 kiloo. Onhan se victori komee mutta ei niihin piilossa oleviin osiin kannata paljon sijoittaa jos ei ole huoltsikalla pelti auki koko päivän :poff: , eikä jos hylsy ei kulje edes ton verran.
     
  9. laitinen88

    laitinen88 2nd gear

    Okei näistä jatketaan sit talvella ku on opiskeltu ja alettu ymmärtää.... Kiitos kaikille näkemyksistä ja vähä rajottamisesta ettei tuu shaissee tehtyy tält pohjalta :)
     
  10. laitinen88

    laitinen88 2nd gear

    Hei ja sit tällänen tyhmä kymysys mitä eroo tai vaikutusta on yks ja kaks taso imarilla :)
     
  11. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Mut älä tota mudraceria kuuntele,se ei tiiä mitään... :rotfl: :rotfl: Vai olisinko aikoinaan siltä ottanu opit,ja olisko jopa niin että muitten juttuja en juuri noteeraa...En muista miten oli.. :D
     
  12. laitinen88

    laitinen88 2nd gear


    Koitetaan sitä ny kokeilu mielessä ku halvalla sai :D
     
  13. max

    max Double Gearhead

    Omassa 1500 kg Camarossa on 406 sbc motti joka on ladattu kaikenmaailman "Go" osilla.Välitys on tiuha joten aina on päällä se 3000 rpm tai enemmän.
    Kuitenkin mulla on Edelbrock RPM Q-jet sarja.Joskus miettinyt että riuhtasisko se paremmin kun rundeja on 3000 rpm ja olis kiinni se hyllyssä oleva Victori,kun pedaalin survasis pohjaan.
    En usko että huomaisin mitään eroa.
     
  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Re: R1e: sbc 350 elvytys

    Victor jr Basic Operating RPM Range: 3,500-8,000 :odroll: , VS mun Stealth Basic Operating RPM Range: Idle-5,800
    Mutta kyllä kannattaa aina viilata jos pelkää että tehoa olis muuten liikaa.
     
  15. rautapää

    rautapää 3rd gear

    laskee melkeimpä miten vaa ni halvemmaks tulee ostaa valmis uus motti. ne on useesti ihan hyviä. kaks viimosta rakennus jumppaa osoitti tän hinta kuvion.
     
  16. laitinen88

    laitinen88 2nd gear

    Nii se saattaa olla mut onpahan omin käsin väsätty ja opeteltu :D
     
  17. laitinen88

    laitinen88 2nd gear

  18. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Kannattaa lukee ihan aluks ennenku teet yhtään mitään vaikka nuo opukset:

    http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=1557880298
    http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=1932494847
    http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=1934709174

    Paljon tietoo aika kovalta virittäjägurulta,ja muutenkin varsinkin tossa How-to-rebuild-kirjassa kasataan se kone ihan käsi kädessä,kerrotaan momentit jne.jne.Vältät pahimmat sudenkuopat ja säästät luultavasti rahaa samalla.Ja noissa muissa kirjoissa on esim hyviä moottorireseptejä yms jippoja.

    Sen voin kyllä kokemuksesta sanoo että halvempaa on ostaa kokonainen kone,tai puolimoottori ja jatkaa siitä kuin tehdä alusta ite,ikävä kyllä.Kokonaan alusta kun teet,niin riippuen osista se on semmoset 4-5 tonnia selällään helposti.(Siis uusista osista)Etkä varmaan alta kolmen tontun pääse käytetyilläkään osasilla. :odroll:
    Toisaalta ei tarvii olla heti koko rahaa,voi ostaa osia pikkuhiljaa.Ja tietää tasan tarkkaan mitä se on syöny ja mitä sille on tehty.

    Mutta ensin suosittelisin hankkimaan tietoa paljon,lue kirjoja,netistä jne.Osaat tehdä paljon parempia päätöksiä kun sulla on tukevasti tietoa asiasta taustalla.

    Ps.Ite tein alusta loppuun 383:n ja en säästäny :rotfl: n.5200e kustanti yhteensä,sai raapia päätä ja huutaa tuttanakelettä ja muuta mukavaa,mutta tulipahan tehtyä.Oli se lopulta palkitsevaa,kunhan vielä dynoon pääsis toteemaan et kyllä siellä se 200 heppaa on :rotfl:
     
  19. maxy

    maxy 3rd gear

    Tai tee kuten minä! Ostat valmiin 350:sen 2000e! Purat koneen ja uusit kaikki laakerit, tiivistee yms. Sitten huomaat, että lohko on halki jostain. Vettä tulee pariin pytyyn. Ei ku kone taas lihoiks. Käytät koneistamossa parit putken vaihot ym. koneistukset 1200e. Kasaat koneen koe käytät nestettä tulee taas yhteen pyttyyn. Purat koneen viet koneistamolle taas pariin pyttyyn putkien vaihto. Tässä vaiheessa minä oon ja kone ostettu kevät talvella! Kyllä näkkyy tuota rahaa palavan ja hermoja! :mad: Taidanpa osata tuon koneen jo kasata vaikka silmät kiinni! :D
     
  20. max

    max Double Gearhead

    Mulla on kertynyt kaikenlaista pikkulohko kampetta ihan perkutisti,ja sit tuli hyvä sauma kun huomasin täällä OD:n myyntipalstalla 0.030 350 bloki myynnissä.Kaveri on hyvä verkkotuttu ja hänen elämän tilanteeseen sopii hyvin,että hän koneen tekee ja mä toimitan osat(ei edes Fast/Loud kiireestä ole tietoakaan,vaan rentouttavaa harrastamista).

    Pohdinnan alla on tehdäänkö motista "tappaja" vai tyydytäänkö johonkin vähän kesympään.No mun mielestä pitäs elää kuin viimestä päivää,jotta elämä olis edes vähän hauskaa.(äänet tappajalle).

    Mielestäni toimiva konsepti,koska kuka nyt haluaa edes puolitutun projekteissa oikoa ja suomalaisen työllistäminen on hyvä juttu.

    En pysty mitenkään US-Partsin "Mexico" 1985€ 350 motin kanssa hinnassa kilpailemaan,mutta mitä sitten.Harrastukselle ei ole hintaa.

    Jos sua kiinnostaa,niin mulla on kasaamaton 350 kone.Porattu ja hoonattu Vantaan moottorikoneistamossa. 0.040 uudet lättäpäämännät.Hiottu akseli.Tasaraha tonni.

    P.S saat kaupanpäälle vielä toisen mutta koneistamattoman 350 blokin ja 0.030 männät ja veivit.Nyt sanoisin että US-Parts jää hinnoissa toiseksi.
     

Kerro tästä muillekin!