Polttoaineen kulutus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Phase7, 18.9.2014.

  1. laakkius

    laakkius Gearhead

    Niin on, ja 100km työmatkaa päivässä käy todellakin lompakon päälle... :odroll: jospa holleyn 2-pisteruutalla sais kulutuksen kuriin
     
  2. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    perävälitys ja lukkoloota,sillä tippuu.
     
  3. twincam6

    twincam6 3rd gear

    Nykyinen Olds CC 307+th2004r(alkuperäiset hilppeet) matka-ajo n.95kmh 11-12l/100km, kaupunkiajo stadissa nätisti 17-18l/100km, kaupunkiajo stadissa kaasutellen 25-30l/100km. Kaikki nämä kesäkelissä. Polttelin kesällä noin 250 litraa
    Venäläistä 92 oktaanista, tuntui että sitä olisi kulunut vähän enemmän, ja
    että hiukan heikompi veto autossa.
    Siksi mainitsin että kaupunki ajo stadissa, koska sitä soppaa oikeasti
    palaa huomattavasti enemmän täällä, kun liikennevaloja on kilometrin matkalla saman
    verran kuin pikkukaupungissa yhteensä eikä pysty ajamaan ns. ennakoivaa ajoa, + ruuhka nykytys siihen päälle.


    Fleetside -79 350/400+th400 Holley 750,street Dominator imari,300 nokka,suurennetut venat,kansia laskettu jne.., tiheä perävälitys.
    matka-ajo 80kmh- 17l/100km, sekalainen ja vedättely, ainakin 40l/100km.

    Camino -79 350/350 Holley 750, matka-ajo 80kmh/16l sadalle
     
  4. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    No joo, omassa oli muistaakseni 2.94:1 perä ja lukkoturbiini, vähän vähemmällä meni.
     
  5. laakkius

    laakkius Gearhead

    Ylivaihteellisen lootan meinasin vaihtaa, perään en kajoa... Säädöt tossa on päin persettä, siinä suurin syy uskoakseni...
     
  6. rb

    rb Double Gearhead

    Nojoo.....

    Kruisailee pitkin moottoritietä rekan perässä moottorin lotkottaessa himppa yli tuhat kierrosta, niin eihän siinä paljoa soppaa kulu.

    Mut sit kun startataan kylmällä koneella aamuruuhkaan moottoritien välillä vetäessä ja välillä taas ei ja loppumatka vietetään liikennevaloissa, niin siinä vaiheessa kulutus lukemat saa äkkiä kertoa kahdella.
     
  7. Elky70

    Elky70 Gearhead

    1970 El Camino 350+350, tällä hetkellä kulutus on pyörinyt 17l/100km tienoilla. Kesällä päästiin 15l/100km tienoille.
     
  8. kaierkki

    kaierkki Gearhead

    Corvette -59, 350 cub, muncie-21 ja 3:08 perällä, matkalla 14l/100 km ja nurkissa 17l/100 km

    Camaro -69, 427 cub, Keisler RS600 ja 3:55 perällä, matkalla 25l/100 km ja nurkissa 30l/100 km
     
  9. Kaik o mänt ja nopeesti.
     
  10. kaierkki

    kaierkki Gearhead

    Näin on, jatkuvasti letkussa kiinni 8)
     
  11. Qtka

    Qtka 1st gear

    Toissakesän Power reissu keskikulutus 21l/100km, auto '64 Galaxie, 460 pata(68 Lincolnista) ja kyydissä 7henkee+telttailukamat viikoksi, osa rojusta katolla... Kohtuullista...
     
  12. Nova400

    Nova400 Gearhead

    Tilastoja vuosien varrelta, mittarivirheet kompensoitu:

    1962 Chevy II Nova avo, pikkulohko-V8 + automaatti, mittausjakson pituus 12 vuotta ja 71062km. Keskikulutus 16,54 l / 100km

    1963 Chevy II Nova STW 194 cid L6 + Powerglide, mittausjakson pituus 4 vuotta ja 39316km. Keskikulutus 11,92 l / 100km

    1986 Chevrolet ElCamino SS 305+TH200-4R, mittausjakson pituus 4 vuotta ja 41552km. Keskikulutus 12,22 l / 100km

    1997 Jeep Cherokee Ltd 4.0 L6 + automaatti, jatkuva neliveto. Mittausjakson pituus 6 vuotta ja 51834km. Keskikulutus 12,45 l / 100km

    1976 Jeep Wagoneer 258 L6 + man, neliveto. Mittausjakson pituus 5 vuotta ja 7919km. Keskikulutus 20,99 l / 100km

    1991 Chevrolet K1500 4.3 V6 + Manuaali, neliveto. Mittausjakson pituus 3 vuotta 19739km. Keskikulutus 13,61 l / 100km.

    1993 Chevrolet C3500HD 6,5 Turbodiesel + 4L80E-automaatti, kokonaismassa 6850kg, autonkuljetuslavettiauto. Yleensä kuorma päällä ajoa + vaunu perässä, yhdistelmän kokonaismassa noin 7t. Mittausjakson pituus 2 vuotta ja 7968km. Keskikulutus 18,56 l / 100km.

