moparin pakosarjat koot

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Rottelo1984, 30.9.2014.

  1. Rottelo1984

    Rottelo1984 2nd gear

    Onko 273 ja 318 valupakosarjoissa eroja. Käyvätkö keskenään?
     
  2. C-barge

    C-barge Gearhead

    Käyvät keskenään, myös 340 ja 360 sarjat käy. Joissakin sarjoissa on keskimmäiset pakokanavat yhtä reikää, et tiivisteiden kanssa kantsii kattoo et tiivistävät.
     
  3. Rottelo1984

    Rottelo1984 2nd gear

    Oukkei! Ihan vaan sillä kun tuossa dartissa on peltisarjat paikallaan ja ne on lähinnä ärsyttävät, sovitettu vasaran kanssa paikoilleen, ja paukuttavat runkoon, nii ajattelin vaihtaa vakio sarjat. Hyllystä löytyy 273 sarjat eli jos ne kerta käy niin otamma siitä käyttöön.
     
  4. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ilman muuta, etenkin jos on liikaa tehoa ja vääntöä! Early 273 a-body sarjat on oma juttunsa jotka kenties ovat vielä ahtaammat kuin muut. Mut sarjan valunumerolla selvinnee mistä ovat peräisin.
     
  5. Rottelo1984

    Rottelo1984 2nd gear

    Ihan riittää kuristetukin tehot. kesällä jos lauantaina kylän raitilla käy päristelemässä, niin kerkee kaasut pois vakiopukillakin. En tarvii katukilpuria.
     
  6. C-barge

    C-barge Gearhead

    Kukas sitä nyt sellasta... sinne saa kyllä jonku supistajan tai välilevyn pienellä reiällä laitettuu sarjan ja putken väliin, ettei vaan tuntuis liian katukilpurimaiselta, se vaara voi kuitenkin vakiosarjoillakin olla jos kauheesti pärisee.
     
  7. LPV

    LPV 3rd gear

    Jotkut vaan ihan yksinkertaisesti haluavat ajaa autolla, jonka pakosarjat eivät pärise hyttiin... Itsekin vaihtaisin mielelläni, varsinkin pitemmille matkoille, FB:n peltisarjat valusarjoihin. Peltisatseihin on laitettu uudet tiivari ja kuitunauhaa yms. Silti ne pärisevät ärsyttävästi matka-ajossa. Kun tuolla autolla ei IKINÄ ole ajettu kilpaa, eikä ole siihen kiinnostusta, sekä koneen viritysastekin on maltillinen riittäis valusarjat mainiosti. Olivat ostettaessa enkä ole hommannut muita.
    Joten Rottelo1984, laita vain ne valusarjat kyllä se 318 niillä hyvin liikkuu!
     
  8. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Jotkut on laittanut solmujakin sinne putkistoon :rotfl: .
     
  9. MJF

    MJF Double Gearhead

    Oma valiantti menee 318:lla 14,5 aikoja vartilla 273 valusarjoilla. Sama moottori vähän painavammassa b-korisessa ja peltisarjoilla oli yli puoli sekuntia hitaampi. Että paikalleen vaan, ei se käytännön suorituskykyä huononna yhtään.
     
  10. C-barge

    C-barge Gearhead

    Kyllä se vaan huonontaa, mut onks sillä merkitystä vai ei niin se on tietty makuasia ja pointtinsa kaikessa. Se on tietty jos sinne laittaa satasen peltisarjat, niin ne toimii sen rahan edestä. Sit jos laittaa vaikka jotkut TTI:t, niin eivät just valusarjoja häpee luotettavuudeltaan eikä kaiketi läpi vuotavilla äänilläkään. Mitä noita ollaan muutamia dynossa testailtu, niin erot valusarjoihin on ollu suht miedossakin motissa pienillä sarjoilla alaväännössä luokkaa 10%, huipputehossa 5%. Ja noi siis "parhaita" valusarjoja, eli 70 340 ja bb magnum. Ei oo kyl mul tiedossa vastaavankokosia vaikutuksia toimivassa paketissa yhellä muutoksella.
     
  11. MansenJamppa

    MansenJamppa Gearhead

    Mielenkiintoinen aihe kun ajattelin tuohon -58 Dodge Custom Royaliini etsiä jostain sopivat shorty malliset peltisarjat. Kone valmistuu pikapuolin, oma kunnostettu ja hiukan kutitettu 350cid. Onko muita varteenotettavia vaihtoehtoja kun nuo tti:t ?
    -Jamppa
     
  12. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Tolleen vertailu on hankalaa, liikaa muuttujia.
     
  13. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Mottidynossa ja vielä samassa dynossa, niin näkee eron.
     
  14. Rottelo1984

    Rottelo1984 2nd gear

    Ei tästä nyt tullu mitään. Casting numerot tarkistettua, ja usalaisia keskusteluja tutkittuani nämä satsit on Ilmeisesti pakun tai lava-auton sarjat eivätkä kävisi tuohon darttiin. Numerot oli 4041471 ja 3870055. Sviddu! Ompahan nuita myynnissä tosilla käyttäjillä
     
  15. MJF

    MJF Double Gearhead

    Onhan siinä muuttujia, eikä voi suoraan vertailla. Mutta ettei ne pakosarjat siellä täytenä tukkeenakaan ole.
     
  16. fury poika

    fury poika 3rd gear

    ei varmasti, sen on ryslerin insinööritki hokannu, et läpi täytyy auki olla :)
     
  17. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ei kannata toivoa menettää. Ekaks tietty ois hyvä tietää mihin autoon ovat tulossa? Muistelen et mul oli ton näköset sarjat välittämässäni 66 gt:ssä Yleensä apparin puoli ei oo mikän ongelma, kuskinpuoli sit taas enempi. Mut tollasessa centerexitissäkin ilmeisesti saa tehtyä ku lähtee heti lähöstä ysikymppisellä taaksepäin ja sieltä alas. En nyt muista mitä se dartti meni vartin, mut joko 15 tai 14 alkavan. Nimimerkki Henski ehkä muistaa.
     
  18. Rottelo1984

    Rottelo1984 2nd gear

    Tottakai pitäs olla enemmän perillä asioista. Mutta kun on ensin "mullekaikkinytheti" fiiliksellä. Nämä satsit tuli tuon auton mukana peräkontissa, joten hetihän sitä että "nuo ovat tästä".

    No ei siinä mitään, vahigosta viisatuneena jatkentaan eteen päin. Varmaan kun tässä talven mittaan rupean tekemään koneremonttia nii sitten taas porukalla ihmetellään, että mitä se Immosen juippi on taas tehny. Semmosta vartenhän tämä ryhmä on tehty?
     
  19. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Mimmoset numerot niis tarttis sit olla
     
  20. C-barge

    C-barge Gearhead

    Siis onks ne menossa tohon 68 darttiin? Väittäisin että saa sopimaan. Aiempi 1.5" kapeemmalla konetilalla varustettu ois olut vähän haastavampi, mut toiminut toki sekin. Tollaseen mulla on jopa peltisarjat joutilaana, pärisee enempi...
     

Kerro tästä muillekin!