750 DP kaasutinta ostamassa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja max, 12.10.2014.

  1. peltsi

    peltsi Gearhead

    Eikö ne vaan liimata kiinni vai prässääkö se kone siinä senkkausvaiheessa boosterin kiinni?
    Ei kai tuo ole tekemätön paikka.

    Jos sulla on nyt hyvä kaasari niin voit ostaa myös pelkän rungon jossa on valmiina oikeenlaiset boosterit...
     
  2. JPJP

    JPJP 1st gear

    mitkä ne straight leg boosterit on? Yleensä on downleg ja annular mutta tollasiakin näkys olevan
     
  3. ttvuori

    ttvuori 3rd gear

  4. max

    max Double Gearhead

    Noniin kaasari on hankittu.Marssin suomalaiseen vauhtikauppaan aivan uusi VISA taskussani,ja ajatuksena hankkia juuri sitä mitä itse haluan........

    Leuka rintaan:eek:lisin halunnut ostaa aikasemmin puhutun Proformin,mutta mulle ei sitä myyty(käyttäydyin kuitenkin asiallisesti),koska ovat kuulemma kilpailijan tuotteita.Ei aivan auennut mitä tämä tarkoitti.

    No mulle tietenkin tyrkytettiin Holley tuplapumppua tässä liikkeessä,joka kuulemma peittoaa Proformin "Sata-Nolla".
    Tottakai mä ostan kaasarin joka on sata kertaa parempi kuin kilpailijan.No mitä mä sain 660€ hintaan:Blendattu Body ja tyhjäkäyntiseos ruuvit joka kulmassa.Ulkoasun viimeistely ei ole sillä tasolla mitä 660€ antaisi olettaa;on nimittäin karkeaa.

    Mitäkö tein tänään?Otin Holleyn laatikosta ja luin ohjeita kuin piru raamattua."Carburetor is preadjusted,so do not touch idle mixture screws".OK mikäs siinä kun ovat Amerikassa asti mulle valmiiksi kaasarin säätäneet,niin kiinni vaan ja katsotaan mitä tapahtuu!!

    Saa arvailla mitä tapahtui.
     
  5. kime2

    kime2 Gearhead

    Seos oli paksulla kuin muinainen pankkituki!
     
  6. max

    max Double Gearhead

    No,406 SBC pärähti laakista käyntiin ja katku oli pienessä tallissani ankara.No vaikka tyhjäkäynti seos säätö ruuvit olivat Amerikassa esisäädetyt suurella tarkkuudella,niin yksi niistä oli kiinni ja loput väliltä puoltoista-puolikierrosta auki.Kaikki kun asetti puolikierrosta auki niin käynti asettui.Pensapinnat heittivät nestettä syliin,joten pientä säätöä ja sit kokeilua.
    Yllätyksekseni kesti näilläkin pienillä säädöillä kaasun äkillisen runttamisen pohjaan ilman mitään paukauksia tai ihmettelyjä.Vaikuttas ihan hyvältä kaasarilta.Onnistuin nimittäin lähes kietomaan Camaron sähkötolpan ympärille,niin hyvä oli vaste tuplapumpussa;no joo, märkä katu.

    Aikasemmin on ollut huonoja kokemuksia tuplapumpuista kadulla,mutta tää tuntuis olevan eri maata.Kyllä ne vaan Amerikassa osaa.
     
  7. peltsi

    peltsi Gearhead

    Sain kans uuden QF:n 750-AN kaasarin paikalle. Aluks oli seokset sen verran rikkaalla et hyvä ettei oksennus tullu ennen ku sai tyhjänkäynnin seokset alueelle.
    Sen jälkeen kevyellä kaasulla seokset 10 paikkeilla ja kaasari auki. Piti olla pääsuuttimet 72/80 mutta oliki 82/82.
    No suuttimien vaihto ja baanalle, seokset hyvin alueella ja ei pienintäkään miettimistä kun pintakaasulta runttaa lämän pohjaan vaikka cruise seokset 15 paikkeilla. Et kyllä se pieni pikkulohko kärsii hyvin 750:n tuplapumpun sekä ykstasoimarin.
    No pikkuvika viellä paljastu ku toision kohon säätöruuvi valskas vauhdilla bensaa koneen päälle, kaasari taas irti ja oli neekeri näemmä koneistanu tiivistepinnan kohokammion puolelle kahdella vedolla eli pinnassa pykälä, pikkasen hiomista niin rupes pitämään.
    Niin ja bensan pinnat oli korkeella mutta on bensanpainekin 7-8psi....
    Ei ollu sit tämäkään kaasari "out-of-box".
    Vieläkö tietäis miten saa seokset pysymään kasassa kun nopeesti helppaa kaasusta niin seokset käy hetken 18-19 paikkeilla ennen ku palaa 14.5 kinttaalle, niin ajossa ku paikalla polkemalla. Auttaisko pienemmät ilmasuuttimet idle puolella kun vaikutti siirtymä alueellakin käyvän hiukan ohkasella.
     

Kerro tästä muillekin!