    Sitten yksi epätarkempi mittaus:

    1964 Chevrolet ChevyII 2D sedan,SBC V8 + Muncie M-21 manuaali, Roadsport-V8-luokan ratakilpuri. Matka-ajon kulutusta ei olla mitattu. Kilpailukulutus Botniaringin uudella radalla noin 2l/kierros, sisältää lämmittely- ja jäähdyttelykierrokset + 8 kilpailukierrosta. Matkaan suhteutettuna kulutus maltilliset 50 l / 100km, kyseessä kun ei ole rauhallinen matka-ajo.
     
  13. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear

    Chevy Fleetside 4x4 -90 4.3L 5sp manuaali, kulutus pyörinyt 11L/100km nurkilla takavedolla ajaessa.
     
  14. Mutku

    Mutku Gearhead

    Perin vakiohko smog-tyyppinen eli matalapuristeinen (max. 8:1) 440cid isolohko: 17-18 L/100km. Kulutus mitattu epätarkan tarkasti kahdella noin 1000km kesälomareissulla.

    Ihan normiliikenteen matka-ajoa, ajonopeus mittarin mukaan vaikka noin 105km, ajotapa muun tielläliikkujien mukana tyyliin "minä en juuri joudu ohittelemaan ketään, eikä minua joudu ohittelemaan juuri kukaan". Eli en kaahaa, mutten ole "karavaanarikaan". Kiekat noin 2500rpm (http://www.restoredsportscars.com/tt/Ga ... 111263.jpg), 3.23:2 välitys, automaatti. Ehkä noin 1800kg yhteispaino renkaiden päällä reissussa. Moottori perushyvissä säädöissä Lambadan mukaan jne.

    Kaupunkiajossa kulutus varmaan vähintään tuplaantuu, kun kaasupedaalin päälle tulee astuttua koko ajan. Polttoainemittarin neula putoaa silmissä.

    No, joka pennin/sentin arvoista, heh.
     
  15. JOVA82

    JOVA82 1st gear

    Koskaan niin hirveen tarkkaan mittaillu, mutta

    Oldsmobile Custom Cruiser -85 307+TH200r4 13-15 sekalaista pyöritystä

    Cevrolet Caprice Classic -82 350+TH350 11-16 Sekalaisessa ajossa.

    Dodge Aspen -77 318+???(Epäily 904) 14 Matka ajossa toisaalta toi on kerinny olemaan talossa vasta pari viikkoa, ja Tulpat, Tulpan johdot, ja kaasari pitää uusia ennen ku rupeen tarkemmin kattomaan.

    Ja mun kaasujalka ei ole se kevein mahollinen.
     
  16. Jori95

    Jori95 1st gear

    Fairlanen kulutus:
    302:lla,650 holleyllä,c4 lootalla kyläpyörityksessä siinä 21-25L/100km väliin se väkisin vie,tarvittaessa vielä enemmänkin
    :)
    maantiellä jos malttaa 80km/h ajaa,niin vie 13L/100km ja 110km/h vauhdissa jo sitten sen 18-19litraa sadalle.

    volvo S40 D2 koneella maantiellä likimain 4L/100km ja kaupungissa vähän reilut 5L/100km.

    van Fairlanella"vanhalla rouvalla" ajo on sen arvoista,veipä minkä verran
    tahansa 8)
     
  17. Wäiski

    Wäiski Gearhead

    Buick 1958 / 401cid. 14-32L/100km.
     
  18. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Astro 12-30l/100km :rotfl: no on se silti tippunu alkuperäisestä
     
  19. Keränen

    Keränen Gearhead

    Vähän piristetty -70 mustang 302cid koneella, C4 lootalla ja 3,25 perävälityksellä maantieajossa(100km/h) 13l/100km.
     
  20. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Mersu s124 om606 Hieman viritetty automaatti 9-10 välillä pyöriny kulutus riippuen miten ajaa ja missä.
    ta-60 carina yariksen 1.3 vvt-i koneella ahdettuna e85 kulutus pyöriny välillä 9-70 maantieajosta ratarääkkiin botniaringillä. Hieman yllätti tuo kuinka paljon se pystyi radalla viinaa polttamaan, täys tankki ja 20 litran varakannu mukana ni joutui ajot lopettamaan varsin lyhyeen.
     

Kerro tästä muillekin!