Moottori sammuu pienillä kieroksilla... *Korjattu*

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Karck, 17.3.2012.

  1. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Se oli ennen se, kun bensa säily yli talven... Ja aika hankala saada niin täyteen ettei ilmaa ois :rotfl:
     
  2. Karck

    Karck 3rd gear

    Kiitos OD:laisille. Auto hyrrää taas hienosti ärräpäittenkin jälkeen saatiin toimiva peli ja vielä jäikin vähän fiksattavaa muuta osaa.

    Tänään sitten päätin vähän hivasta sitä tankkia rusoteesta kanssa ja pistin vanhat pohjamaalit ja yhen toisen sprayn sitte perää suojaamaa joksikin aikaa kun parempaakaan ei ollut. Puhistettu tankki takasin alle uudet letkut ja vehkeet kiinni. 98 Tankkiin ja avainta kääntämään.
    Vrum sano auto ekalla ja sitten säätämään kaasari. Kaasarin säädettyä lähdin testiajolle ja toimi paremmin varmaan kuin saadessani auton. Lapunkin ku iski pohjaan ei ollut enää epäröintiä mitä sitäkin oli aikasemmin.

    Kaikki viat siis johtivat tähän moskaan kaasarissa ja veteen tankissa. Ei siis säilytetä enää vajaita tankillisia talven yli.

    Käteen jäi helvetisti oppia ja kokemusta. Eikä harmita enää yhtää. Vähän oon aina liian äkkipikane mutta mä en vaan voi seistä odottamassa.
    :p
     
  3. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    auto ei tykkää makailusta,pitää ajaa.
     
  4. audiq

    audiq Gearhead

    Kannattaa laittaa tuollainen bensatankki auton sisälle talveksi, niin pysyy sisusta kunnossa. Näiden juttujen mukaan se kun imee paremmin kosteutta kuin kosteuspallo.
    Eli en tuohon kondensiovesi-teoriaan lainkaan usko.
     
  5. A/C

    A/C 1st gear

    En jostain syystä minäkään vaikkei kokemusta ole paljoa yhtään.
    Caprice oli koko talven ulkona, tankissa oli ehkä 1/4 ainetta ja hyvin on pelittänyt. Muutaman kerran kävin tankkaamassa lisää. Nyt odottaa lumien sulamista.
     
  6. Karck

    Karck 3rd gear

    Tarkkaa syytä en tiedä miks sitä moskaa sinne kaasariin on muodostunu ja miten mutta sen tiedän että löpön pois otettua ja kaasarin putsattua auto pelittää nyt hienosti. Eikä se tankki varmaa hirmu kätevä kosteuden keräin ois, pinttyis löpön haju penkkeihin.
    Mutta ton tonkan pohjalle jääny neste oli tankissa uskokaa tai älkää. Onha se voinu olla jo siel syksylläkin kun ongelmat alko. Ehkä joku kusi meitin tankkiin.

    Tosin. Toi aine on ruosteen ruskeeta vaikka tankki sisältä oli ihan puhdas... Ehkä se on jotaa aikasen omistajan säilitys ainetta joka ei sopinukkaa tähän ja möhnäs kaasarin sitte. Jossaa luki että sellastakin on sattunu.

    Mutta tärkeintä on ett äauto tuli kuntoon. Ehkä se oli ihme.
     
  7. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Ei... Se ei ole entisen omistajan aikaista säilytysainetta. Toi ei sekoitu bensaan niinkuin kuvasta näkyy, eli se ei silloin voi olla mitään sine tarkoitettua ainetta, koska silloin se sekoittuisi bensaan.

    Se on vettä.

    Sitä en tiedä mistä se on tullut, mutta itse epäilisin joko huonolaatuista tankkauspaikkaa tai kondensointia.
    Mitenkään muuten sinne tankkiin ei pääse vettä, ellei sinne sitä erikseen ole kaadettu.
     
  8. Jza

    Jza Double Gearhead

    Tai vettä + viinaa. Onhan tuota voinut olla tankissa vaikka kuinka pitkään, mutta nyt on pumppu ryystänyt sitten kamat sisään, kun on määrä ylettänyt imuputkelle... Ja eiköhän näitä tulla nykybensoilla näkemään enenevissä määrin. 0.5% vettä riittää bensan seassa, että noin käy, ja se on aika vähän se. :odroll:
     
  9. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Mulla on Caminossa sama vika. Alkaa heti prötäämään/kyykkää kun antaa kaasua. Otan sen kerran vuodessa pihalle ladosta ja siirto on hankalaa kun sammuu niin herkästi. Koneena 3,8 V6. Mitähän tuolle tekis?
     
  10. Substitute

    Substitute Gearhead

    Toimiiko rikastin, eli meneekö rikastinläppä kiinni kun polkaisee kaaasun pari kertaa pohjaan? Laihalle tehtaalla säädetyt kaasarit on tuosta aika ronkeleita. Vanha bensakin voi tehdä käyntiongelmia.
     
  11. LPV

    LPV 3rd gear

    Veden kondensoituminen tankkiin johtuu tämän rakkaan pohjoisen maamme ilmastosta. Kun lämpötilavaihtelut voivat olla vuoden aikana -30°C - +60°C (auringossa)tapahtuu bensatankissa tiivistymistä eli kondensoitumista. http://fi.wikipedia.org/wiki/Tiivistyminen
    Parhaiten tuohon auttaa se että pitää tankin aina mahdollisimman täynnä, eli tankkaa vaikka 1/4 tai 1/2 tankin välein. Tietenkin, jos ajaa tankillisen viikossa, voi tankata silloin kun sopii. Oikein paljon ajavilla ei tuota ongelmaa olekaan. Veden poistoon tankista voi käyttää myös Polttoaineen Jäänestoainetta. Se on Isopropanoli alkoholi, eikä etanoli. Jäänestoaineen idea on että bensaan sekoittumaton vesi sekoittuu alkoholiin, vesi-alkoholi seos taas vuorostaan sekoittuu bensaan. Tietenkään tuo ei toimi jos vettä on litrakaupalla.
     
  12. rb

    rb Double Gearhead

    Niin????

    Etanoli on alkoholi ihan siinä missä isopropanolikin, joten en ihan ymmärrä, miksi nykybensoihin pitäisi vielä sitäkin sotkea?
     
  13. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Tuota en ole katsonut. Mutta vedestä ei tässä tapauksessa ole kyse, autosta oli tankki irti muutama vuosi sitten ja taatusti vedettömäksi todettu ja sama vika oli jo silloinkin. Eli lienee kaasutinpuolen ongelma..
     

Kerro tästä muillekin!