Peuqeot 207 vedet ja öljyt sekaisin.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Lassi, 25.6.2014.

  1. Toni.Virta

    Toni.Virta 1st gear

    Tuon economy moden pitäisi ilmestyä jos käytät jotain sähkölaitetta auton sammutuksen jälkeen.
    Jos akku ollut irti pitkään niin ensikäynnistyksellähän auton pitäisi antaa käydä tyhjäkäyntiä koko ajan siihen saakka että moottorin lämpötila on normaali. Ja vikakoodin lukija joltain lainaan mikäli et itse omista, siis jos ei rupea pelittämään.
     
  2. Lassi

    Lassi Gearhead

    Yritinkin jo googlella etsiskellä pösö-foorumeilta, jos jollaan olis vehje lueskella koodeja tässä pirkanmaalla. Ja pystys käymään miun tallilla kulkiissaan. Kai se on rekisteröidyttävä jollekkin voorumille.
     
  3. Lassi

    Lassi Gearhead

    Ei vieläkään tyhjäkäyntiä.

    Vikakoodi viittas kampiakselin asentotunnistimeen. Mitä taas googlettelin, niin tuota vikakoodia on tarjonnut ihan ihme vikoihinkin. Nollaamisen jälkeen hetken käyttelyn jälkeen ei ainakaan vikakoodi uusiutunut. Käynnissä ei tainnut olla muutosta.
     
  4. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Mutuiluna onko näissä mahdollista putsata tyhjäkäyntimoottoria?! Huono akku tuo myös kaikkea..Ladattu huono akku ei tee siitä hyvää.
     
  5. Valapatto

    Valapatto 2nd gear

    Ranskiksista en ole yhtään perillä, mutta saksalaisessa merkissä jonka kanssa pelaan työmaalla kampiakselin asentoon tai sen asennontunnistukseen liittyvät vikakoodit ovat yleensä seuraus siitä että jako on pielessä.
     
  6. Lassi

    Lassi Gearhead

    Kyllä miekin sanosin että jako on pielessä, mutta pakko kai se on uskoa että ei ole kun sitäkin on jokunen kerta tarkistettu, ihan oikeista merkeistä. Mutta josko sitä vielä kerran..

    Kierroksia tämä tuntus ottavan tuhannesta kierroksesta eteenpäin melko normaalisti.

    Pitää huomenna jatkaa ihmettelyllä ja putsailulla.
     
  7. smuige

    smuige Gearhead

    Onko jako ihan oikeasti tarkistettu oikeilla lukitustyökaluilla? Puikot vauhtipyörään ja nokkapyöriin? Ja niitä ilmaruuveja on varmasti siellä jäähdytysjärjestelmän osissa, joko sellaisia renkaan venttiilin korkin näköisiä tai 5mm kuuskolokannalla olevia ruuveja. Älä nyt ota herneitä nenään mutta eikö tota ois kannattanut jo johonkin osaavaan korjaamoon viedä eikä kuukausikaupalla tapella? Pösön kone käy ja kalkattaa perkeleesti jos jako hampaan tai 2 pielessä, venat just hipoo mäntiä ilmeisesti.
     
  8. smuige

    smuige Gearhead

    Niin ja se economy mode johtuu siitä että auto rupee säästelemään jännitettäja lyö turhat kuluttajat pois päältä. Ominaisuus psa vehkeissä.
     
  9. Lassi

    Lassi Gearhead

    En suutu. Ihan ykköstunteja kerrallaan tähän on uhrattu. Enempi käyttöä tälle on vasta kun kesävehkeet jää seisomaan.

    Tuossahan on tietty mahdollista saada pykälällä jako pieleen, kun nokkapyörässä on soikea reikä, mutta kannessa taas pyöreä.
    Netistähän tuohon hommaan löytyi sillon hyvä kuva.
    Ilmanipa löyty ja sain ilmattua pesun jälkeen.
     
  10. Lassi

    Lassi Gearhead

    Ja melkeen kaikki onkelmat johtui siitä, että yksi imuventtiileistä jäi kantamaan. Eli kansi pöydälle asti. Kunnolla pesu. Samalla vaihdoin uuden venttiilin ja imurilla sylinteriputkien ympäriltä röppöjä pois. Silti oli onkelmaa ilmauksessa. Ja edelleenkin sitä paskaa liikkuu. Mutta katsastuksen kävin suorittamassa ja pökö on ollut ajossa syksyn. Joskus pitänee vielä huuhdella konetta mutta se on sitten joskus.
     

Kerro tästä muillekin!